FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana cylinderka
Autor Wiadomość
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
  Wysłany: 16-07-2015, 18:29   Wymiana cylinderka
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


Witam. W najbliższym czasie planuję wymianę cylinderka w bebnie. Nigdy tego nie robiłem więc mam parę pytań. Czy po zdjęciu go spuszczac cały płyn i którędy.? Czy kupić do niego przewód ten sztywny od razu? Czy kupić rozpierak gdy ręczny stoi i nie odbija? I najważniejsze jak dokładnie odpowietrzac układ po wymianie? Dodam ze szczęki i linka ręcznego są nowe. Chodzi o jeden bęben drugi jest w porządku [już dwa lata ten sam diagnosta mi każe to naprawić ] pozdrawiam
_________________

 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 16-07-2015, 22:33   
   Bolid: Ford Focus MK2


Jeśli uda Ci się odkręcić przewód z cylinderka to wymiana nie będzie konieczna. Tylko potrzebny dobry klucz płasko-oczkowy, bo zwykłym płaskim możesz obrobić śrubę. Polej kilka godzin wcześniej to miejsce WD-40, obstukaj młotkiem i powinno puścić.

Spuszczać całego płynu nie musisz, wystarczy, że wyleci Ci z przewodu miedzianego, ale dużo nie wyleci, potem uzupełnisz przez zbiorniczek i wszystko. Odpowietrzasz tylko tę stronę, którą wymieniałeś, pod warunkiem, że nie spuszczałeś płynu. Jeśli płyn bardzo stary to warto wymienić, bo zbiera wodę, a woda niekorzystnie działa na pompę hamulcową.

Rozpieraki najlepsze są fabryczne, jeśli przyrdzewiały, to WD-40, rozruszaj je i oszlifuj z rdzy, ewentualnie cortanin na rdzę i rozpierak jak nowy. Żaden zamiennik niestety nie wytrzyma tyle co oryginał, są bardzo cienkie w porównaniu do ori.
_________________
Ford Focus MK2
 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 16-07-2015, 22:51   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


Ok wszystko jasne tylko jak się odpowietrza jedną stronę a jak np całość? To już bym zmienił cały ale jak cały spuścić ? Odpalam i depam hamulec aż z przewodu pójdzie i wsadzam w cylinderek?
_________________

 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 17-07-2015, 22:38   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


jak ja wymieniałem to po prostu robiłem operację "odpowietrzania", aż poleciał z układu czysty płyn, potem dolewka do zbiorniczka i kolejne koło
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 17-07-2015, 23:23   
   Bolid: Ford Focus MK2


Przeczytaj na necie jak to robić, jest masa źródeł nawet na tym forum. Jeśli wymieniasz cały to odkręcasz odpowietrzniki w każdym cylinderku i pedał w podłogę. Zakręcasz odpowietrzniki. Tylko nie wiem czy się pompa nie zapowietrzy tym sposobem, doczytaj na forum. Nalewasz nowy i odpowietrzasz po przekątnej z tego co pamiętam, czyli zaczynasz prawy przód, potem lewy tył, potem lewy przód i prawy tył. Robisz to tak, odkręcasz odpowietrznik, ktoś wciska pedał i trzyma, Ty zakręcasz odpowietrznik, potem ten ktoś puszcza pedał. Czynność powtarzasz do czasu, aż pójdzie czysty płyn z odpowietrznika.

Żeby nie marnować płynu, to załóż rurki gumowe i do słoika, a potem z powrotem do zbiorniczka, jeśli już leci czysty.
_________________
Ford Focus MK2
 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-07-2015, 23:29   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


No już mam wszystko obczajone co i jak. Jutro zabieram się za ręczny a z wymianą cylinderkow i płynu podjadę do majstra :-) Samemu źle i to musi być pewne zrobione. Dwa razy zdarzyło mi się jechać bez płynu z dziurawym układem i nie jest to przyjemne :p Dzięki za podpowiedzi panowie :piwo:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum