Wskaźnik temperatury 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-06-2015, 18:32
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Napisz co warty ten obrotek z juli i wskaźnik-ile pokazuje jak załącza wentyl. | Pisałem w innym temacie o tym. Zakładaliśmy wskaźnik temperatury cieczy do SC kumpla, podpięty pod komputer pokazywał w momencie włączenia się wentylatora 97*C, a wskaźnik pokazywał 95-96*C.
Prąd brać najlepiej z panelu środkowego, miałem podłączony kiedyś wsój Gajger do zapalniczki i w momencie odpalania wskaźnik startował od nowa co w przypadku mojego wskaźnika było dla mnie irytujące. Po podłączeniu zasilania pod panel problem zniknął. |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
Ostatnio zmieniony przez MC Grzechu 18-06-2015, 18:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-06-2015, 18:33
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Zapalniczka ma plus po stacyjce W momencie włączenia dmuchawy (ten sam obwód) gajger będzie kłamał o kilka stopni.
z0mek napisał/a: | W które miejsce w takim razie najlepiej wpiąć "+" wskaźnika żeby nie przekłamywał? |
Panel środkowy
Niebieski - plus po stacyjce (uwaga na kable kierunkowskazów o podobnym kolorze)
Żółty-czarny - podświetlenie
Czerwony - stały plus (potrzebny przy ceremonii w seriach Peak/Warning)
Czarny - masa
Nie ma tam żadnych przebić ani dużych poborów prądu ,idealne na czułe wskaźniki na silniczkach krokowych.
Miałem plus z każdego możliwego miejsca w kabinie w tym z zapalniczki. Jeżeli ktoś robi na Fiatowskim czujniku to panel środkowy jest najlepszy. Jeżeli czujnik z zestawu to nie ma znaczenia skąd się weźmie zasilanie. |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 18-06-2015, 19:17
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
W takim razie zwracam honor, i chyba u mnie było coś grzebane. Muszę sprawdzić skąd + idzie, że jest napięcie nawet na nieprzekręconej stacyjce. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
z0mek
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 404 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 18-06-2015, 21:30
Bolid: Odpychające się 95KM |
|
|
PIXAR napisał/a: | Zapalniczka ma plus po stacyjce W momencie włączenia dmuchawy (ten sam obwód) gajger będzie kłamał o kilka stopni. |
Dokładnie tak u mnie działa wskaźnik, z każdym kolejnym 'biegiem' dmuchawy wzrasta wartość o kilka stopni
PIXAR napisał/a: | z0mek napisał/a: | W które miejsce w takim razie najlepiej wpiąć "+" wskaźnika żeby nie przekłamywał? |
Panel środkowy
Niebieski - plus po stacyjce (uwaga na kable kierunkowskazów o podobnym kolorze)
Żółty-czarny - podświetlenie
Czerwony - stały plus (potrzebny przy ceremonii w seriach Peak/Warning)
Czarny - masa
Nie ma tam żadnych przebić ani dużych poborów prądu ,idealne na czułe wskaźniki na silniczkach krokowych.
Miałem plus z każdego możliwego miejsca w kabinie w tym z zapalniczki. Jeżeli ktoś robi na Fiatowskim czujniku to panel środkowy jest najlepszy. Jeżeli czujnik z zestawu to nie ma znaczenia skąd się weźmie zasilanie. |
W ten sposób muszę u siebie przerobić zasilanie wskaźników. Aha jeszcze jedno, kilka wskaźników może mieć wspólny plus, masę i podświetlenie? |
_________________ dobry plan nigdy nie jest zły, bo zły plan rzadko bywa dobry
Borki 2010 #122
Szczyrk 2013 #124
Szczyrk 2014 #65 |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-06-2015, 21:42
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
z0mek napisał/a: |
Aha jeszcze jedno, kilka wskaźników może mieć wspólny plus, masę i podświetlenie? |
Ja tak mam i działa AutoGauge seria Peak/Warning ma seryjnie opcje podłączenia szeregowo |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 19-06-2015, 15:37
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
Cytat: | z każdym kolejnym 'biegiem' dmuchawy wzrasta wartość o kilka stopni |
Dziwie sie jak to czytam, nie mam żadnego z problemów o którym piszecie. |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
msf
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 6 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-06-2015, 23:40
Bolid: 1.1 MPI Active |
|
|
Taki - to znaczy jaki? Zdjęcie wygląda znajomo, ale nie skojarzę teraz z jakiego auta ten czujnik dałeś.
Wg EPERa w 1.1 SPI też jest osobny, jednopinowy czujnik włączający kontrolkę temperatury... |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 23-06-2015, 12:24
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
EPS 01 830 132 |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Adi95
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 38 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-06-2015, 21:04
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Ludziska, pragnąłbym podłączyć się pod temat.
Zakupiłem taki oto wskaźnik:
http://allegro.pl/epman-t...5464578804.html
Do rzeczy - kiedy podłączam go pod standardowy czujnik w Seicento 1.1 SPI, to pokazuje mi bez przerwy 150 stopni, co oczywiście się nie zgadza. Na dodatek teraz bez podłączenia do czujnika wskaźnik uparcie pokazuje 71 stopni. Oczywiście w związku z wersją silnika czujnik znajduje się w głowicy . Myślicie, żeby wstawić jednak dołączony do zestawu czujnik(trochę rzeźba), czy szukać innego? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-06-2015, 21:14
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Gdzieś pisałem w temacie, że nie wiem jaki był by czujnik najbardziej prawdziwe wskazania pokarze w zestawie ze swoim zegarem......W GSX-e mam VDO profi i czujnik musiałe ściągać używkę,tak to na każdym innym pokazywał kosmos.
Podobnie jest z zegarami temp w samochodach.Z 5 czujników ccs/EPS/punto itp. już wymieniałem w tym sezonie bo albo pokazywały za mało albo za duzo-czujniki dołaczone są własnie po to. |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 23-06-2015, 23:11
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
Cytat: | Jej ,a po co taki drogi ? |
Bez komentarza.
Do rzeczy. Ja mam taki wskaźnik
http://allegro.pl/wskazni...5165293195.html
I z czujnikiem EPS niemal idealnie zgrywa sie z komputerem. Niedowiarkom mogę zrobić zdjęcie. |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-06-2015, 02:55
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Adi95 napisał/a: | Do rzeczy - kiedy podłączam go pod standardowy czujnik w Seicento 1.1 SPI | Chyba odpowiedziałeś sobie sam na pytanie. |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 25-06-2015, 16:18
Bolid: fiat seicento |
|
|
Adi95 napisał/a: | Ludziska, pragnąłbym podłączyć się pod temat.
Zakupiłem taki oto wskaźnik:
http://allegro.pl/epman-t...5464578804.html
Do rzeczy - kiedy podłączam go pod standardowy czujnik w Seicento 1.1 SPI, to pokazuje mi bez przerwy 150 stopni, co oczywiście się nie zgadza. Na dodatek teraz bez podłączenia do czujnika wskaźnik uparcie pokazuje 71 stopni. Oczywiście w związku z wersją silnika czujnik znajduje się w głowicy . Myślicie, żeby wstawić jednak dołączony do zestawu czujnik(trochę rzeźba), czy szukać innego? |
Prawidłowo będzie wskazywać tylko z dołączonym czujnikiem . Dokupujesz adapter ,zakładasz na wąż...chyba że dostaniesz jakąś redukcję to wkręcasz w głowicę w miejsce seryjnego. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 27-06-2015, 07:27
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Adi95 napisał/a: | Ludziska, pragnąłbym podłączyć się pod temat.
Zakupiłem taki oto wskaźnik:
http://allegro.pl/epman-t...5464578804.html
Do rzeczy - kiedy podłączam go pod standardowy czujnik w Seicento 1.1 SPI, to pokazuje mi bez przerwy 150 stopni, co oczywiście się nie zgadza. Na dodatek teraz bez podłączenia do czujnika wskaźnik uparcie pokazuje 71 stopni. Oczywiście w związku z wersją silnika czujnik znajduje się w głowicy . Myślicie, żeby wstawić jednak dołączony do zestawu czujnik(trochę rzeźba), czy szukać innego? |
bez problemu można wstawić go w obudowę termostatu, robiłem kiedyś coś takiego i nie trzeba kombinować z żadnymi adapterami. Normalnie wiercisz, gwintujesz, a czujnik wkręcasz na szczeliwo do gwintów i cieszysz się dokładnymi wskazaniami. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|