FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
No dudni i dudni czyli wstawiłem stabilizator do 900 :<
Autor Wiadomość
Mathewusz 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 13
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 23-03-2015, 15:52   No dudni i dudni czyli wstawiłem stabilizator do 900 :<
   Bolid: Seicento Young 899


Witam,
jak już w temacie pisałem zaprezentowałem mojemu Sc 900 stabilizator na przód ten z serii 1.1. Oczywiście gumeczki nowe a całość wyczyszczona i pomalowana. Podczas montażu pojawił się taki wytwór uprzykrzający życie zwany katalizatorem. :roll: Niby wszystko ładnie troszkę odstępu było ale kiedy podczas jazdy zmniejszę obroty to spod samochodu słyszę niemal symfonie bethoovena jak kato tłucze stabilizator :|
Macie jakieś magiczne metody żeby temu zapobiec czy czekać aż zwaśnione elementy się wytłuką ....ekhm znaczy się dopasują??
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-03-2015, 22:29   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


No niestety stab nie współgra z katalizatorem w 900setce, więc raczej trzeba by jakoś wydech przerobić i zmienić umiejscowienie katalizatora. Z pewnością nie ma co liczyć że stab i katalizator same się dopasują w trakcie jazdy :wink: Z tego co się orientuję to są na allegro do kupienia rurki, które montuje się plug&play zamiast katalizatora i to by rozwiązało temat.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 05-04-2015, 22:46   
   Bolid: Seicento Young


barkor napisał/a:
Z tego co się orientuję to są na allegro do kupienia rurki, które montuje się plug&play zamiast katalizatora i to by rozwiązało temat

i to raczej najlepsze rozwiązanie, bo kat i tak już zapewne nie spełnia swojego zadania, można parę grosza zarobić, zresztą nawet jak wspawasz kawałek zwykłej rurki to się nic nie stanie.. Ja tak bez kata jeżdżę 3 rok, na bezczelnego ze wspawaną rurką - totalny przelot - jakoś diagnosta ani razu nie pokręcił nawet nosem o to.
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 06-04-2015, 11:42   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


barkor, masz jakieś namiary na to, albo co wpisać w wyszukiwarke żeby mi wyświetliło takową rurkę ?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
guru_p 
Bywalec

Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 95
Skąd: małopolska
Wysłany: 07-04-2015, 09:01   
   Bolid: brak


w pugu 406 2.1TD po awarii wydechu (przerdzewiał zaraz za katem i odpadł dzień po zakupie auta) wyciąłem kata i zamiast niego po zakupie nowego tłumika wstawiłem złączkę elastyczną i ładnie w miarę cicho chodził i na przeglądzie nie było problemów, (foto przykładowe pierwsze-lepsze z sieci)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-04-2015, 09:58   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


1922, No niestety ja też nie mogę nigdzie znaleźć na allegro ani w google. Jak dwa lata temu szukałem katalizatora do 900setki to było kilka ofert takich rurek zamiast katalizatora i się całkiem nieźle sprzedawały, nie wiem czemu zaniechali sprzedaży. Trzeba zatem kombinować samemu...
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-04-2015, 18:40   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


1922 napisał/a:
barkor, masz jakieś namiary na to, albo co wpisać w wyszukiwarke żeby mi wyświetliło takową rurkę ?


http://allegro.pl/lacznik...4839210958.html
To przykład- oblicz długość i pod dane fi ale ma tę zaletę, że nie wspawuje Ci mietek kawałka rurki i na tych spawach po roku są przedmuchy. :wink:
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 07-04-2015, 19:26   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Paweł1984, chciałbym wykonać nowy wydech od podstaw do 1.1 spi nie dłubany oprócz dolotu dexcrafta, jaka średnica rury powinna być ? zamiast środkowego strumiennice chciałbym dać i końcowy z kanta, jak się na to zapatrujesz ? Ma być lekko "rasowy" klank, ale nie zagłośno, żeby nikt się nie przypierniczał. Chcę zrobić od podstaw bo jakość masowy wydechów do seja to max 2 lata i złom.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-04-2015, 22:07   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


1922 napisał/a:
Paweł1984, chciałbym wykonać nowy wydech od podstaw do 1.1 spi nie dłubany oprócz dolotu dexcrafta, jaka średnica rury powinna być ? zamiast środkowego strumiennice chciałbym dać i końcowy z kanta, jak się na to zapatrujesz ? Ma być lekko "rasowy" klank, ale nie zagłośno, żeby nikt się nie przypierniczał. Chcę zrobić od podstaw bo jakość masowy wydechów do seja to max 2 lata i złom.

Kilka wariantów jest;
-kolektor+ łącznik elastyczny+ kat uniwersalny z allegro+ rura mpi+DF-strumienica żadna w seju czy w miejsce kata czy środkowego się nie sprawdza-nie ma najmniejszego sensu.
DF też nie jest cichy i trwały-więc nie rezygnuj z pseudo kata z allegro-nówki, rura MPI pasuje P&P ma fi40 zewnętrzne.
Druga opcja jak latałem jeszcze ccs 1.1 spi 63km 12lat temu to
kolektor do kata seria, dalej rura sporting(czyli fi 38 zamiast 35), w miejsce środkowego-komora kompensacyjna Węglarskiego z nierdzewki-robi do dziś ja dałem chyba 200zł jest na zaciski jak w linku+ końcowy przelotowy-chyba to był michael.
Pełen przelot w seii nic nie daje poza hałasem/a nm odbiera.
Dobrą bazę pamiętam, też jako zupełną serię silnikową-kolektor pseudo 42-1+ dwururka z PI 75 + kat uniwersalny+ rura punto(fi42 zew) i końcowy komorowy sc.

Wszyskie ww. wydechy jeżeli się je spawa mają trwałość 2-3 lata :wink:
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 08-04-2015, 17:19   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Rura z CC sporting pasuje PP ?

Myślę, żeby wymienić kata na ten zamiennik z allegro i dalej rura z MPI czy CC sporting ?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Mathewusz 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 13
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 09-04-2015, 14:32   
   Bolid: Seicento Young 899


A powiedzcie mi koledzy jak to jest z katalizatorami bo niegdyś słyszałem opinie że jak nie ma kata to gazy nie mają oporu na drodze i lambda świruje :-? . Nie wiecie ile w tym prawdy i jak to się ma jak założę nieoryginalny kat?
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-04-2015, 23:34   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Mathewusz napisał/a:
A powiedzcie mi koledzy jak to jest z katalizatorami bo niegdyś słyszałem opinie że jak nie ma kata to gazy nie mają oporu na drodze i lambda świruje :-? . Nie wiecie ile w tym prawdy i jak to się ma jak założę nieoryginalny kat?

Kat uspokaja spaliny/ wycisza pracę układubynajmniej w serii jest to mało odczuwalne, ale w dłubniętym na + 20% już tak.
Na lambdę bynajmniej nr 1 wspi i mpi brak kata nie ma wpływu.
Duża strumienica łuskowa w miejsce katalizatora może zaburzać pracę.
Ps 2. rura Mpi jest ogólnie dostępna i jest fi38, jak oryginalny wydech scs/ccs, nie ma tylko środkowego-w wersji fabrycznej zbędnego i szybko korodującego od wewnątrz.
Rura ze środkowym ccs pasuje P&P od kata do końcowego, ale takowych nie ma już prawie-średnica 38mm, materiał stal pancerna.(nie mylimy z nierdzewką czy kwasówką :wink: ).
 
 
 
dariusz.p 
Bywalec

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 18-05-2015, 18:53   
   Bolid: fiat seicento


Jak wszystko jest orginalne w 900cse to stabilizator z 1.1 pasuje bez problemów ,wiem bo mam zamontowany od kilku lat. Nic nie trzeba przerabiać. Do kata jest ok 1,5 cm i nic nie tłucze.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-05-2015, 00:09   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


dariusz.p napisał/a:
Jak wszystko jest orginalne w 900cse to stabilizator z 1.1 pasuje bez problemów ,wiem bo mam zamontowany od kilku lat. Nic nie trzeba przerabiać. Do kata jest ok 1,5 cm i nic nie tłucze.

Dodaj na seryjnym zawieszeniu.....
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-05-2015, 03:02   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Ja próbowałem zamontować staba do 900setki jeszcze na seryjnym zawieszeniu i też nie szło. W sumie tylko przymierzałem się do montażu (nawet sklepałem trochę obudowę katalizatora) i od raz było widać że nie wejdzie, może gdybym na siłę zamontował to po skręceniu wszystkiego stab by nie stukał, ale jak próbowałem go zamontować to wydawało się to nierealne...
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum