Sposób na czyszczenie wew.progów |
Autor |
Wiadomość |
jędrek
Nałogowiec
Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 10-03-2015, 20:10 Sposób na czyszczenie wew.progów
Bolid: seicento 899 |
|
|
Jak wszystkim wiadomo rdza lub jej niewielką warstwę ciężko usunąć z wewnątrz progów, od kilku dni kombinowałem jak zedrzeć niewielkie odpryski lakieru pod którymi może być rdza i wykombinowałem sobie że drucianka do czyszczenia kanałów kominowych może w tym pomóc. Kupiłem wczoraj takową druciankę i zamontowałem do niej stary pancerz od motoru http://www.img.pl/GrXg wczoraj zrobiłem próbę i zdała egzamin w połowie bo średnica drucianki ma 8 cm. a próg nie jest okrągły więc dzisiaj kupiłem większą o średnicy 15 cm. obciąłem do połowy druciki tak aby reszta harowała na dole progu do jej wsuwania użyję rurki do ogrzewania podłogowego następnie do akcji wchodzi odkurzacz.Co więcej, do soboty zaopatrzę się w konserwację na bazie wosku i akcja http://www.img.pl/LrXg moje urządzenie do wtryskiwania |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 11-03-2015, 15:52
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
ja bym progów nie czyścił, tylko je zalał obficie preparatem do profili zamkniętych. nawet zatkał kanaliki na dzień. utworzy się tam powłoka lepista, kleista i żadna woda nie będzie dochodziła do blachy - powietrze też odcięte więc proces korozji na długo stanie albo się sporo wydłuży
takie darcie po progach od wewnątrz jest trochę bez sensu - takie moje zdanie |
_________________
 |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 11-03-2015, 19:36
Bolid: seicento 899 |
|
|
Łukasz napisał/a: | takie darcie po progach od wewnątrz jest trochę bez sensu - takie moje zdanie |
No tak, tyle że wypatrzyłem lusterkiem i latarką niewielki nalot rudej, chyba w każdym kilkunastoletnim samochodzie się pojawiła poza tym na każdym opakowaniu z konserwacją do profili pisze żeby podłoże było wolne od odprysków i odchodzącej płatkami rdzy więc idę na całość i haruję do bólu. Raczej jestem pewny że tym nie zaszkodzę |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 12-03-2015, 20:46
Bolid: seicento 899 |
|
|
Wczoraj miałem niemiłą wpadkę, w czasie wpychania i wyciągania drucianki jakimś cudem ta wyrwała się i została w progu od strony pasażera, dziś po pracy ponad godź. walczyłem żeby ją wydrzeć ale udało się Przez otwory technologiczne nie widać żadnej luźnej rdzy wszystko wyczyszczone do blachy Jutro po pracy powtórka a w sobotę od rana wtryskiwanie konserwacji. Według mojego rozumowania i obserwacji innych samochodów rdza tworzy się wewnątrz progów następnie wyłazi na zewnątrz więc rudą trzeba tępić w zarodku |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 12-03-2015, 21:00
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Nie zapomnij o podkładzie antykorozyjnym bo konserwa na zdartą rdzę do blachy powróci bardzo szybko |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 12-03-2015, 21:30
Bolid: seicento 899 |
|
|
Podkład dam bo wracać do tego po roku to sama udręka |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 14-03-2015, 17:56
Bolid: seicento 899 |
|
|
Zabezpieczanie przed rudą uważam za zakończone W piątek poszedł w ruch Cortanin F a dzisiaj Blachogum wtrysk w zeszłym roku go użyłem i rdza nigdzie się nie pokazała więc mam do niego zaufanie ze względu na jego między innymi tłustość,lepkość i niestety katastrofalnie śmierdzi Do wtryskiwania użyłem kompresora, tak ładowało mgłą że pokazała się pod maską w progi zajrzałem latarką z lusterkiem od strony boczków a tam wszystko na całej długości pokryte jest warstwą Blachogumu. Na wszelki wypadek podłogę też malnąłem. |
|
|
|
 |
|