1.1 zapala i gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
mrrider
Nałogowiec
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 129 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 22-08-2015, 11:36 1.1 zapala i gaśnie
Bolid: Se 1.1 |
|
|
No witam i napotkałem problem w moim seju 1.1 siostra wczoraj prawdopodobnie zbiornik lpg wysuszyla do zera i nie mogla odpalić samochodu dzisiaj rano probuje odpalić i nic..zdjąłem klemy na jakies 20 minut i coś tam się poprawiło bo zaczął coś załapywać ale odpali dosłownie na chwilę coś cyknie pod maską i gaśnie i tak w kółko. Zasilanie z zaworu na butli odpięte butla zakręcona. |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 22-08-2015, 21:12
Bolid: Seicento 900 |
|
|
może benzyny też brak? albo pompka się skończyła? |
|
|
|
 |
mrrider
Nałogowiec
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 129 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 23-08-2015, 11:08
Bolid: Se 1.1 |
|
|
Benzyny pól zbiornika pompka jakby się skończyła to raczej wcale by nie palił słychać to jakies charakterystyczne cykanie może cos mu się z gazem porobilo i sam od razu przełącza? Jest to możliwe przy odłączonym zaworze na butli i zakręconym zbiorniku? Znając życie jest gdzies pewnie pod maską zawór podciśnieniowy od lpg ale nie mam pojecia gdzie i jak on wygląda..instalacja podobnob2gen |
|
|
|
 |
mrrider
Nałogowiec
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 129 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 23-08-2015, 13:47
Bolid: Se 1.1 |
|
|
Doradzi ktos cokolwiek? |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 23-08-2015, 15:32
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Daj zarobić mechanikowi, bez urazy, nie poradzisz sobie.
Trzeba wszystko posprawdzać a ty nie wiesz jak. |
|
|
|
 |
mrrider
Nałogowiec
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 129 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 23-08-2015, 15:46
Bolid: Se 1.1 |
|
|
Bez urazy.nikt nie wymienił nawet ani jednej rzeczy do sprawdzenia tak więc nie wiem po czym stwierdzasz ze nie dam sobie rady? Bo napisałem post na forum żeby ktos cos doradzil? Nie masz nic sensownego do napisania to zamilcz |
|
|
|
 |
pawwel
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2015 Posty: 27 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 23-08-2015, 16:41
Bolid: Seicento Van 1.1 MPI 2004 |
|
|
Okej, ustalmy parę informacji.
1. Silnik SPI czy MPI?
2. Masz przełącznik od gazu taki trzy poziomowy, czy może po prostu klikany (zapewne Autotronic?) Najlepiej napisz co jest na nim napisane.
3. Czy auto ma możliwość odpalenia na samym LPG? Fizyczną, na przełączniku
4. Po przekręceniu kluczyka pompka paliwa dobija ciśnienie?
5. Czy od ostatniego momentu gdy auto jeździło, coś zmieniło się pod maską, oprócz zdejmowania klem?
6. 'Zasilanie z zaworu na butli odpięte butla zakręcona." po co? przywróć do stanu poprzedniego
7. Czy coś się świeci na przełączniku od gazu i jak się to zmienia w momencie próby odpalenia samochodu?
Moje sugestie:
Podłącz tak jak było, zatankuj LPG(zaciągnij na stacje). Będziemy mieli sytuacje wyjściową troche lepszą.
Jeżeli jest to taki przełącznik od LPG:
to na włączonym zapłonie przytrzymaj go długo, aż odbije zawór na butli i będzie świecił się tak jakby był na LPG - to jest tryb awaryjny umożliwiający odpalenie auta z samego LPG.
Jak ruszy auto na LPG, to będzie łatwo zdiagnozować benzyne.
Silnik 1.1 może nie odpalać z powodu:
- brak paliwa
- zatartej pompki
- zapchany filtr
- zatarty wtryskiwacz
- uszkodzony czujnik położenia wału
i kilka drobniejszych
Moja diagnoza w ciemno jest taka:
Skoro podczas kręcenia odbija zawór pod maską, wniosek taki, że auto próbuje odpalić się na LPG. Samo odpięcie butli nic nie zmienia, ponieważ wtryskiwacz benzynowy podłączony jest poprzez przekaźnik, który w momencie sygnału centralki LPG, odcina wtryskiwacz benzynowy. Nie opłaca się grzebać z tym jeśli wciąż chcesz mieć LPG. Odpalając auto na samej benzynie analogicznie odcina się wszelka elektronika od gazu(poza centralką i przełącznikiem), więc żaden zawór nie może odbijać.
Jak ustalimy jaki masz przełącznik od gazu/instalacje, to poradzę Ci jak przywrócić w aucie benzyne. Instalacje 1 i 2generacji są niezwykle proste, diagnoza to max 30mi na spokojnie.
Zwróć uwagę czy nie urwałeś/zapomniałeś podłączyć gdzieś masy centralki LPG, to ważne bo bez tego nie odpali na żadnym paliwie. Masa jest brana z klemy akumulatora lub często z parownika.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mrrider
Nałogowiec
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 129 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 23-08-2015, 19:15
Bolid: Se 1.1 |
|
|
W końcu jakieś konkrety. Przełącznik identyczny jak na zdjęciach z tym samym napisem. podczas odpalania (wcześniej na to nie zwracałem zbytnio uwagi)ale teraz świeci się dioda w przełączniku ciągłym światłem po odpuszczeniu i ponownym kręceniu zaczyna mrugać i auto próbuje zapalić ale za chwilę znowu lampka się świeci..jakby automatycznie sam przełączał na lpg chodź przełącza przy zakresie około 1900obr/min.
Może masz i racje że wszystko przez brak gazu w butli ale nie rozumiem tego dlaczego przestawił się na odpalanie na gazie skoro do tej pory auto odpalało na benzynie (mrugająca lampka) wkręcenie na obroty charakterystyczny dźwięk otwierania się zaworu na butli i jazda..
Dodam że już miałem sytuację gdzie to mi osobiście zabrakło gazu auto oczywiście zaczęło się dusić ale wystarczyło nacisnąć przełącznik i jechałeś na benzynie..
Co do masy to tak mam jakiś cienki kabelek dopięty do ujemnej klemy akumulatora na wszelki wypadek założę nową końcówkę na przewód i konkretnie skręcę
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale zauważyłem że przy odpalaniu zrobił się ciepły przekaźnik od pompki pod maską (na chwilę obecną nie pamiętam który czy czarny czy czerwony jestem po weselu ) |
|
|
|
 |
pawwel
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2015 Posty: 27 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 23-08-2015, 20:00
Bolid: Seicento Van 1.1 MPI 2004 |
|
|
Jeśli świeci itp to masa jest ok.
Super, że coś już ustaliliśmy. Auto próbuje zapalić z gazu. Może to trywialne, ale próbowałes odpalać auto w momencie gdy nie pali się nic na w/w przycisku?
Ma on trzy stany. Nie świeci nic = benzyna, miga = oczekuje na przełączenie, świeci się = jest na LPG. Tak jak pisałem, pojedyncze klikniecie go włącza i wyłącza, a długie trzymanie spowoduje, że włączy się tryb awaryjny i odpalanie na LPG - u Ciebie wygląda, jakby cały czas tak było, więc może spróbuj poklikać w ten przełącznik pojedynczo - musi zgasnąć i pracować na benzynie.
Pamiętajmy jednak, że CHYBA wciąż nie mamy określone, czy wszystkie komponenty benzynowe są sprawne?
Jako ciekawostkę dodam, że auto z instalacją Autotronic 2 generacji, będzie działać na LPG nawet z uszkodzonym czujnikiem położenia wałka, wynika to z niskiego poziomu skomplikowania pierwszych instalacji gazowych
Odnośnie samej instalacji LPG, to wygląda że wszystko masz sprawne, kwestia jest najwyżej uszkodzonego przełącznika.
Na przyszłość dorzucam schemat Autotronic AL700:
Do tego jest jeszcze taki przekaźnik:
który odcina wtryskiwacz jak dostaje sygnał z centralki LPG, sygnał jest po tym samym kablu(zazwyczaj) co plus do zaworu na parowniku i butli. Żeby na siłę spróbować odpalić na PB, należy odczepić od niego w/w kabel sygnałowy. Powinno działać, chyba że ktoś postanowił zrobić to inaczej. Dodatkowo nalezy się upewnić czy pompka paliwa pracuje bez zarzutu. Jeśli gazownik odciął również pompkę paliwa, to zrobił to takim samym przekaźnikiem z tego samego kabla sygnałowego. Jednakże, rzadko się to spotyka.
MIłej zabawy na weselu |
|
|
|
 |
mrrider
Nałogowiec
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 129 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 23-08-2015, 20:46
Bolid: Se 1.1 |
|
|
Oczywiście jak lampka nie świeci sie ciaglym światłem auto pali i gaśnie w momencie kiedy wgl się nie świeci nie da się tak odpalić bo albo zaczyna mrugać albo świecić. Możliwe ze i przełącznik wysiadł bo jest juz trochę zmęczony wymiana raczej nie będzie skomplikowana ? Jutro spróbuje poklikać w niego i zobaczymy co sie dzieje jezeli nic zaciągniemy na stacje zalejemy gazu i zobaczymy co dalej.. Dzieki za pomoc bo sam do konca nie ogarnąłem tego przelacznika i jego opcji. I jeszcze w sprawie przełącznika jeżeli miałbym go wymieniać orientujesz się czy jest możliwość zastosowania innego wraz z jakim kolwiek wskaźnikiem poziomu gazu w butli bądź osobnego wskaźnika ? Jazda "na licznik" w moim przypadku nie bardzo się sprawdza bo raz jadę 80 raz 110..a zaglądanie co raz do bagażnika i patrzeć na stan to trochę kiepsko.. |
|
|
|
 |
pawwel
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2015 Posty: 27 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 23-08-2015, 21:13
Bolid: Seicento Van 1.1 MPI 2004 |
|
|
Wskaźnik poziomu gazu można dołożyć lub jeśli instalacja obsługuje, podłączyć wskaźnik rezerwy. Schemat wyżej do instalacji AL700 ma takie wejście. Należy jednak zaznaczyć, że musisz mieć na butli wskaźnik poziomu gazu, 99% taki ma, więc kwestia tylko puścić kabel i podłączyć.
Przełącznik wymienia się łatwo, wyjmij ten utnij kable dolutuj drugi.
Dołożenie przełącznika ze wskazaniem ilości gazu jest możliwe, aczkolwiek wymagana jest już wizyta u gazownika lub eksperymenty z miernikiem w ręku.
Najpierw odpalić auto na LPG, a później badać co tam z benzyną, Dwa posty wyżej napisałem ogólnie przez co może na benzynie nie działać, lecz fakt faktem najpierw trzeba być pewnym, że się wyłączyło gaz |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 23-08-2015, 21:19
Bolid: Seicento 900 |
|
|
zlokalizuj bezpiecznik od gazu i go wypnij i zobacz co się stanie. wtedy instalacja nie będzie wcale ingerowała w benzynę. też kiedyś przez przypadek autronica wprowadziłem w odpalanie na LPG. a pewnie jak się gaz skończył to było paniczne klikanie jak się tylko da żeby jechało |
|
|
|
 |
mrrider
Nałogowiec
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 129 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 23-08-2015, 21:34
Bolid: Se 1.1 |
|
|
sebekle napisał/a: | a pewnie jak się gaz skończył to było paniczne klikanie jak się tylko da żeby jechało |
Obstawiam że i w tym przypadku tak było ale chyba po odpięciu klem powinien się przestawić do normalnych ustawień.. Jutro będę działał i pisał na bieżąco co i jak dzięki za pomoc chłopaki |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 23-08-2015, 21:40
Bolid: Seicento 900 |
|
|
autronic nie gubi ustawień jak chyba każde inne LPG po odpięciu prądu. wtedy by trzeba było kalibrację za każdym razem robić. a swoją drogą fajna do ogarnięcia samemu instalka. i jeszcze głupota może ale spróbuj innym kluczykiem jak masz. może immo go wyłącza. jakieś fiat code się nie zapala? |
|
|
|
 |
mrrider
Nałogowiec
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 129 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 23-08-2015, 21:49
Bolid: Se 1.1 |
|
|
Kluczyk jeden imo ściągnięte przez poprzedniego właściciela .. |
|
|
|
 |
|