Swap SPI 1.1 na 1.2 16v Ważne informacje |
Autor |
Wiadomość |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 28-10-2014, 22:13
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
bartekn1992 napisał/a: | czy 1500 starczy na wszystko? |
na całego swapa ?
zapomnij.
Mocowania silnika od 1.1 + szlif łapy/dystans między łapę a silnik.
rozrusznik pasi alternator tak se ale da się. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
bartekn1992
Nałogowiec
Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 106 Skąd: Rzewnie k.Różana
|
Wysłany: 29-10-2014, 17:04
Bolid: Sporting 1.1 SPI |
|
|
to ile szykowac trzeba? |
_________________ !----Sejo----! |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29-10-2014, 19:52
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Do 3000zł |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
CenteK2
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 120 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 24-01-2015, 09:14
Bolid: sc 1.2 16v |
|
|
Żeby nie zakładać nowego tematu podpytam się tutaj
Wszędzie piszecie ,że podchodzi łapa silnika od 1.1 ale którego? Bo jak się dowiadywałem to niby jest różnica między spi a mpi, mpi wydaje się dłuzsza.
I jak będę wkładał skrzynię od 1.1 to zamach mam też wsadzić od 1.1 czy od 1.2 16v podejdzie?
Rozumiem ,że jak zamach od 1.1 to rozrusznik od 1.1 a jak od 1.2 to rozrusznik od 1.2? |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24-01-2015, 11:35
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Zakładałem łapę od SPI i MPI, pasuje bez problemu. Różnica jest w samej poduszce. Długością nie może się różnić bo blok od SPI i MPI wymiarami nie różni się. Jak masz dobre sprzęgło od 1.1 do zostaw zamach od 1.1. Sprzęgło 180mm daje radę, kolega ma 94KM w 1.2 16V i sprzęgło trzyma idealnie. Od 1.1. zamach jest chyba troszkę lżejszy, mogę się mylić ale coś mi się kojarzy, że jest mała różnica.
Rozrusznik nie ma znaczenia, każdy podejdzie. Ja mam z 500 1.4 16V z przekładnią planetarną i zamach od 1.2 190mm. Załóż mocniejszy rozrusznik. U mnie ten z 1.1. czasami nie miał siły "przełamać" kompresji i zdarzyło mu się nawet zatrzymać podczas odpalania. Z rozruchownikiem 1.0kW z przekładnią planetarną nie mam tego problemu. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 24-01-2015, 16:20
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
co do rozrusznika ir3n3usz, przyznam racje - też wymieniałem u siebie bo często słabo kręcił.
Łapa od spi, mpi - jeden grzyb byle nie od 900
U siebie w 1.4 mam sprzęgło i zamach od 1.2 16V 190mm i też ogarnia
Do serii 1.2 spokojnie zamach i sprzęgło od 1.1 da rade ale można założyć od 1.2 czy nawet od 1.4 - pod skrzynie będzie pasowało bez problemu. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
CenteK2
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 120 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 07-02-2015, 21:23
Bolid: sc 1.2 16v |
|
|
Mam zagwozdkę kupiłem kolektor ssący do od 16v i przyszła z nim modzona listwa wtryskowa w ten sposó że do zwykłej listwy od 16v jest dospawany powrót i regulator ciśnienia bodajże od 8v. Przerabiał ktoś coś takiego? Warto spinać to na takiej listwie czy lepiej założyć listwe bez powrotu? Niżej zdjęcia jak to wygląda.
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 08-02-2015, 12:42
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ja bym na twoim miejscu po prostu założył oryginalną listwę od 16V |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 08-02-2015, 13:12
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
To jest listwa od bravo i na tych wtryskiwaczach 16V z kompem MM 18FD będzie miał na wolnych obrotach za ubogo po rozgrzaniu. Sprawdzałem szerokopasmówką. Kumpel miał na tych wtryskach swoje 1.2 i gaz w sekwencji, ECU świrował do tego stopnia, że na gazie przepalił przez rok dwie UPG bo nie dało się dobrze tego wystroić. Musisz założyć listwę z Punto1. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
CenteK2
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 120 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 08-02-2015, 13:20
Bolid: sc 1.2 16v |
|
|
A taka listwa jak na zdjęciu podejdzie? To listwa od lanci y ale wydaje mi się identyczna co ta z punto.
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 08-02-2015, 14:03
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
taki wtryskiwacz numer OEM 46451791
a listwa taka jak podałeś |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
CenteK2
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 120 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 14-02-2015, 21:44
Bolid: sc 1.2 16v |
|
|
A jaki można dać maksymalnie dystans między łapę a blok? Dzisiaj robiłem przymiarkę i dałem dystans 4mm i trochę zeszlifowałem łapę, co dało z dobre 3.5 mm luzu tylko się zastanawiam czy nie za duży ten dystans. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15-02-2015, 10:06
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Raczej będzie dobrze, pozostałe poduszki mają spore otwory, myślę że spokojnie wyda przesunięcie zespołu napędowego o 4mm. Zobaczysz po montażu w budzie jak się układa, czy nie będziesz miał problemu z przykręceniem poduszek od skrzyni. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-02-2015, 12:07
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
Ciężko dokładnie powiedzieć jakie dystanse musisz porobić. Proponuję abyś poskręcał wszystko i obejrzał następnie poduchy ( czy gdzieś nie jest naciągnięta itp. ) U siebie tak robiłem bo każda osoba podawała inne wymiary i wychodziły cuda :-/ sądzę że taki sposób będzie najbardziej odpowiedni bo swapa skończyłem prawie 3 lata temu i żadna łapa się nie oberwała ani nic sie nie połamało. |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 15-02-2015, 12:32
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
znajomy wkładał zawsze 5 mm i jest ok. Też taki dałem i wszystko pasuje. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
|