wymiana płynów |
Autor |
Wiadomość |
gerax
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 8 Skąd: małopolska
|
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2014, 20:38
|
|
|
Skoro już zamówiłeś to moja wypowiedź może przyda się na przyszłość
- tutaj jest mowa o TBN w olejach klasy ILSAC GF4 i GF5 a to ogromna różnica i zupełnie nie ta bajka - VS MAX to produkt o włos lepszy od Selektola i przy jego bazie nawet TBN=15 padnie po 4kkm ze względu na ogromną ilość węglowodorów i siarki w składzie bazowym w wątku który przytoczyłeś user Croom czyli Piotrek Dziektarz właściciel sklepu www.zmienolej.pl pisze zresztą dość mądrze właśnie o produktach ILSAC gdzie TBN wyjściowy 8 potrafi utrzymywać się bez spadku przez 8kkm ale tak jak wspomniałem to zupełnie inne produkty o całkowicie innym składzie do których takiemu VS MAX czy VISION jak stąd na księżyc albo jeszcze dalej
- czy tragiczny hmm.. no może nie rozpatrujmy tego w takich kategoriach - po prostu jest to olej poniżej jakości Lotosa 15w40 za to za cenę wysokiej jakości oleju sae 5w40 na bazie GTL który jest przy nim 8 cudem świata wspomnę jeszcze żeby być jednak w pełni obiektywnym że VISION jest zdecydowanie lepszym (nowocześniejszym) olejem od VS MAX (baza grupy 2 i TBN 10) ale dość słaby punkt płynięcia i średni indeks lepkości nie pozostawiają złudzeń że jest to najzwyklejszy "minerał" i nic więcej.
ps. oczywiście jest to moja opinia natomiast wyboru jako właściciel autka dokonujesz według własnego uznania i absolutnie nic mi do tego |
|
|
|
 |
gerax
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 8 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 17-11-2014, 09:43
Bolid: seicento 900 |
|
|
zamieniłem w sklepie olej na ten który polecasz, czyli :
http://motobajery.pl/olej...-4l-p-4930.html
zamówienie jest takie:
1 x PŁYN DO CHŁODNIC PRESTONE ANTIFREEZE -37 4L (PAR SC-PAF2100PL) = 43,82 zł
1 x OLEJ SHELL HELIX HX5 (SUPER) 15W40 4L = 72,62 zł
1 x DODATEK DO PŁYNU CHLOD DO PŁUKANIA 350ML RADIATOR FLUSH VALVOLINE (VAL 55184) = 19,19 zł
1 x PŁYN DO CHŁODNIC PRESTONE ANTIFREEZE -37 1L (PAR SC-PAF2100LPL) = 14,22 zł
1 x PŁYN HAMULCOWY TOP-4 TUTELA 1L (FL 1598/1L) = 43,97 zł
tylko nie wiem jak z tą płukanką postępować przy wymianie płynu chłodzącego ?
http://motobajery.pl/doda...ne-p-62897.html
Cytat: | ps. oczywiście jest to moja opinia natomiast wyboru jako właściciel autka dokonujesz według własnego uznania i absolutnie nic mi do tego |
jednak generalnie dobrze jest posłuchać kogoś kto zna się na danym temacie. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-11-2014, 10:16
|
|
|
gerax napisał/a: | zamówienie jest takie | - no i elegancko chociaż ceny u nich nie są zbyt atrakcyjne
gerax napisał/a: | tylko nie wiem jak z tą płukanką postępować przy wymianie płynu chłodzącego | - spuszczasz obecny płyn i zalewacz wodę (kranówkę) wlewasz płukankę i odpalasz silnik na 15-20 minut z włączonym na max ogrzewaniem - następnie spuszczasz i po ostygnięciu silnika można przepłukać układ z węża
gerax napisał/a: | jednak generalnie dobrze jest posłuchać kogoś kto zna się na danym temacie | - nigdy nie zawadzi gdy głupi mądremu dobrze radzi |
|
|
|
 |
gerax
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 8 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 17-11-2014, 11:57
Bolid: seicento 900 |
|
|
rotax24 napisał/a
Cytat: | - no i elegancko chociaż ceny u nich nie są zbyt atrakcyjne |
pewnie tak, tylko szukałem tego oleju VISION a tam był, później już zamówiłem i tak zostało.
rotax24 napisał/a
Cytat: | - nigdy nie zawadzi gdy głupi mądremu dobrze radzi |
albo mądry głupiemu (w tym temacie) dobrze doradzi
dzięki za wskazówki ,
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-11-2014, 06:53
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Tak abstrachując-właśnie skończyłem pół-remont silnika 899cm od dziadka-sej 2000r 84tys. km przebiegu-z wyglądu igła-umyty,woskowany garażowany-wizualnie fabryka.
Starszy Pan podjechał-z pytaniem-olej mu cieknie i przez to silnik puka-dolał do maxa vs maxa 15w40-od nowości na nim jeździł i wymieniał jak przyznał co 15tys km-tylko, że te 15tys km nieraz robił przez 2 lata.
Diagnoza po obejrzeniu-czarna skorupa pod korkiem, klawiatura i popychacze dosłownie zalepione, pierścienie przypalone, stop panewek głównych i korbowodowych tak wytarty jak by miał 250tys.
Oleju niby mało brał, ale pokonywał krótkie odcinki i 20% sto benzyna w oleju.
Tłoki i wał do odratowania,kompensatory hydro, pierścienie, panewki już nie.
Pompa ma luz jak w 200tys. silniku.15miski olejowej to czarny szlam.
Igła od dziadka-1 właściciel, z zewnątrz ideał, mechanicznie i podwoziowo-tragedia-zapieczone hamulce, pod bitexem korozja, opony 14letnie vivo |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21-11-2014, 07:58
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Paweł1984, to co tak konkretnie jest przyczyną takiego w sumie extremalnie kiepskiego stanu silnika jak na ten przebieg? Kiepski olej? Zbyt długie okresy między wymianami oleju? Pokonywanie tylko krótkich odcinków? Zbyt wysoki poziom oleju? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2014, 13:32
|
|
|
barkor napisał/a: | to co tak konkretnie | właśnie kto piach w tryby sypie |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-11-2014, 17:51
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
barkor napisał/a: | Paweł1984, to co tak konkretnie jest przyczyną takiego w sumie extremalnie kiepskiego stanu silnika jak na ten przebieg? Kiepski olej? Zbyt długie okresy między wymianami oleju? Pokonywanie tylko krótkich odcinków? Zbyt wysoki poziom oleju? |
Wszystko razem+ samochód stojący zużywa się szybciej niż jeżdżacy-zawodnienie płynu hamulcowego jest takie, że tłoczki skorodowały w zaciskach-a silnik-jak kręcony zima lato góra do 3tys max przez 10km 2 razy w tygodniu na szajsie mineralnym wymienianym co 2 lata czyli po 15tys km-tak jak w książce obsługi jest napisane-15tys./lub co rok, ale jak przejechał 8 w rok to po co miał zmieniać
Opony też 5mm mają są ,,dobre''.
Słabo hamuje i przyspiesza bo to seiczęto.-troche podkręconym maluchem byś go wzioł, jak klocki blokują, świece, filtr paliwa od nowości, może na pierwszym przeglądzie zmieniane. |
|
|
|
 |
gerax
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 8 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 23-11-2014, 13:26
Bolid: seicento 900 |
|
|
W moim już wymieniłem olej i płyny, ja co roku wymieniam olej, ten słaby vs max a w ub. roku vision, teraz jest shell helix.
Jeżdżę mało i na krótkich odcinkach, bo nie mam konieczności więcej jeżdżenia, chyba żebym miał darmowe paliwo to bym z chęcią pojeżdźił więcej
Oprócz tego to takie rzeczy jak filtr paliwa, świece wymienione ostatnio przełom 2012/2013r. przy 73,6 tys.
hamulce też były wymieniane,klocki, szczęki.
Jeszcze zapytam kiedy wymieniać olej a skrzyni ?, wymieniany był 12.2010r. przy 66 tys. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2014, 13:49
|
|
|
gerax napisał/a: | Jeszcze zapytam kiedy wymieniać olej a skrzyni ?, wymieniany był 12.2010r. przy 66 tys. | - na wiosnę a później co 5lat lub 60kkm |
|
|
|
 |
|