FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Złomować i kupować czy remontować? Pilne!
Autor Wiadomość
lolek00 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 1
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 03-06-2015, 23:05   Złomować i kupować czy remontować? Pilne!
   Bolid: seicento 0.9


Witam,

Aktualny samochód: FIAT SEICENTO 0.9
Stan:
- 140 000km
- podłoga do roboty, dziury w progach, ogólnie szału nie ma (znajomy może do 700-800zł by to zrobił)
- Maska i jedna część nad kołem do malowania (dziwne leciutkie odpryski)
- Silnik niby oleju nie bierze, ale gdzieś był wyciek chyba, bo od spodu widać mokry zbiornik, górna uszczelka wymieniona
- Sprzęgło do zrobienia, lub linka (1 i 2 nie wchodzą, z resztą problemy)
- Opony tylnie napewno do wymiany, schodzi powietrze w tylnim prawym
- Akumulator do wymiany, po 2-4 dniach szansa że nie odpali
- Hamulce piszczą, niby zrobione na zero wg "speców", a przy hamowaniu piszczą od 2 miesięcy.

Czuje że koszt zrobienia tego wszystkiego to 1500-2500.
Zapłaciłem za niego 2200, 7 miesięcy temu.
Za miesiąc musze dopłacić 330 do OC.


Proszę doradźcie mi co ja mam robić:
1) Remontować samochód.
2) Złomować, próbować sprzedać za 1000, dołożyć coś kasy i kupić coś innego?

Prosze o pomoc!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-06-2015, 23:17   Re: Złomować i kupować czy remontować? Pilne!
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


lolek00 napisał/a:
Witam,

Aktualny samochód: FIAT SEICENTO 0.9
Stan:
- 140 000km
- podłoga do roboty, dziury w progach, ogólnie szału nie ma (znajomy może do 700-800zł by to zrobił)
- Maska i jedna część nad kołem do malowania (dziwne leciutkie odpryski)
- Silnik niby oleju nie bierze, ale gdzieś był wyciek chyba, bo od spodu widać mokry zbiornik, górna uszczelka wymieniona
- Sprzęgło do zrobienia, lub linka (1 i 2 nie wchodzą, z resztą problemy)
- Opony tylnie napewno do wymiany, schodzi powietrze w tylnim prawym
- Akumulator do wymiany, po 2-4 dniach szansa że nie odpali
- Hamulce piszczą, niby zrobione na zero wg "speców", a przy hamowaniu piszczą od 2 miesięcy.

Czuje że koszt zrobienia tego wszystkiego to 1500-2500.
Zapłaciłem za niego 2200, 7 miesięcy temu.
Za miesiąc musze dopłacić 330 do OC.


Proszę doradźcie mi co ja mam robić:
1) Remontować samochód.
2) Złomować, próbować sprzedać za 1000, dołożyć coś kasy i kupić coś innego?

Prosze o pomoc!

Jak ruda atakuje już grubo + dochodzą rzeczy które wymieniłeś + znając życie z 10 które wyjdą w praniu to w przypadku sc bym się nie zastanawiał- tylko ,,pozbył się tego''-a czy to kupi handlarz za 1000zł zakamufluje za 500 i sprzeda za 2200 z 2500 wyjściowych nie wnikam, natomiast wiele takich cudów przerabiałem i jak widzę korozję to otwarcie mówie ,, nie dotykam tematu''. Wszysko można zrobić, ale z rudą w sc/cc na dłuższą metę się nie wygra.
 
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 04-06-2015, 07:29   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


NIE MA samochodów bez wkładu. Ale pamiętaj że masz najtańsze auto na rynku z najtańszymi częściami.
Za 2000 nie kupisz nic, z wyjątkiem hulajnogi.
Ja bym ponaprawiał po kolei hamulce, biegi zdobył nawet używane koła z oponami. Cienias to nie rakieta kosmiczna i jeśli masz trochę smykałki technicznej to 90% usterek sam naprawisz.

W drugim aucie znowu musisz zainwestować w przerejestrowanie, ubezpieczenie, przegląd etc.

No chyba że twoje auto to faktycznie strup, ale poproś o ocenę kogoś u siebie a nie przez internety.
 
 
mieszko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 32
Skąd: Krk
Wysłany: 04-06-2015, 07:49   
   Bolid: Seito 0,9


Jeżeli do roboty jest podłoga i progi - a reszta jest w porządku - autko można na kilka lat zrobić.

Trzeba sobie powiedzieć uczciwie - poza szczególnymi przypadkami "trzymania pod kocem" nie ma zupełnie zdrowych blacharsko SC (może poza tymi z końca produkcji). Od stylu użytkowania pojazdu zależy, czy i jak były przeprowadzane ewentualne naprawy, ale większość ma za sobą wiejskich magików blacharsko-szpachlarskich.

Co do mechaniki, to powiem Ci że jako humanista z wykształcenia jestem w stanie zrobić 80-90% napraw, a pozostałych nie robię ze względu na brak profesjonalnych narzędzi, czy podnośnika a nie brak wiedzy. Części łatwo dostępne - nowe i używki, orginalne i podróbki - to nie to co do drugiego mojego auta - japończyka z krwii i kości ;-)

W przypadku takich aut jak SC to STAN TECHNICZNY i ilość rudej robi różnicę w cenie, a nie wiek, wyposażenie, przebieg. Kilka lat temu sprzedałem moje SC z przebiegiem prawie 250 tyś. (doinwestowane i utrzymane) i dalej je widzę że sporo jeździ - pewnie już przeszło 300 tyś. ma natłuczone. Więc nie ma reguły - jest tylko odpowiedzialność właściciela za jazdę sprawnym technicznie autem.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-06-2015, 20:13   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


ul7855 napisał/a:
NIE MA samochodów bez wkładu. Ale pamiętaj że masz najtańsze auto na rynku z najtańszymi częściami.
Za 2000 nie kupisz nic, z wyjątkiem hulajnogi.
Ja bym ponaprawiał po kolei hamulce, biegi zdobył nawet używane koła z oponami. Cienias to nie rakieta kosmiczna i jeśli masz trochę smykałki technicznej to 90% usterek sam naprawisz.

W drugim aucie znowu musisz zainwestować w przerejestrowanie, ubezpieczenie, przegląd etc.

No chyba że twoje auto to faktycznie strup, ale poproś o ocenę kogoś u siebie a nie przez internety.

Wszystko można zrobić, tylko tu Kolega poruszył aspekt ekonomiczny-jeżeli w cento jest podłoga i progi skorodowane to w 90% przypadków, kielichy, wahacze, belka+ przewody sztywne(wymiana na miedziane to level hard), bak, wydech się okarze jak nie teraz to za 3-4 miesiące-można odbudować to auto do stanu do w miarę bezawaryjnej jazdy ale na max 2 zimy i koszt z mechaniką ze 3tys+ można przywrócić je do stanu jak z fabryki-koszt ok.15-17tys zł.
Są 16 letnie bez grama rdzy :wink: -warunek z importu/bez dwona i po wymianie podzespołów-odbudowa z lakierowaniem i tuningiem mojego do stanu fabrycznego pomijając tuning pochłoneła z 10tys. pozostałe tyle na tuning.
Dodam, że oprócz lakierowania wszystko robiłem sam.
 
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 04-06-2015, 21:22   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Prawdę Pawle piszesz, z tym że chodziło mi nie tyle o wypieszczenie do stanu salonowego co przywrócenie do sprawności.

Uważam dysponując niskim budżetem taniej podpicuje cieniasa żeby przeszedł przegląd niż takiego powiedzmy Escorta kupionego też za 2000.
Ale każdy niech robi jak uważa. :grin:
 
 
mieszko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 32
Skąd: Krk
Wysłany: 04-06-2015, 22:23   
   Bolid: Seito 0,9


Myślę, że należy odróżnić odbudowę miłośnika marki od bieżących napraw kogoś, kto chce mieć fajne i niedrogie auto do dojazdów. W ostatnich kilku latach wiele SC poszło na złom nie po dzwonach, ale z powodu rdzy i braku ogarnięcia stanu technicznego przez właścicieli.

I to jest właśnie ekonomia - duża podaż części sprzyja tym, którzy chcą zrobić auto do dojazdów, bo używane części są w śmiesznych cenach. SC cędzie się psuło, jak każde w wieku 10+ lat. Będzie walka z rdzą - wiadome. Popatrzcie na coś takiego - 2000 zł za auto i za 2000 zł roboty = powstaje na prawdę w miarę sprawne technicznie autko bez problemów jeżdżące. Spróbujcie kupić za 4000 zł coś, czym bez awarii przejedziecie chociażby 5000 km...

Poza tym w SC jak już człowiek trochę posiedzi, na prawdę jest w stanie utrzymać go w dobrym stanie technicznym za niewielkie pieniądze.
 
 
piotr13 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 107
Skąd: Garwolin
Wysłany: 04-06-2015, 22:34   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


sprzedaj albo złomuj. z tego nic nie bedzie zrobisz zeby jezdzil i ci sie dalej odechce i bedzie jezdzic takie ścierwo. zeby robic projekt tez trzeba miec dobrą baze chyba kazdy to przyzna
_________________

 
 
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 05-06-2015, 06:27   
   Bolid: Seicento Young


Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że rdza gdzie niegdzie u mnie się objawia, np na progach czy w tylnej części i to juz jest ostatni dzwonek aby się tym zająć i zabezpieczyć. u Ciebie z podłogą jest podobna sytuacja jak u kolegi PIXARa-sito w podłodze. Ostatnio właśnie z bólem serca oddał auto do krainy wiecznych autostrad.
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 05-06-2015, 12:44   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Zależy do jakich celów służyć ma ten samochód
Ja jak kupiłem swojego wspawałem kawałek podłogi i próg podłoga podłużnice zdrowe tylna belka zaczyna się kwalifikować do wymiany
Auto służy mi głównie na dojazd do pracy 15 km w jedną stronę i gdyby nie posiadał lpg to pewnie bym się go pozbył
Jeżeli służy ci na dojazd do pracy to pospawać pomalować choćby pędzlem i jezeli masz zdrowy silnik i układ napędowy to na dojazd wystarczy
Robiłem 3 lata temu wujkowi remont poloneza truck ogólnie blacharka do okola całe hamulce zmieniłem bak [obecnie od 126p] i jeździ bo nie pożałowałem podkładu i konserwacji
Nie jest jakoś ładnie lakier położony ale od 3 lat pod chmurka i nic się nie dzieje
Jeździ jako dojazd do pracy i co tylko potrzebuje przewieść
 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-06-2015, 19:29   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


piotr13 napisał/a:
sprzedaj albo złomuj. z tego nic nie bedzie zrobisz zeby jezdzil i ci sie dalej odechce i bedzie jezdzic takie ścierwo. zeby robic projekt tez trzeba miec dobrą baze chyba kazdy to przyzna

Jestem tego samego zdania bo dobra baze seicento mozna znalezc za naprawde male pieniadze :)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum