FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zacinająca się stacyjka - help
Autor Wiadomość
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2014, 17:23   

ernest58 napisał/a:
A jak to działa? Pomoże to na nieodbijanie kluczyka do końca w drzwiach kierowcy? W bagażniku i drzwiach pasażera elegancko wraca do początkowego położenia, a w moich nie do końca. O korku już nawet nie wspominam
- to jest olej maszynowy w sprayu z aplikatorem w postaci sztywnej rurki co by można ją było włożyć głęboko do wkładki i przesmarować na całej długości - olej wewnątrz to całkiem niezły VHVI z dodatkiem teflonu dlatego nawet podczas mrozów wkładki chodzą idealnie a regularnie konserwowane wystarczają na życie seitka :wink: niestety ale mało kto o tym pamięta i stąd wymiany stacyjek i wkładek zupełnie niepotrzebnie - nie gwarantuję że wkładka w twoim przypadku będzie wracać idealnie bo trudno stwierdzić jak bardzo jest już zgwałcona :wesoly:
Ostatnio zmieniony przez rotax24 16-09-2014, 17:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ernest58 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 241
Skąd: Płock
Wysłany: 16-09-2014, 17:27   
   Bolid: Seicento 0.9 SPI 39KM, 2002


rotax24 napisał/a:
nie gwarantuję że wkładka w twoim przypadku będzie wracać idealnie bo trudno stwierdzić jak bardzo jest już zgwałcona :wesoly:

Wkładka jest praktycznie nowa, ale przy wymianie zapomniałem przeczyścić całego zamka w tych jednych drzwiach i ooo :roll: .
 
 
Majk-l 
Nałogowiec
Przyjaciel SC.PL


Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 904
Skąd: WZY
Wysłany: 16-09-2014, 17:30   
   Bolid: Peugeot 406


wtrącę sie w temat. Rotax, ja z wazeliną techniczną? spotkałem sie z gosciem ktory jej uzywał do zamków
_________________
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2014, 17:34   

ernest58 napisał/a:
Wkładka jest praktycznie nowa, ale przy wymianie zapomniałem przeczyścić całego zamka w tych jednych drzwiach i ooo
- jeżeli tak to powinno pomóc - stacyjka w seitku jak jest odpowiednio przesmarowana to podczas przekręcania robi jedynie "pyk" bez charkterystycznego chrobotu trącego metalu o metal :wink: podczas smarowania oprócz włożenia rurki do wewnątrz wkładki warto też psiknąć w szczelinę pomiędzy bębenkiem a pierścieniem obudowy :ok:

Majk-I - wazelina techniczna to zwykłe syfiate mydło wapniowe nadające się do zabezpieczania na zasadzie odcięcia dopływu tlenu do styku co powstrzymuje korozję (wytrącanie tlenków) - właściwości smarne ma identyczne jak parafina a dodatkowo idealnie przykleja się do niej wszystko co krąży w powietrzu a to z kolei powoli zapycha szczeliny mechanizmu ze skutkiem czasami gorszym niż brak smarowania :wink:
 
 
Majk-l 
Nałogowiec
Przyjaciel SC.PL


Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 904
Skąd: WZY
Wysłany: 16-09-2014, 19:42   
   Bolid: Peugeot 406


rotax24 napisał/a:
wazelina techniczna to zwykłe syfiate mydło wapniowe



:shock:
a ja to kupilem aby ameliniowe ruły od ekstraktora mi sie nie zapiekały!




:lol: tu spełnia swoja role :smile:
_________________
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2014, 19:55   

Majk-l napisał/a:
a ja to kupilem aby ameliniowe ruły od ekstraktora mi sie nie zapiekały!
- wystarczy na łączeniu psiknąć silikonem i też się nie zapieką :wink:
 
 
Majk-l 
Nałogowiec
Przyjaciel SC.PL


Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 904
Skąd: WZY
Wysłany: 16-09-2014, 20:28   
   Bolid: Peugeot 406


kurfff... to teraz mi to mowisz, jak juz kupiłem wazeline? :evil: mam z 5 puszek sylikonu do uszczelek... :-P
_________________
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2014, 20:44   

Majk-l napisał/a:
kurfff... to teraz mi to mowisz, jak juz kupiłem wazeline? :evil: mam z 5 puszek sylikonu do uszczelek... :-P
- spoko :wesoly: silikon na ponad 10-cio letnią przydatność bez utraty parametrów wbrew brednią które wypisują na jego opakowaniu :ok:

ps. piszemy silikon od ang.silicone !!! zresztą to jeden z najciekawszych strukturalnie polimerów krzemoorganicznych :allah
Ostatnio zmieniony przez rotax24 16-09-2014, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Majk-l 
Nałogowiec
Przyjaciel SC.PL


Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 904
Skąd: WZY
Wysłany: 16-09-2014, 20:49   
   Bolid: Peugeot 406


hahaha, masz fart. czy ty zawsze musisz wszystko wiedziec lepiej niz inni na te swoje zboczone tematy? :wink:
_________________
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2014, 21:01   

Majk-l napisał/a:
zboczone tematy
 
 
Johny6665 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 2
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 25-11-2014, 08:05   
   Bolid: Seicento 900


ernest58 napisał/a:
Ewa88 napisał/a:
Problem ze stacyjką ujawnił się przy znacznych temperaturach na zewnątrz, auto niestety stało cały dzień na dworze (w pełnym słońcu) ze względu na moją pracę. Zastanawiam się czy jest opcja, że coś się stopiło w środku?

Raczej nic się nie stopiło. Jeszcze by tego brakowało, żeby fiatowskie stacyjki się topiły od słońca i wysokiej temperatury :wink: . Ale fakt, też miałem wrażenie, że jak odpalałem po zajęciach, a samochód stał w pełnym słońcu pod Kauflandem :)) , to mechanizm stawiał dużo większy opór Obrazek.
Ewa88 napisał/a:
pomału nauczyłam się na nowo "wyczuwać stacyjkę", ale może orientujecie się jaki jest koszt wymiany stacyjki najlepiej na nową? i czy jest to konieczne? (zapasowego klucza nie mam)

Ja co prawda nie wymieniałem całej stacyjki w swoim, ale bębenek + wszystkie wkładki w zamkach i korku paliwa (żeby mieć jeden kluczyk do wszystkiego). Dokładnie nie powiem, ale za oryginalne części razem z kluczykami zapłaciłem trochę powyżej 100 zł.

Wymiana samej stacyjki to już spory koszt. Jeśli masz immobiliser, to dochodzi też zaprogramowanie kluczyka - w ASO pewnie z pół miliona :rotfl: . U mnie elektryk obszedł to w ten sposób, że stary kluczyk siedzi w immo schowany pod dolną obudową kierownicy, więc mogę odpalać i nowym i starym kluczykiem, ale to już nie są te czasy kiedy odpalałem kombinerkami, bo stary bębenek ostatecznie odmówił współpracy...


Odgrzewam ;)

Mam podobny problem, niebawem stacyjka odmówi posłuszeństwa - mógłbyś napisać co dokładnie zostało wykonane? Chciałem zrobić to samo ale nie jestem pewien co kupić i gdzie ten kluczyk schowany z czym ;)
_________________
SC 900 2000'
 
 
 
ernest58 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 241
Skąd: Płock
Wysłany: 25-11-2014, 22:03   
   Bolid: Seicento 0.9 SPI 39KM, 2002


Johny6665 napisał/a:
Odgrzewam ;)

Mam podobny problem, niebawem stacyjka odmówi posłuszeństwa - mógłbyś napisać co dokładnie zostało wykonane? Chciałem zrobić to samo ale nie jestem pewien co kupić i gdzie ten kluczyk schowany z czym ;)

Wysłałem już priv, mam nadzieję, że pomoże :)) .
 
 
Pinio46 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 17-02-2015, 17:57   
   Bolid: SC


Dobra to ja też odgrzeję kotleta. Jakiś dwa tygodnie temu wymieniłem wszystkie wkładki ponieważ zacinała mi się stacyjka. Po dwóch tygodniach prawie znów to samo, piszę prawie ponieważ teraz jest trochę inny objaw, a mianowicie blokuje się między pozycja zero a chyba mav to jest,i tak się zastanawiam dlaczego tak się dzieje. Może ten wkład w środku już poległ poprostu czy co, bo już mi brak pomysłów.
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 17-02-2015, 18:15   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Pinio46 napisał/a:
Po dwóch tygodniach prawie znów to samo, piszę prawie ponieważ teraz jest trochę inny objaw,

Umnie też blokowało, i jak się okazało po oględzinach to blokowała się nie wkładka tylko mechanizm blokady kierownicy. Konieczna była wymiana całej stacyjki, wkładka z kluczykiem pozostała ta co była...
 
 
Pinio46 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 17-02-2015, 18:24   
   Bolid: SC


Znaczy wymieniałeś całą razem z kostką, żebym dobrze zrozumiał cały ten czarny element?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum