FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana płynów
Autor Wiadomość
gerax 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: małopolska
Wysłany: 16-11-2014, 20:21   
   Bolid: seicento 900


z tym TBN to różnie piszą :
http://www.accordklubpols...skusja/page-270


już zamówiony ten :
http://motobajery.pl/olej...-4l-p-2783.html

też taki tragiczny ?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2014, 20:38   

Skoro już zamówiłeś to moja wypowiedź może przyda się na przyszłość :wink:
gerax napisał/a:
z tym TBN to różnie piszą :
http://www.accordklubpols...skusja/page-270
- tutaj jest mowa o TBN w olejach klasy ILSAC GF4 i GF5 a to ogromna różnica i zupełnie nie ta bajka - VS MAX to produkt o włos lepszy od Selektola i przy jego bazie nawet TBN=15 padnie po 4kkm ze względu na ogromną ilość węglowodorów i siarki w składzie bazowym :wink: w wątku który przytoczyłeś user Croom czyli Piotrek Dziektarz właściciel sklepu www.zmienolej.pl pisze zresztą dość mądrze właśnie o produktach ILSAC gdzie TBN wyjściowy 8 potrafi utrzymywać się bez spadku przez 8kkm ale tak jak wspomniałem to zupełnie inne produkty o całkowicie innym składzie do których takiemu VS MAX czy VISION jak stąd na księżyc albo jeszcze dalej :wink:
Cytat:
już zamówiony ten :
http://motobajery.pl/olej...-4l-p-2783.html

też taki tragiczny ?
- czy tragiczny hmm.. no może nie rozpatrujmy tego w takich kategoriach - po prostu jest to olej poniżej jakości Lotosa 15w40 za to za cenę wysokiej jakości oleju sae 5w40 na bazie GTL który jest przy nim 8 cudem świata :wink: wspomnę jeszcze żeby być jednak w pełni obiektywnym że VISION jest zdecydowanie lepszym (nowocześniejszym) olejem od VS MAX (baza grupy 2 i TBN 10) ale dość słaby punkt płynięcia i średni indeks lepkości nie pozostawiają złudzeń że jest to najzwyklejszy "minerał" i nic więcej.

ps. oczywiście jest to moja opinia natomiast wyboru jako właściciel autka dokonujesz według własnego uznania i absolutnie nic mi do tego :wink:
 
 
gerax 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: małopolska
Wysłany: 17-11-2014, 09:43   
   Bolid: seicento 900


zamieniłem w sklepie olej na ten który polecasz, czyli :
http://motobajery.pl/olej...-4l-p-4930.html

zamówienie jest takie:

1 x PŁYN DO CHŁODNIC PRESTONE ANTIFREEZE -37 4L (PAR SC-PAF2100PL) = 43,82 zł
1 x OLEJ SHELL HELIX HX5 (SUPER) 15W40 4L = 72,62 zł
1 x DODATEK DO PŁYNU CHLOD DO PŁUKANIA 350ML RADIATOR FLUSH VALVOLINE (VAL 55184) = 19,19 zł
1 x PŁYN DO CHŁODNIC PRESTONE ANTIFREEZE -37 1L (PAR SC-PAF2100LPL) = 14,22 zł
1 x PŁYN HAMULCOWY TOP-4 TUTELA 1L (FL 1598/1L) = 43,97 zł

tylko nie wiem jak z tą płukanką postępować przy wymianie płynu chłodzącego ?

http://motobajery.pl/doda...ne-p-62897.html

Cytat:
ps. oczywiście jest to moja opinia natomiast wyboru jako właściciel autka dokonujesz według własnego uznania i absolutnie nic mi do tego :wink:


jednak generalnie dobrze jest posłuchać kogoś kto zna się na danym temacie. :smile:
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2014, 10:16   

gerax napisał/a:
zamówienie jest takie
- no i elegancko :wink: chociaż ceny u nich nie są zbyt atrakcyjne :roll:
gerax napisał/a:
tylko nie wiem jak z tą płukanką postępować przy wymianie płynu chłodzącego
- spuszczasz obecny płyn i zalewacz wodę (kranówkę) wlewasz płukankę i odpalasz silnik na 15-20 minut z włączonym na max ogrzewaniem - następnie spuszczasz i po ostygnięciu silnika można przepłukać układ z węża :wink:
gerax napisał/a:
jednak generalnie dobrze jest posłuchać kogoś kto zna się na danym temacie
- nigdy nie zawadzi gdy głupi mądremu dobrze radzi :))
 
 
gerax 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: małopolska
Wysłany: 17-11-2014, 11:57   
   Bolid: seicento 900


rotax24 napisał/a
Cytat:
- no i elegancko :wink: chociaż ceny u nich nie są zbyt atrakcyjne :roll:

pewnie tak, tylko szukałem tego oleju VISION a tam był, później już zamówiłem i tak zostało.

