Czujniki i złącza silnika 1.1 MPI 2003 |
Autor |
Wiadomość |
onore
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2014 Posty: 29 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 10-05-2015, 21:05 Czujniki i złącza silnika 1.1 MPI 2003
Bolid: SC Active 1.1 MPI 2003' LPG |
|
|
Przy okazji pieszej wymiany świec zapłonowych i czyszczenia przepustnicy od niedawna posiadanego SC 1.1 MPI 2003 z komputerem IAW 4AF M9 zrobiłem klika fotek czujkom i złączom 'góry' silnika. Ponieważ nie wszystko jest dla mnie jasne, a w necie znalazłem tylko to:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=23499
oraz
http://www.grupy.v10.pl/S...06,2009_09.html
poniżej zamieszczam fotki z ponumerowanymi elementami. Pod fotkami opisy. Jednocześnie proszę Was o uzupełnienie/korektę znaczenia/przeznaczenia poszczególnych elementów.
Widok góry silnika od strony prawej (od strony pasażera):
1 – czujnik położenia przepustnicy, podaje sygnał do komputera – gniazdo 3-pin (elementy bierny, tzn. potencjometr?)
2 – silnik krokowy (odpowiada za pracę na biegu jałowym?)
3 – pokrętło na listwie wtryskowej – u mnie lekko odkręcone – czemu służy i jak powinno być ustawione?
Widok góry silnika od strony lewej (od strony kierowcy):
4 – map sensor T-PRT05/A, podaje sygnał o podciśnieniu w kolektorze dolotowym do komputera – gniazdo 4-pin (element czynny?). Czy zawiera również zintegrowany czujnik temperatury zasysanego powietrza? Jeśli nie, to gdzie on jest?
5 – element w obwodzie paliwa – nie wiem czemu służy.
Widok boku silnika od strony lewej (od strony kierowcy):
6 – czujnik temperatury cieczy chłodzącej, podaje sygnał do komputera (nie steruje wentylatorem?) – gniazdo ?-pin (element bierny). |
_________________ SC Active 1.1 MPI 2003' LPG: Tomasetto AT09/STAG4 QBox Basic/Hana H2000. |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 11-05-2015, 13:53 Re: Czujniki i złącza silnika 1.1 MPI 2003
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
onore napisał/a: |
1 – czujnik położenia przepustnicy, podaje sygnał do komputera – gniazdo 3-pin (elementy bierny, tzn. potencjometr?)
2 – silnik krokowy (odpowiada za pracę na biegu jałowym?)
3 – pokrętło na listwie wtryskowej – u mnie lekko odkręcone – czemu służy i jak powinno być ustawione?
4 – map sensor T-PRT05/A, podaje sygnał o podciśnieniu w kolektorze dolotowym do komputera – gniazdo 4-pin (element czynny?). Czy zawiera również zintegrowany czujnik temperatury zasysanego powietrza? Jeśli nie, to gdzie on jest?
5 – element w obwodzie paliwa – nie wiem czemu służy.
6 – czujnik temperatury cieczy chłodzącej, podaje sygnał do komputera (nie steruje wentylatorem?) – gniazdo ?-pin (element bierny). |
1. TAK
2. TAK
3. Zaślepka zaworu upustowego na listwie, możesz odkręcić zajrzeć i przykręcić tak żeby nie zgubić element nie ma żądnego wpływu na prace silnika (pod zaślepka jest jeszcze zawór wiec jej zdjęcie nic nie powoduje)
4. TAK w MPi jest MAP zintegrowany z IAT (wspólna masa +5V sygnał map i iat)
5. Zawór pochłaniacza par paliwa (pucha pod lewym błotnikiem)
6. 2 piniowy czujnik rezystancyjny w MPi ECU załącza wentylator właśnie na podstawie jego wskazań |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
onore
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2014 Posty: 29 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 11-05-2015, 22:41
Bolid: SC Active 1.1 MPI 2003' LPG |
|
|
Dziękuję. Właśnie o takie informacje mi chodziło . |
_________________ SC Active 1.1 MPI 2003' LPG: Tomasetto AT09/STAG4 QBox Basic/Hana H2000. |
|
|
|
 |
|