FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce tarczowe
Autor Wiadomość
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 24-12-2014, 00:08   Hamulce tarczowe
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Zabieram się za tjun hebli. Leżą już w domu zaciski od palio 257 mm na przód i na tył od AR 156 bodajże.

Jak z przodem nie mam problemów bo dystans pod tarcze się utoczy to żaden problem.

Ale z tyłu potrzebna jest flansza i tutaj dochodzę do sedna mojego pytania:

poratuje ktoś zwymiarowanym rysunkiem ? a za gotowca w CAD oddam nerkę i siostrę :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24-12-2014, 10:02   
   Bolid: Sei, Subaru STI


TRS z Częstochowy ma takie adaptery w ofercie w całkiem przyjemnych pieniądzach.
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 24-12-2014, 11:11   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Uncrossed napisał/a:
a za gotowca w CAD oddam nerkę i siostrę


siostra ładna i mądra? :))
_________________
Moje Seicento
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 24-12-2014, 12:33   
   Bolid: Seicento


a napisz jak rozwiążesz hamulec ręczny ??
_________________

 
 
Bombell 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 342
Skąd: Gniezno
Wysłany: 24-12-2014, 12:50   
   Bolid: Cinquecento


W CC gdzie ręczny na 1 linkę żaden problem bo wystarczy przerobić końcówki i wszystko gra.
A co do dystansu pod tarcze to tarcza z odpowiednim odsadzeniem i nie powinno być problemu. U mnie przynajmniej wszystko p&p.
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 24-12-2014, 23:58   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Bartu, już znalazłem rysunek na necie poglądowy i wrysowałem w cada ;)
wiem że trs ma ale z lasera wypalą mi za darmo także wiesz :)

ir3n3usz, ładna to może i ona jest ale czy taka mądra to nie do końca :)

roach, a ręczny to żaden problem. zaciski z AR mają normalnie na linke podejscie i jak napisał Bombell, nie jest to żaden problem :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-12-2014, 00:48   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


A jak skuteczność ręcznego na tarczach względem bębnów (oczywiście prawidłowo działających)?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 25-12-2014, 02:32   
   Bolid: Waryjot 0.9


u mnie skuteczność o wiele lepsza niż na bębnach.
lita tarcza + zaciski z AR
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 25-12-2014, 12:26   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Zaciski brałem od znajomego z cento właśnie wyjete i mówił ze zyleta niesamowita w porównaniu z bebnem
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-12-2014, 12:57   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


OK, dzięki za info, zawsze myślałem, że z tarczami z tyłu trzeba większej siły używać do zaciągania ręcznego niż na bębnach i raczej równolegle trzeba by montować hydrauliczny ręczny, więc to dobra wiadomość, że skuteczność jest jednak lepsza :smile:
To jeszcze podłączając się pod temat zapytam jak wygląda rozkład sił hamowania po takich zabiegach, tylne koła nie hamują zbyt mocno w stosunku do przednich?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 25-12-2014, 13:51   
   Bolid: Waryjot 0.9


Najodpowiedniejszy zestaw hamulców to:
Przód 257
Tył 240
Ja mam zrobione wszystko na 240 ;)
Decydując się na taką opcję musisz jeszcze dokupić do zestawu coś takiego :
http://allegro.pl/fiat-do...4905521428.html
wtedy montujesz go na tylnych przewodach i skręcasz na maxa. u mnie działa bezproblemowo
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 25-12-2014, 13:52   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Troche mocniej dlatego na przód idzie większy i mocniejszy hebel żeby i tu i tu był wzrost siły hamowania :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 25-12-2014, 22:32   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Odnośnie skuteczności ręcznego na bębnach: mam szczęki ferodo, prawie nową oryginalną linkę i bez problemu blokuję koła na kapciu 165 oraz 175 i suchym asfalcie. Oczywiście nie ma problemu z niekontrolowanym blokowaniem podczas normalnego hamowania. Z hamulcami w SC jest loteria, zależy jak zagra cały zestaw. Z przodu mam 240 wentyle mikody, zacisk ze sieny i dzisiaj przekonałem się, że jednak jest hamulec lepszy pomimo średnicy tarczy jak w serii. 4 osoby w samochodzie z dużym ładunkiem i hamulec bajka. Na serii miałem problem, żeby szybko się zatrzymać. Także 257+240 da radę nawet z mocą 300+
Chociaż przypalenie wentylowanych 240 z przodu nie jest problem, tzn. na tarczy nie robi to wrażenia ale klocek seryjny szybko się poddaje. Wystarczy 5km jazdy po torze o krętej konfiguracji i hamulec znika całkowicie. Płyn na pewno się dobrze trzyma, bo mam nowy Ferodo. Po tym jak kilka razy przypaliłem klocek teraz hamuje lepiej, utwardził się i nie ślizga się po tarczy.

Uncrossed napisał/a:
ir3n3usz, ładna to może i ona jest ale czy taka mądra to nie do końca


mam takie same zdanie o swojej, choć wykształcenie i to co robi nie wskazują na to :P ale to tylko siostra. Dawaj tę Twoją na warsztat wezmę :D
_________________
Moje Seicento
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 25-12-2014, 22:46   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


xDD

ja aktualnie mam 240 mm przód wentylowana nawiercana nacinana mikoda plus klocek ferodo i płyn BOSCH DOT 5.1 tył totalna ale zdrowa seria.

po 20 okrążeniach na torze w toruniu zrobiło się miękko pod pedałem hamulca ale chwila luzu dla hebli i wróciło porządne hamowanie :)

Jednakże po 3 razach 0-190-0 km/h hebla zbrakło a że na przyszły rok plan turbo to chcąc nie chcąc porządny hebel się przyda :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 25-12-2014, 22:55   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Ja mam klocki textara i widzę się, że nadają się do jazdy po bułki. Wykończę je i przerzucę się na ferodo. Bo nawet nie było u mnie miękko pod pedałem, tylko po prostu przestał hamować a to nie jest komfortowa sytuacja. Na tym torze co ja jeżdżę paliły się w hamulce(nieseryjne z Porsche) nawet w EVO X. Tor jest bardzo wymagający dla hamulców. Już niejeden się przejechał po zielonym. Tak jak u Ciebie 20 kółek to nie ma bidy jeszcze :P
_________________
Moje Seicento
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum