Przekładnia w Seicento Sporting |
Autor |
Wiadomość |
elnino
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 20 Mar 2014 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16-09-2015, 20:54 Przekładnia w Seicento Sporting
Bolid: Astra Twin Top |
|
|
Witam Wszystkich!
Rok temu za pomocą forum kupiłem tu fajnego Sejka 1.1 Sporting.
Ostatnio pojawiły się problemy przy skręcaniu - tak, jakby przestawało pracować wspomaganie, słychać było dziwny dźwięk.
Mechanik, który upierał się, że w Seju nie ma wspomagania (a ma) wskazał na uszkodzoną przekładnię, którą wymienił na...wersję bez wspomagania!
Auto w odczuciu narzeczonej chodzi z większym oporem niż przed naprawą.
Pytanie: czy faktycznie może tak być, że taka wersja przekładnia "gorzej" chodzi? (pytam, bo dopiero na dniach będę w domu i się przejadę, ale muszę z mechem pogadać). Myślicię, że da się to zareklamować, jako źle wykonaną naprawę?
Pozdrawiam,
Robert |
|
|
|
 |
Dekalog
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 65 Dołączył: 28 Sie 2013 Posty: 21 Skąd: Koszalin
|
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-09-2015, 13:21
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Po wymianie na zwykłą przekładnię teoretycznie powinno się jeszcze lżej kręcić kierownicą, ale wymiana przekładni na wersję zwykłą to błąd mechanika, powinien wymienić na wersję ze wspomaganiem. Widocznie przyczyna tego że kierownicą się ciężej kręci nie leżała po stronie przekładni, skoro po wymianie jest jeszcze gorzej. Kontrolka wspomaganie się nie świeci? Powinna się zapalać po uruchomieniu i za chwilę gasnąć. Można sprawdzić również bezpiecznik za akumulatorem odpowiadający za wspomaganie (na pokrywce tego bezpiecznika będzie symbol kierownicy taki sam jak kontrolki wspomagania). |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
elnino
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 20 Mar 2014 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-09-2015, 14:32
Bolid: Astra Twin Top |
|
|
No okazuje się, że chodzi ciężko, Do tego aktualnie słychać jeszcze klekotanie przy poruszaniu kierownicą. Przy skręcaniu natomiast słychać coś takiego jak tarcie. Mech się upiera, że to przez szerokie opony - tylko,że takie miał zawsze i nigdy nic się nie działo. Poza tym kierownica po skręcie nie wraca do punktu zero. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-09-2015, 15:32
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
To możliwe, że wspomaganie w ogóle nie działa. Może silniczek wspomagania się zepsuł. Sprawdź czy na postoju przy wyłączonym silniku kręci się tak samo jak przy uruchomionym silniku, bo jeśli tak to wspomaganie w ogóle nie działa. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 17-09-2015, 22:13
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
Przede wszystkim odbierz od mechanika magika przekładnię którą wyciągnął bo była na pewno pod wspomaganie ponieważ to mój były sej. Różni się ilością obrotów kierownicy i jest ciężka do dostania o cenie nie wspomnę. Szukaj przyczyny po stronie elektrycznej. Bezpiecznik za akumulatorem, moduł wspomagania pod wykładziną w nogach pasażera, wtyczki na kolumnie przy silniku, czujnik skrętu. |
|
|
|
 |
|