FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylator chłodnicy.
Autor Wiadomość
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-08-2015, 22:34   Wentylator chłodnicy.
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


Witam. Dziś po wymianie termostatu przy odpowietrzaniu układu zauważyłem że wentylator się nie włącza. Przewody po chwili gorące aż strach, płyn w naczynku gorący. Jutro sprawdze bezpiecznik za aku, jeśli dobry to co dalej robić ? Dodam że wiatrak leciutko kręci się ręką. Pozdrawiam. :?:
_________________

 
 
Sieman 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 12-08-2015, 23:57   
   Bolid: Seicento 900 SX


Zdejmij wtyczkę z termowłącznika w chłodnicy i zewrzyj styki w tej wtyczce. Wentylator powinien się uruchomić.
 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-08-2015, 15:37   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


Bezpiecznik dobry. Wymienię wlacznik i zobaczę. Ale jest gorszą sprawa. Sprawdziłem poziom oleju. Wcześniej był pomiędzy min max a teraz jest na maxa lub więcej. Czy to znaczy że płyn chlodzacy dostaje się do silnika i czeka mnie wymiana uszczelki pod glowica? Fak :|
_________________

 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 13-08-2015, 18:20   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Wyrób wiatrakopodobny francuskiej firmy Valeo na pewno nadaje się na śmieci.
Częsta przypadłość z powodu niskiej jakości.
 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-08-2015, 19:21   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


Wymieniłem wlacznik wiatraka i dalej nic. Układ ładnie odpowietrzony, dalej wszystko się grzeje a wiatrak stoi. Więc chyba to wiatrak do wymiany. Czy da się to zrobić od boku bez zdejmowania zderzaka? Wie ktoś?
_________________

 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 13-08-2015, 20:36   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Magikrealista napisał/a:
Czy da się to zrobić od boku bez zdejmowania zderzaka? Wie ktoś?

Da się, ja podnosiłem przód prawą stronę na "max" zabezpieczałem aby mnie nie przycisło, od spodu trzeba zdjąć taką plastikową osłonę pod chłodnicą, można wyjąć (ale niekoniecznie) też nadkole, będzie łatwiej i jeżeli się postarasz to cały wentyl z podstawą wychodzi po odkręceniu trzech śrubek mocujących go do chłodnicy. Nie jest to zbyt łatwe, ale się da, chłodnicę też tak wymieniałem i nie było żadnych problemów z montażem, choć troszkę "gimnastyki" jest.
A sprawdzałeś wentyl "na krótko" czy wogóle kręci po podaniu napięcia czy jest "martwy", pewnego razu też miałem podobnie i winnym był termostat, "zaciął się" i nie puszczał płynu na duży obieg, czyli na chłodnicę.
 
 
Sieman 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 13-08-2015, 21:47   
   Bolid: Seicento 900 SX


Magikrealista napisał/a:
Więc chyba to wiatrak do wymiany.

Podłącz go tak jak Ci wcześniej pisałem i będziesz miał jasność. Wentylator włącza się przy 97 stopniach czy coś koło tego a przewody dotykowo mogą się wydać "gorące aż strach" już przy 70 - 80. Może ten nowy termostat jest jakiś felerny.
 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-08-2015, 21:50   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


Termostat nowy wczoraj wstawilem. A jak sprawdzić wentyl na "krótko" ? Z elektrotechniki miałem 2 :wink: Łączyłem te styki i tylko iskry szły a tamten nic :wink:
_________________

 
 
mars_1900 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 9
Skąd: Legnica
Wysłany: 13-08-2015, 22:26   
   Bolid: Fiat Seicento Van 1.1MPI


A sprawdziłeś bezpieczniki koło aku? Na krótko żeby sprawdzić wypinasz wtyczkę od termowłacznika przy chłodnicy i spinasz na krótko wtyczkę
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 13-08-2015, 22:34   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


A jak sprawdzić wentyl na "krótko" ? Z elektrotechniki miałem 2 Łączyłem te styki i tylko iskry szły a tamten nic
Sieman napisał/a:
Zdejmij wtyczkę z termowłącznika w chłodnicy i zewrzyj styki w tej wtyczce. Wentylator powinien się uruchomić.
 
 
Sieman 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 13-08-2015, 23:24   
   Bolid: Seicento 900 SX


Wentylator ma spory moment bezwładności. Żeby go ruszyć potrzebny jest spory prąd i chwila czasu. Więc zewrzyj to porządnie tak żeby nie iskrzyło i potrzymaj chwilę. I nie bój się - elektryka prąd nie tyka :)) Albo może lepiej znajdź kogoś kto z elektrotechniki miał przynajmniej 3 :smile:
 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-08-2015, 13:23   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


Ok po weekendzie sprawdze jeszcze raz - nie lubię pchać łap do prądu już tak mam :-P
_________________

 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-08-2015, 13:18   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


Żeby nie robić nowego tematu zapytam tutaj. Tak jak powyżej pisałem po odpowietrzaniu zwiększył się poziom oleju, płyn chłodzący w zbiorniczku jest czysty, co może być przyczyną a co konsekwencją??? :?:
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2015, 13:50   

Magikrealista napisał/a:
nie lubię pchać łap do prądu już tak mam
prąd nie kopie tylko różnica potencjału zwana dalej napięciem tak że śmiało możesz tam włożyć nawet ptaka :ok:
Magikrealista napisał/a:
Tak jak powyżej pisałem po odpowietrzaniu zwiększył się poziom oleju
kilkukrotnie zgasiłeś silnik podczas niedokończonego procesu wypalania DPF - paliwo sciekając po powierzchni cylindra dostaje się do oleju podnosząc jego poziom jednocześnie obniżając jego lepkość gdzie konsekwencją jest obniżenie grubości klina smarnego na panewkach i obniżenie temperatury zapłonu mgły olejowej zgodnie z normą ASTM D-92 :!: jedyne co możesz zrobić w tej sytuacji to wbić osikowy kołek pomiędzy 2 i 3 cylinder jednocześnie wieszając czosnek na kolektorze dolotowym :ok:
 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-08-2015, 17:42   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


Rotax możesz jaśniej ja tam filozofem nie jestam :wink: co to jest że olej się podniósł ?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum