regulowane kolo rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 16-12-2014, 20:11
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Ja mam zrobiona tzw cienka przylgnie i szlifowane zawory na smuklejsze. Wtedy ta przylgnia ma mniejwiecej szerokosc ok 1mm zamiast 2-3 i owszem wtedy sa takie "trzy katy" zastanawialem sie nad calkowicie innymi zaworami cos szukac z innych aut i ew przerabiac ale juz nie bylo miejsca zeby powiekszac jeszcze gniazda wiec zostalo na starych zaworach tylko na cienkiej przylgni. Zaplacilem za planowanie, szlofowanie zaworow na smuklejsze, i inne pierdolki 200zl wiec wydaje mi sie cena relatywnie niska do efektow |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-12-2014, 20:40
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Canguru77 napisał/a: | Ja mam zrobiona tzw cienka przylgnie i szlifowane zawory na smuklejsze. Wtedy ta przylgnia ma mniejwiecej szerokosc ok 1mm zamiast 2-3 i owszem wtedy sa takie "trzy katy" zastanawialem sie nad calkowicie innymi zaworami cos szukac z innych aut i ew przerabiac ale juz nie bylo miejsca zeby powiekszac jeszcze gniazda wiec zostalo na starych zaworach tylko na cienkiej przylgni. Zaplacilem za planowanie, szlofowanie zaworow na smuklejsze, i inne pierdolki 200zl wiec wydaje mi sie cena relatywnie niska do efektow |
Tu płacisz głównie za kwow-how, bo dobrze to wykonać wymaga praktyki. Pojedynczy mod nigdy nie daje czegoś-to zespół naczyń połączonych. Jaką masz przepustnicę? Dolot(jaki), długość od osi do grzyba i jakiej firmy grzyb.
Analogicznie wydech.
Większe zawory zbyteczne-teoretycznie od corsy 1.4 8v wkładają, ale, ryzyko jest większe, do tego gorzej odbierają ciepło od fiatowskich-co ma znaczenie w 8v na dopingu. |
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 16-12-2014, 22:42
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Przepustnica 42mm dolot weglarski a dlugosci nie mierzylem:-( a wydech to kolektor p1 75 rura przelot 45 i koncowy od poloneza. Zaworki są oryginalne nigdy nie zmienianie bo glowica miała mały przebieg więc tylko wyczyscilem i polerowalem. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-12-2014, 00:06
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Canguru77 napisał/a: | Przepustnica 42mm dolot weglarski a dlugosci nie mierzylem:-( a wydech to kolektor p1 75 rura przelot 45 i koncowy od poloneza. Zaworki są oryginalne nigdy nie zmienianie bo glowica miała mały przebieg więc tylko wyczyscilem i polerowalem. |
Zmienisz wałek na inny i moc powinna przy dobrym podstrojeniu wzrosnąć.
Z zaworami daj sobie spokój, jedynie prowadnice możesz podciąść jak tego nie robiłeś-zwolennikiem całkowitego wycinania w wysokoobrotowych N/A nie jestem, a po zmianie wałka na taki będzie. |
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-12-2014, 10:28
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Prowadnic juz nie ma.. W sensie ze sa podciete jak narazie nic nie bede zmienial w przyszlym roku na zime tylko rozwierce wywaze blok i wal korbowy oraz zmienie walek i inne pierdolki co wyjda na biezaco.. Celuje w przyszlym roku na 100km |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 18-12-2014, 13:45
Bolid: CCS |
|
|
Canguru, a gdzie robiles ta glowice? Ta cena 200 zlotych obejmowala wszystkie modyfikacje o ktorych pisales (planowanie, wyinanie przylgni, szlifowanie zaworow), nie wiem tez czy rozwiercales kanaly i robiles porting? Ile moze kosztowac przerobka bloku na 1150 (rozwiert, tloki, pierscienie, wyrowanie wag i wywazenie walu) i czy ma ona sens - tzn. czy da lepsze efekty niz wymiana bloku na ten z 1.2? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-12-2014, 14:04
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
uxon napisał/a: | tzn. czy da lepsze efekty niz wymiana bloku na ten z 1.2? |
Wszyscy zawsze pisali, że rozwiercanie bloku 1.1 ma sens jedynie wtedy jak chcemy startować w klasie do 1.1, bo z silnikiem 1.2 wskakiwalibyśmy już do klasy wyżej. Obecnie podział na klasy w większości imprez amatorskich jest taki że klasa 1 do 900 a klasa 2 do 1400, więc wychodzi na to, że ta przeróbka nie ma sensu. Sam mam w piwnicy blok 1150, chciałem sobie taki silnik składać, ale finansowo przygotowanie takiego bloku wyszłoby drożej niż kupienie kompletnego 1.2 z osprzętem. Zaletą rozwiertu jest chyba tylko to, że jest krótszy skok tłoków przez co silnik szybciej wkręca się na obroty, ale raczej na pewno z 1.2 da się wycisnąć więcej znacznie mniejszym kosztem. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-12-2014, 21:12
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Ja jestem mechanikiem i takie rzeczy typu powiekszanie kanalow i ich polerka i podcinanie prowadnic zrobilem sam tak samo wiekszosc rzeczy nie zwiazanych z sama glowica a z kolektorami itd. Glowice za 200zl zrobil mi gosc w wiosce obok ktory zajmuje sie tego typu rzeczami i on planowal glowice powiekszyl minimalnie gniazda zrobil cienka przylgnie szlifowal zawory i wszystko razem docieral. Ja chcialem zrobic 1150 bo lubie miec zgodnie z homo itd. Ale moze owszem zrobie pelne 1.2 tylko jak juz bede zmienial silnik na inny bedzie mnie korcilo na jeszcze wieksza pojemnosc typu 1.4:-) |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-12-2014, 01:14
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
barkor napisał/a: | uxon napisał/a: | tzn. czy da lepsze efekty niz wymiana bloku na ten z 1.2? |
Wszyscy zawsze pisali, że rozwiercanie bloku 1.1 ma sens jedynie wtedy jak chcemy startować w klasie do 1.1, bo z silnikiem 1.2 wskakiwalibyśmy już do klasy wyżej. Obecnie podział na klasy w większości imprez amatorskich jest taki że klasa 1 do 900 a klasa 2 do 1400, więc wychodzi na to, że ta przeróbka nie ma sensu. Sam mam w piwnicy blok 1150, chciałem sobie taki silnik składać, ale finansowo przygotowanie takiego bloku wyszłoby drożej niż kupienie kompletnego 1.2 z osprzętem. Zaletą rozwiertu jest chyba tylko to, że jest krótszy skok tłoków przez co silnik szybciej wkręca się na obroty, ale raczej na pewno z 1.2 da się wycisnąć więcej znacznie mniejszym kosztem. |
Ad1. To jedno, ale teraz nieistotne.
1150 w konfiguracji typowo pod A.grupę przy większej pojemności i wyważeniu kręci się wydatnie pod niebo na serii gratach(więc pakując wałek 280stopni i więcej, czy 4 p) przy lekko większej pojemności(NM) możesz podstroić go na efektywną pracę powyżej 7-8 tys. obr.co w przypadku 1.2 8v już nie jest wykonalne z racji dłuższego skoku tłoka-co nie znaczy, że się nie dokręci, ale bezefektywnie-krzywe w dół. |
|
|
|
 |
|