 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
1.2 8v turbo |
Autor |
Wiadomość |
Mateek95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-12-2014, 19:22
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Mierzylem wczoraj kompresje i ze wyszlo nieciekawie, zdjalem glowice. Ku mojej uciesze gladzie sa w zajebistym stanie wiec zalalem tloki ropa i jak dzisiaj przyszedlem ropy nie bylo dlatego wymienie pierscienie jako ze nie mialem na stanie nafty dopiero jutro wykrece walek z glowicy i sprawdze czy zawory tez nie puszczaja i teraz pytanie o ile znalazlem na intercarsie pierscienie tak z panewkami mam problem, gdzie jeszcze moge szukac panwewk i jakiej firmy najlepiej, miło by bylo jak by ktos jakis link podeslal. Aha i takie pytanko co do glowicy, szukalem dosc duzo i w sumie znalazlem temat co do obrabiania glowicy ale nie zaspokoil on wszystkich moich pytan dlatego ma ktos moze jakis ewentualnie poradnik co do obrobki glowicy z 1.2 8v? I orientuje sie moze jaki jest mniejwiecej koszt zrobienia zaworow na 3 katy? I czy oplaca mi sie obrabiac ta powierzchnie wokol zaworu? I jak to jest z wiekszymi zaworami w tej glowicy co maksymalnie mozna do niej wsadzic i jakim kosztem? |
|
|
|
 |
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-12-2014, 12:45
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
Generalnie nie jestem pewien czy dobrze robisz sprawdzając tak szczelność tłoka. Silnik uszczelnia się wraz ze wzrostem temperatury - vide patrz na pasowania tłoków, pierścieni itp w silniku. Na zimnym zawsze jest pewien luz między zamkami w pierścieniach i tamtędy ropa może sobie powoli uciec. To nie zawory w głowicy które muszą być szczelne nawet jak nie ma temperatury. . W sumie pierścienie rzecz tania i na pewno nie zaszkodzi wymiana ale żeby nie było zdziwienia jak znowu ropa ucieknie . Oglądnij dokładnie zawory i przylgnie zaworowe czy nie są wyklepane/przepalone. Przy turbo warto zrobić nową przylgnię 45 stopni uszczelniającą na szerokość 1,5 - 2mm da to lepsze odprowadzanie ciepła szczególnie na zaworach wydechowych, mniejsze ryzyko spalania stukowego itd. Ceny obróbki głowicy zależą ściśle od zakładu i ciężko to porównać. Za 3 kąty przedział od 150 do 400 jest realny w 8v . No i trzeba pamiętać, że 3 kąty to nie tylko zawory ale też przylgnie o czym nie każdy pamięta przy obróbce i później są opinie, że to nie daje zauważalnych rezultatów. Głowice w 8v możesz baaardzo mocno obrobić. Z tym, że zrobienie takiej głowicy to nie mały koszt ale rezultat bardziej zadowalający niż w 16v. Można :
- wyprofilować komory spalania
- obrobić zawory
- obrobić przylgnie
- zrobić porting kanałów
- nadać kanałom odpowiedni kształt
- podciąć przylgnie zaworowe
- założyć większe zawory
- założyć twardsze/podwójne sprężyny zaworowe
Wszystko to da zauważalny efekt. Tą samą moc którą teraz generuje twój silnik można by w ten sposób osiągnąć przy dużo niższym doładowaniu. I żeby nie było wątpliwości nie teoretyzuje tylko przykład sprawdzony kilkukrotnie osobiście. |
|
|
|
 |
Mateek95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-12-2014, 23:54
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Jak wymienie pierscienie i panewki to mozna by rzecz ze silnik praktycznie nowka, pozatym jak juz leciec to grubo mysle ze nie bede zalowal tej decyzji. O ile dobrze mysle wszystko kupuje nominalne? Co do zaworow, wpadla mi teraz robota wiec prawdopodobnie szarpne sie na zrobienie glowicy na cacy, takze pytanie brzmi jakie wieksze zawory mozna tam wsadzic? Z czego konkretnie albo o jakich wymiarach? Co do obrobki polecono mi polok welding a z tego co sie orientuje tam sa w stanie zrobic mi wszystko czego zapragne. Nie wiem o co chodzi z profilowaniem komór, ale co by mnie interesowalo to obrobic przylgnie co bedzie konieczne przy wiekszych zawaorach, porting wykonam sam a co do sprezyn to chyba nie sa wymagane jesli nie bede go krecil zbyt wysoko? Aha byl bym zapomnial, moze uda mi sie uzbierac i na ostry walek tylko pytanie ktory konkretnie przy tym setupie bedzie najlepszy? |
|
|
|
 |
Mateek95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25-01-2015, 23:01
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Potrzebuje numer uszczelki jako numer czesci do uzycia w kanapce, konkretny numer pompy paliwa zebym mogl bezproblemowo to w intercarsie znalezc, i takie pytanie o termostat bo gdzies czytalem ze z czegos innego sie wsadza z mniejsza temp otwarcia ( tez numer czesci bym prosil ). |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 30-01-2015, 21:06
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Od tjeta szybciej się otwiera |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-02-2015, 16:17
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Mateek95 napisał/a: | Jak wymienie pierscienie i panewki to mozna by rzecz ze silnik praktycznie nowka, pozatym jak juz leciec to grubo mysle ze nie bede zalowal tej decyzji. O ile dobrze mysle wszystko kupuje nominalne? Co do zaworow, wpadla mi teraz robota wiec prawdopodobnie szarpne sie na zrobienie glowicy na cacy, takze pytanie brzmi jakie wieksze zawory mozna tam wsadzic? Z czego konkretnie albo o jakich wymiarach? Co do obrobki polecono mi polok welding a z tego co sie orientuje tam sa w stanie zrobic mi wszystko czego zapragne. Nie wiem o co chodzi z profilowaniem komór, ale co by mnie interesowalo to obrobic przylgnie co bedzie konieczne przy wiekszych zawaorach, porting wykonam sam a co do sprezyn to chyba nie sa wymagane jesli nie bede go krecil zbyt wysoko? Aha byl bym zapomnial, moze uda mi sie uzbierac i na ostry walek tylko pytanie ktory konkretnie przy tym setupie bedzie najlepszy? |
Jaki silnik, jakie T, jaki IC, co tym będzie sterowało.
Mody N/A mozna wdrozyć, nawet z wałkiem-chociaż tu potrzebne są ww rzeczy, porting ok, z zaworami przy T bym nie kombinował, wieksza przepustica i obrobiony ssący ok.
Wałek o dużym czasie współotwarcia i np dużej T z dużym doładowaniem to nawet po wystrojeniu może mieć słaby dół i odwrotnie.
To pole doświadczalne-moc i moment w jaki celujesz, jaki to silnik i ww. rzeczy są potrzebne do podpowiedzi. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|