FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Za słabe hamulce
Autor Wiadomość
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-04-2015, 21:57   Za słabe hamulce
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Sprawa wygląda tak, że nie jestem w stanie zablokować na suchym przednich kół. Za to na mokrym koła po zablokowaniu nie chcą się zacząć kręcić po dobroci (przynajmniej jedno bo zablokowanie dwóch oznacza zadławienie silnika a to nie występuje).
Rurki, wężyki - nowe. Odpowietrzone na 100%. Z rzeczy które nie były wymienione to w zasadzie serwo. Zaciski rozebrane i poskładane na nowych gumkach.
Pytanie oczywiste - który element odpowiada za takie zachowanie ? Nie wykluczam pompy choć niedawno wstawiona.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-04-2015, 22:52   Re: Za słabe hamulce
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


DeZ napisał/a:
Sprawa wygląda tak, że nie jestem w stanie zablokować na suchym przednich kół. Za to na mokrym koła po zablokowaniu nie chcą się zacząć kręcić po dobroci (przynajmniej jedno bo zablokowanie dwóch oznacza zadławienie silnika a to nie występuje).
Rurki, wężyki - nowe. Odpowietrzone na 100%. Z rzeczy które nie były wymienione to w zasadzie serwo. Zaciski rozebrane i poskładane na nowych gumkach.
Pytanie oczywiste - który element odpowiada za takie zachowanie ? Nie wykluczam pompy choć niedawno wstawiona.

Na logikę elementy, które odpowiadają za to, że tłok jest wypychany i chowa się-pompa(jak zamiennik za kilkadziesiąt zł to spora szansa-delphi robi tandetę np.), tłok w zacisku.
Zobacz na postoju na zdjętym kole czy tłok wraca, jak się naciska hebel-ciężej niż zwykle.?
 
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-04-2015, 23:12   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Hebel działa ok. Jedynie jak go wkomponuję w podłogę nie uzyskuję spodziewanego efektu czyli blokady.
Jak nie delphi to co zamiast ?
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-04-2015, 23:39   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Magnetii marelli, a na dożywocie oryginał ze znaczkie cravena -czyli fiatowska.
Bosch chyba robił krótko, w IC kiedyś kupowałem.
Napiszę Ci tak, prerabiałem wszyskie, najczęściej problemy są z delphi-sam mam 10 letnią ori z rozbitka po niewielkim przebiegu-Delphi jak włożyłem raz to tego samego dnia wywaliłem-stawał bokiem.
Włożyłem za tydzień inną delhi do vana-hebel miekki jak guma.-dla próby.
Ale gro ludzików stosuje i większości zwalnia, nawet niektórym hamuje, a niektórzy podchodzą do tego-ja jeżdźe 60 max- jakoś hamuje....
Z delphi jak z amorami i cylinderkami-jedni jeżdżą 100tys i działa innym po 10 ciekną.
Luknik jeszcze w zaciski(tłoki) to też ciasto z lat 90 i konstrukcja pod cc 700 się nadaje tylko.
Pod sport dwuprowadnicowe palio/siena/ punto gt+ wentylowana tarcza...i w hamulcach wymieniasz tylko tarcze i klocki....problem to pewnie felga13-ka + cena.
 
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 27-04-2015, 15:35   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


DeZ napisał/a:
Hebel działa ok. Jedynie jak go wkomponuję w podłogę nie uzyskuję spodziewanego efektu czyli blokady.

Twardy jest czy gumowy? :smile:

Ja mam swoją teorię nt uczucia gumy - "sprężynuje" albo gaz którego ma nie być w przewodzie albo np krzywa okładzina z tyłu bądź koszący się zacisk. Coś co zachowuje się jak swego rodzaju sprężyna.
Należy pamiętać że hamulce to naczynia połączone. Nie dasz rady zatrzymać np. lewego przedniego koła gdy tylne prawe jest zapowietrzone bądź coś tam "sprężynuje"i nie ma mocnego zaparcia za bęben. :roll:
 
 
dariusz.p 
Bywalec

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 27-04-2015, 21:08   
   Bolid: fiat seicento


Ważną także sprawą jest dobrej jakości tarcza i klocki np.Bosch . Nie żadne Delphi, LPRy , czy Magnetii.
 
 
RYBOSTWOR 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 30-04-2015, 09:38   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 2000r


Moje spostrzeżenie jest takie, jak wymieniłem tarcze i klocki na przodzie i klocki na tyle oraz płyn hamulcowy, to hamulec miałem miękki zupełnie jak zapowietrzony i auto bardzo słabo hamowało. Dopiero po przejechaniu około 100km zaczęło poprawnie hamować, ale to była honda jazz, w nissanie patrolu miałem taki przypadek, że pedał też był bardzo miękki i jak zahamowałem gwałtownie i po zatrzymaniu chciałem od razu ruszyć to tylne koła blokowały, jak się okazało winne były przewody elastyczne z tyłu-puchły i trzymały ciśnienie.
Nie wiem czy to co napisałem pomoże, ale może naprowadzi cię na rozwiązanie.
_________________
Nic na siłę, tylko młotkiem...
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 30-04-2015, 17:53   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


No właśnie, za skuteczny przód odpowiada również tył i vice versa.
 
 
korba85 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 26
Skąd: Poland
Wysłany: 12-05-2015, 21:58   
   Bolid: seicento 1.1 SPI


Przyjacielu, zwróć uwage na prowadnice zacisku, czy zacisk bez klocka porusza się łagodnie i delikatnie z przykręconymi szczękami? Zwróć uwagę na tłoczki czy da sie je w miare lekko cofnąć. Jeśli nie to spróbuj pasty do tłoczków hamulcowych, jeśli jest na nich korozja to tylko wymiana... nie piszesz czy pedał hamulca robi się twardy jak Ci się zblokuje koło, jeśli tak to nie chowa się z powrotem tłoczek, często one zapiekają się od nagaru, albo niechcący wykrzywi się prowadnica zacisku jak musimy użyć dużo siły do odkręcenia albo przykręcenia mechanizmu... zdejmij klocek, złóż ponownie bez niego i zobacz czy to się po sobie "suwa" jesli nie to masz odpowiedź...

może być tak że tłok pompy hamulcowej jest za bardzo wysunięty w pracę, ale jeśli nie ingerowaleś w pompę hamulcową to pewnie nie to...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum