Hamulce tarczowe |
Autor |
Wiadomość |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 24-12-2014, 00:08 Hamulce tarczowe
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Zabieram się za tjun hebli. Leżą już w domu zaciski od palio 257 mm na przód i na tył od AR 156 bodajże.
Jak z przodem nie mam problemów bo dystans pod tarcze się utoczy to żaden problem.
Ale z tyłu potrzebna jest flansza i tutaj dochodzę do sedna mojego pytania:
poratuje ktoś zwymiarowanym rysunkiem ? a za gotowca w CAD oddam nerkę i siostrę |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-12-2014, 10:02
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
TRS z Częstochowy ma takie adaptery w ofercie w całkiem przyjemnych pieniądzach. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24-12-2014, 11:11
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Uncrossed napisał/a: | a za gotowca w CAD oddam nerkę i siostrę |
siostra ładna i mądra? |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 24-12-2014, 12:33
Bolid: Seicento |
|
|
a napisz jak rozwiążesz hamulec ręczny ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bombell
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 342 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 24-12-2014, 12:50
Bolid: Cinquecento |
|
|
W CC gdzie ręczny na 1 linkę żaden problem bo wystarczy przerobić końcówki i wszystko gra.
A co do dystansu pod tarcze to tarcza z odpowiednim odsadzeniem i nie powinno być problemu. U mnie przynajmniej wszystko p&p. |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 24-12-2014, 23:58
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Bartu, już znalazłem rysunek na necie poglądowy i wrysowałem w cada
wiem że trs ma ale z lasera wypalą mi za darmo także wiesz
ir3n3usz, ładna to może i ona jest ale czy taka mądra to nie do końca
roach, a ręczny to żaden problem. zaciski z AR mają normalnie na linke podejscie i jak napisał Bombell, nie jest to żaden problem |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-12-2014, 00:48
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
A jak skuteczność ręcznego na tarczach względem bębnów (oczywiście prawidłowo działających)? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
RazeR
Nałogowiec

Pomógł: 41 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 25-12-2014, 02:32
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
u mnie skuteczność o wiele lepsza niż na bębnach.
lita tarcza + zaciski z AR |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 25-12-2014, 12:26
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Zaciski brałem od znajomego z cento właśnie wyjete i mówił ze zyleta niesamowita w porównaniu z bebnem |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-12-2014, 12:57
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
OK, dzięki za info, zawsze myślałem, że z tarczami z tyłu trzeba większej siły używać do zaciągania ręcznego niż na bębnach i raczej równolegle trzeba by montować hydrauliczny ręczny, więc to dobra wiadomość, że skuteczność jest jednak lepsza
To jeszcze podłączając się pod temat zapytam jak wygląda rozkład sił hamowania po takich zabiegach, tylne koła nie hamują zbyt mocno w stosunku do przednich? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
RazeR
Nałogowiec

Pomógł: 41 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 25-12-2014, 13:51
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
Najodpowiedniejszy zestaw hamulców to:
Przód 257
Tył 240
Ja mam zrobione wszystko na 240
Decydując się na taką opcję musisz jeszcze dokupić do zestawu coś takiego :
http://allegro.pl/fiat-do...4905521428.html
wtedy montujesz go na tylnych przewodach i skręcasz na maxa. u mnie działa bezproblemowo |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 25-12-2014, 13:52
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Troche mocniej dlatego na przód idzie większy i mocniejszy hebel żeby i tu i tu był wzrost siły hamowania |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-12-2014, 22:32
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Odnośnie skuteczności ręcznego na bębnach: mam szczęki ferodo, prawie nową oryginalną linkę i bez problemu blokuję koła na kapciu 165 oraz 175 i suchym asfalcie. Oczywiście nie ma problemu z niekontrolowanym blokowaniem podczas normalnego hamowania. Z hamulcami w SC jest loteria, zależy jak zagra cały zestaw. Z przodu mam 240 wentyle mikody, zacisk ze sieny i dzisiaj przekonałem się, że jednak jest hamulec lepszy pomimo średnicy tarczy jak w serii. 4 osoby w samochodzie z dużym ładunkiem i hamulec bajka. Na serii miałem problem, żeby szybko się zatrzymać. Także 257+240 da radę nawet z mocą 300+
Chociaż przypalenie wentylowanych 240 z przodu nie jest problem, tzn. na tarczy nie robi to wrażenia ale klocek seryjny szybko się poddaje. Wystarczy 5km jazdy po torze o krętej konfiguracji i hamulec znika całkowicie. Płyn na pewno się dobrze trzyma, bo mam nowy Ferodo. Po tym jak kilka razy przypaliłem klocek teraz hamuje lepiej, utwardził się i nie ślizga się po tarczy.
Uncrossed napisał/a: | ir3n3usz, ładna to może i ona jest ale czy taka mądra to nie do końca |
mam takie same zdanie o swojej, choć wykształcenie i to co robi nie wskazują na to ale to tylko siostra. Dawaj tę Twoją na warsztat wezmę |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 25-12-2014, 22:46
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
xDD
ja aktualnie mam 240 mm przód wentylowana nawiercana nacinana mikoda plus klocek ferodo i płyn BOSCH DOT 5.1 tył totalna ale zdrowa seria.
po 20 okrążeniach na torze w toruniu zrobiło się miękko pod pedałem hamulca ale chwila luzu dla hebli i wróciło porządne hamowanie
Jednakże po 3 razach 0-190-0 km/h hebla zbrakło a że na przyszły rok plan turbo to chcąc nie chcąc porządny hebel się przyda |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-12-2014, 22:55
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Ja mam klocki textara i widzę się, że nadają się do jazdy po bułki. Wykończę je i przerzucę się na ferodo. Bo nawet nie było u mnie miękko pod pedałem, tylko po prostu przestał hamować a to nie jest komfortowa sytuacja. Na tym torze co ja jeżdżę paliły się w hamulce(nieseryjne z Porsche) nawet w EVO X. Tor jest bardzo wymagający dla hamulców. Już niejeden się przejechał po zielonym. Tak jak u Ciebie 20 kółek to nie ma bidy jeszcze |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|