Seicento 1.1 MPI przebieg - 90 tyś. olej |
Autor |
Wiadomość |
cr3d
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-08-2015, 13:46 Seicento 1.1 MPI przebieg - 90 tyś. olej
Bolid: Sejcento 1.1 |
|
|
Cześć, zbliża mi się termin zmiany oleju silnikowego mam małe zapytanie samochód jeździ aktualnie na oleju Mobil 5w50, mechanik podpowiada mi żebym zmienił na 10w40 bo zbliża się niedługo 100k podobno fiatowskie silniki od tego przebiegu zaczynają brać olej, pytanie do znawców tematu czy pozostać przy aktualnym czy jednak rozważyć przejście na gęstszy olej? Dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
Faso
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 12 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-08-2015, 15:00
Bolid: Fiat Seicento Sporting 1,1 MPI |
|
|
Miałem kiedyś seja 1,1 spi, który miał 160 tyś. i jeździł na półsyntetyku i co 10 tyś km dolałem mu może ok 200ml. Teraz jezdze 1,1 mpi który ma 96 tyś km na 5w40 i nie zamierzam zmieniać oleju. Na Twoim miejscu bym pozostał przy tym który masz |
_________________ Fiat Seicento Sporting
1,1 MPi
165/55/R14
 |
|
|
|
 |
perelka82
Bywalec

Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 70 Skąd: Łask
|
Wysłany: 12-08-2015, 19:08
Bolid: Octavia I |
|
|
Nie zmieniaj oleju... zmień mechanika |
_________________
 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 12-08-2015, 20:14
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Mechanik posiada info z przed 20 lat które obecnie ma niewiele wspólnego z realiami Takich przejść nie robi się po przejechaniu iluś tam km, u mnie przy 210kkm w 1.1 spi na 5w40 nie brał grama oliwy. Po za tym takie przejście skróci tylko żywot silnika poprzez zimne starty.
Ile ubytku 5w50 odnotowujesz w przeciągu 10kkm? |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
cr3d
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-08-2015, 20:43
Bolid: Sejcento 1.1 |
|
|
Jeżeli mam być szczery to prawie nie zauważalny, dotykam się do oleju od wymiany do wymiany zero dolewek, dziękuje panowie za podtrzymanie mojego zwątpienia w słowa "Janusza Mechanika". |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2015, 21:28
|
|
|
Pytanie że zadam z czystej ciekawości dlaczego stosujesz 5w50 przy przebiegu 90kkm
lepkość w temperaturze 0°C dla 5w50 jest identyczna jak 10w40
Mobil 1 5w50 vs Shell HX7 10w40
 |
|
|
|
 |
cr3d
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-08-2015, 16:42
Bolid: Sejcento 1.1 |
|
|
Odpowiedź jest bardzo prosta, bo takiego go kupiłem |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2015, 19:58
|
|
|
cr3d napisał/a: | Odpowiedź jest bardzo prosta, bo takiego go kupiłem | dobrze że nie kupiłeś zalanego 15w40 a wiesz że w każdej chwili możesz zmienić nawet na 0w40 przy Twoim przebiegu |
|
|
|
 |
cr3d
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-08-2015, 21:34
Bolid: Sejcento 1.1 |
|
|
Możesz troszeczkę rozwinąć? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2015, 22:08
|
|
|
cr3d napisał/a: | Możesz troszeczkę rozwinąć? | przy tak niskim przebiegu i braku poboru oleju możesz spokojnie zalać olej 0w40 ponieważ 5w50 stosuje się wtedy gdy silnik jest wyeksploatowany i zbyt dużo wciąga 5w40 nic na takiej lepkości nie zyskujesz oprócz większych oporów i większego zużycia silnika podczas zimnego startu a dodatkowo 5w50 ma mniejszy przepływ co powoduje gorsze odprowadzanie ciepła a wolniejsza cyrkulacja to również większa tendencja do odkładania osadów polecam przejść na 5w40 a jak nie będzie poboru to docelowo 0w40
ps. jak silnik bierze 0w40 to przechodzisz na 5w40 a dalej na 5w50 a na co przejdziesz jak będzie brał 5w50 na 10w40 nie bardzo bo będzie go brał więcej zatem pozostanie 10w50 lub 10w60. |
|
|
|
 |
cr3d
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-08-2015, 17:12
Bolid: Sejcento 1.1 |
|
|
Tak też zrobię Dzięki! |
|
|
|
 |
|