regulacja luzu zaworowego 1.1 MPI |
Autor |
Wiadomość |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18-07-2015, 21:44
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
biznesik napisał/a: | to juz nigdy sie nie reguluje |
żartujesz? później wymienia się już tylko głowicę na nową albo gniazda z zaworami |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-07-2015, 21:56
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
To tak jak pisales wczesniej to lipne te nowe glowice ze przy 60tys. juz najciensze plytki wsadzales to juz dlugo nie wyrobi taki silnik.Irenusz to moze bys mi wyregulowal te luzy ile taka przyjemnosc? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 18-07-2015, 22:39
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Nie panikuj na zapas. Może wszystko być OK. Może ale nie musi, dlatego masz sprawdzić a dopiero potem się martwić. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-07-2015, 23:42
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
biznesik napisał/a: | To tak jak pisales wczesniej to lipne te nowe glowice ze przy 60tys. juz najciensze plytki wsadzales to juz dlugo nie wyrobi taki silnik.Irenusz to moze bys mi wyregulowal te luzy ile taka przyjemnosc? |
Wyjadacze jak Kałuża, Chojnacki dorabiają płytki do tych głowic i dociągasz (z regulacją zaworów) aż się silnik/kasta skończy-300tys i więcej. |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2015, 10:24
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
barkor napisał/a: | Płytki z tego co słyszałem to tylko w ASO no albo na szrocie o ile ktoś będzie chciał sprzedać same płytki... Generalnie i tak najpierw trzeba zmierzyć luz a dopiero potem szukać płytek takich jakie będą potrzebne. Masz seja z 2009 roku to o ile przebieg nie jest jakiś mega duży to pewnie będziesz miał fabryczne luzy i nic nie trzeba będzie regulować.
Pomierzenie luzów to żadna filozofia. Trzeba mieć szczelinomierz (do kupienia za kilka-kilkanaście zł). Gorzej jest z wyjmowaniem płytek niestety.
Tutaj masz manual ze zdjęciami:
http://www.autocentrum.pl...IRE__1__54.html |
Naprawde te plytki mozna dostac tylko w ASO? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 20-07-2015, 14:38
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
Ja kupowałem u nich 10zł/szt.
Oddział Warszawa-Włochy "PAROWCOWA"
OBRÓBKA SILNIKÓW SPALINOWYCH
ul. Parowcowa 6d
02-445 Warszawa
http://autoszlif-olszewsk...id=58&Itemid=53
Jeśli przyjedziesz ze swoimi to może zrobią Ci podmiankę lub na miejscu mogą też odchudzić Twoje do wymaganej grubości |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-07-2015, 21:01
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Mam zamiar samemu sie jednak za to zabrac. Podpowiedzcie czy napewno mozna walek rozrzadu przestawiac tym gornym kolem pasowym a nie dolnym? Znajomemu powiedzialem ze gornym to mowil zebym tak lepiej nie robil bo niebiezpiecznie i tylko jak mam walek rozrzadu przestawiac to dolnym kolem pasowym. Bo z tego opisu autocentrum wynika ze gornym. |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 22-07-2015, 22:01
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Kręć górnym, bedzie lżej bez świec. Że ma być na luzie nie wspominam. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-07-2015, 23:21
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ja zawsze kręciłem górnym i nic złego się nie działo. Można wtedy bardziej precyzyjnie obracać wałkiem niż tym dolnym kółkiem i ogólnie prościej. Choć gdy silnik pracuje to przecież dolne kółko napędza pasek rozrządu, więc pewnie lepiej byłoby kręcić dolnym. Ważne żeby kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czyli w tą stronę w którą pracuje silnik. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-07-2015, 17:15
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Gdzies wyczytalem na jakis forum ze mozna podniesc zeby jedno kolo bylo w gorze i krecic kolem na biegu 4 lub piatym, sprawdzi sie to tez? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23-07-2015, 20:20
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ale po co podnosić koło? Ja dziś przy okazji, że zdejmowałem pokrywę to pomierzyłem sobie luzy zaworowe od razu. Kręciłem tym razem dolnym kołem, bo żeby kręcić górnym to musiałbym dodatkowo ściągnąć osłonę rozrządu. A tak grzechotką kręciłem bez problemu od spodu (skrzynia biegów oczywiście na luzie). |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-07-2015, 09:06
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Czy ktoras dzwignia by sie nadawala do mojego seja zeby nie kominowac?
http://elektromix.com.pl/...zia-reczne.html |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-07-2015, 14:08
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Wlasnie jestem po mierzeniu luzow wyszlo to tak:
W 0.43/ S 0.32/ W 0.43/ S 0.32/ S 0.32/ W 0.43/ S 0.33/ W 0.43
Ruszac to czy zostawic narazie?
Jakie dopuszczalne luzy dla nowej glowicy powinny byc? Bo w ksiazce serwisowej podane sa dla starej takie:
S 0.35- 0.45, W 0.45-0.55 |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 26-07-2015, 16:30
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Czym mierzyłeś z dokładnością do 0.01? Czy jesteś pewien tych pomiarów? |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-07-2015, 16:38
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Mierzylem z dokladnoscia 0.05 a wnioskuje takie wyniki bo na S 0.35 wchodzil bardzo ciasno troche na sile a 0.30 lekko jakby minimalnie za lekko i tak samo na W |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
|