rotax24 napisał/a
Cytat:
- nigdy nie zawadzi gdy głupi mądremu dobrze radzi :))

albo mądry głupiemu (w tym temacie) dobrze doradzi :grin:

dzięki za wskazówki ,
Pozdrawiam.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-11-2014, 06:53   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Tak abstrachując-właśnie skończyłem pół-remont silnika 899cm od dziadka-sej 2000r 84tys. km przebiegu-z wyglądu igła-umyty,woskowany garażowany-wizualnie fabryka.
Starszy Pan podjechał-z pytaniem-olej mu cieknie i przez to silnik puka-dolał do maxa vs maxa 15w40-od nowości na nim jeździł i wymieniał jak przyznał co 15tys km-tylko, że te 15tys km nieraz robił przez 2 lata.
Diagnoza po obejrzeniu-czarna skorupa pod korkiem, klawiatura i popychacze dosłownie zalepione, pierścienie przypalone, stop panewek głównych i korbowodowych tak wytarty jak by miał 250tys.
Oleju niby mało brał, ale pokonywał krótkie odcinki i 20% sto benzyna w oleju.
Tłoki i wał do odratowania,kompensatory hydro, pierścienie, panewki już nie.
Pompa ma luz jak w 200tys. silniku.15miski olejowej to czarny szlam.
Igła od dziadka-1 właściciel, z zewnątrz ideał, mechanicznie i podwoziowo-tragedia-zapieczone hamulce, pod bitexem korozja, opony 14letnie vivo :]
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-11-2014, 07:58   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Paweł1984, to co tak konkretnie jest przyczyną takiego w sumie extremalnie kiepskiego stanu silnika jak na ten przebieg? Kiepski olej? Zbyt długie okresy między wymianami oleju? Pokonywanie tylko krótkich odcinków? Zbyt wysoki poziom oleju?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2014, 13:32   

barkor napisał/a:
to co tak konkretnie
właśnie ;) kto piach w tryby sypie :?:
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-11-2014, 17:51   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


barkor napisał/a:
Paweł1984, to co tak konkretnie jest przyczyną takiego w sumie extremalnie kiepskiego stanu silnika jak na ten przebieg? Kiepski olej? Zbyt długie okresy między wymianami oleju? Pokonywanie tylko krótkich odcinków? Zbyt wysoki poziom oleju?

Wszystko razem+ samochód stojący zużywa się szybciej niż jeżdżacy-zawodnienie płynu hamulcowego jest takie, że tłoczki skorodowały w zaciskach-a silnik-jak kręcony zima lato góra do 3tys max przez 10km 2 razy w tygodniu na szajsie mineralnym wymienianym co 2 lata czyli po 15tys km-tak jak w książce obsługi jest napisane-15tys./lub co rok, ale jak przejechał 8 w rok to po co miał zmieniać :]
Opony też 5mm mają są ,,dobre''.
Słabo hamuje i przyspiesza bo to seiczęto.-troche podkręconym maluchem byś go wzioł, jak klocki blokują, świece, filtr paliwa od nowości, może na pierwszym przeglądzie zmieniane. :]
 
 
 
gerax 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 8
Skąd: małopolska
Wysłany: 23-11-2014, 13:26   
   Bolid: seicento 900


W moim już wymieniłem olej i płyny, ja co roku wymieniam olej, ten słaby vs max a w ub. roku vision, teraz jest shell helix.

Jeżdżę mało i na krótkich odcinkach, bo nie mam konieczności więcej jeżdżenia, chyba żebym miał darmowe paliwo to bym z chęcią pojeżdźił więcej :grin:
Oprócz tego to takie rzeczy jak filtr paliwa, świece wymienione ostatnio przełom 2012/2013r. przy 73,6 tys.
hamulce też były wymieniane,klocki, szczęki.

Jeszcze zapytam kiedy wymieniać olej a skrzyni ?, wymieniany był 12.2010r. przy 66 tys.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2014, 13:49   

gerax napisał/a:
Jeszcze zapytam kiedy wymieniać olej a skrzyni ?, wymieniany był 12.2010r. przy 66 tys.
- na wiosnę :wink: a później co 5lat lub 60kkm :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum