Sonda lamda a ECU |
Autor |
Wiadomość |
Kefu
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Slask
|
Wysłany: 16-03-2015, 19:03 Sonda lamda a ECU
Bolid: CC 1.2 16V |
|
|
Siemka, powie mi ktoś czy sygnałowy kabel z sondy lambdy idzie bezpośrednio do ECU? pacjent to SC 1.2 8v na wiązce 900 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16-03-2015, 19:17
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Tak. Piny 12 i 29 przewody ekranowane. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
Kefu
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Slask
|
Wysłany: 16-03-2015, 19:50
Bolid: CC 1.2 16V |
|
|
Bo 3 sondy stoją mi na wartości 0.60 i po dodaniu gazu spadają do 0.02 podmienialem 3 ECU i nic i przy podłączeniu pod kompa sonda nie przechodzi w pętlę zamknieta. Wiec z tego co mi zostało to tylko kable wiec spokojnie mogę pociągnąć kabel sygnałowy prosto do ECU? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 16-03-2015, 20:22
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Sprawdź na wtyczce sondy od strony wiązki czy masz tzw napięcie referencyjne. Przy odpiętej sondzie i odpalonym silniku na wtyczce pomiędzy przewodami szarym a żółtym powinno być około 400-500 mV |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Kefu
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Slask
|
Wysłany: 16-03-2015, 20:47
Bolid: CC 1.2 16V |
|
|
Tez tak jutro zrobię jeżeli go nie będzie to będzie znaczyć ze cos z wiązka? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 16-03-2015, 20:56
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Kefu napisał/a: | Tez tak jutro zrobię jeżeli go nie będzie to będzie znaczyć ze cos z wiązka? |
Raczej tak bo podmieniałeś sterowniki. Mało prawdopodobne by wszystkie były uwalone. Możesz jeszcze podgrzewanie sondy sprawdzić. W silniku 900 masa dla podgrzewacza była brana z termostatu silnika. Tak samo masa dla sterownika .Teraz jak nie masz tego silnika może i przewód niedokładnie podpięty? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Kefu
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Slask
|
Wysłany: 16-03-2015, 21:05
Bolid: CC 1.2 16V |
|
|
Ale jakby grzałki nie chodziły to jak się by zagrzał silnik to by sonda powinna być brana pod uwagę przez ECU a tak nie jest jutro sprawdzenia i dam znać co i jak. A co do tych pinów który jest dokładnie od sygnału? Czy oba są od sygnału? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 16-03-2015, 22:13
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Skoro sonda jest podgrzewana to powinno podgrzewanie działać . Jeśli tak konstruktorzy opracowali. W SC sonda jest dość daleko od okna wydechu i może nastąpić wychłodzenie sondy. Zwłaszcza ze masz swapa i prawdopodobnie katalizator usunięty. Spaliny szybciej opuszczają układ i sonda może nie działać poprawnie. Od sygnału jest przewód czarny sondy który powinien być podpięty pod żółty przewód we wtyczce sondy od strony sterownika
Jakie ciśnienie paliwa? Nie za niskie i sterownik nie może sobie poradzić z korektą? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|