Wymiana Rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
Miłosz
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 14 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 15-10-2015, 09:43 Wymiana Rozrząd
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Wiem, że był już taki temat, ale chyba nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na parę pytań.
Gdyby ktoś uznał, że nie potrzebnie zaśmiecam proszę o podanie linka lub przeniesienie
1. Przed zrzuceniem paska rozrządu unosimy lewa stronę samochodu i kręcimy kołem w prawo aby znaki odpowiednio się ustawiły. Pytanie czy robić to na biegu neutralnym ? gdzieś widziałem jak ktoś robił to na 5 biegu i nie używał blokady rozrządu.
Ja to widzę tak : Odłączam aku. Spuszczam płyn. Daje na luz. Skręcam koła w prawo. Zaciągam ręczny. Odkręcam zbiorniczek. Luzuje alternator. Podnoszę lewą stronę.Ściągam nadkole lewe. Obudowę dolną ta plastikową. Obudowę rozrządu. Kręcę kołem tak aby znaki się ustawiły. Sprawdzam też w okienku sprzęgła. Blokuje rozrząd. Ściągam pasek. Wymontowuje pompę wody oraz napinacz i rolkę do wymiany. Zakładam pompę wody. Napinacz, rolkę. Zakładam nowy pasek zgodnie ze strzałkami. Napinam. Sprawdzam. Zdejmuje blokadę rozrządu. Kręcę kołem dwa razy. Sprawdzam czy znaki się pokrywają, sprawdzam w okienku sprzęgła. I reszta to już z górki.
Czy dobrze myślę
Pozdrawiam wszystkich serdecznie |
_________________ Dobrze Księciunio |
|
|
|
 |
pwwp
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 42 Skąd: stąd
|
Wysłany: 15-10-2015, 11:13
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Przecież na luzie nie ruszysz rozrządem, żeby ruszyć kołami musisz mieć wbity bieg. Jakby na luzie kręciły się koła rozrządu to nie mógłbyś przepchnąć samochodu bo razem z kołami kręciłyby się tłoki a co za tym idzie byłoby sprężanie itd.
Twój tok rozumowania jest dobry. |
|
|
|
 |
MaTiK_G?
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 29 Skąd: Ruda Sl
|
Wysłany: 15-10-2015, 11:44
Bolid: Seicento 1,1 SX |
|
|
Sory że się wcinam ale mam pytanie czy rozrząd wymienia się razem z pompa ?? |
|
|
|
 |
Miłosz
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 14 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 15-10-2015, 11:59
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Tak myślę, że razem z pompą, chyba, że masz już w miarę nową pompę, a sam pasek rozrządu chcesz wymienić.
Ja wymieniam razem z pompą ponieważ już ma ze cztery lata. |
_________________ Dobrze Księciunio |
|
|
|
 |
Miłosz
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 14 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 15-10-2015, 12:01
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Dzięki Pwwp, ale czy to ma znaczenie który bieg mam wbity ? sorki za laikowe pytania, ale jestem dość dokładny i chce wszystko wiedzieć.
Aha mam pytanie gdzieś czytałem, że można zablokować silnik wbijając (5 bieg) i naciskając na hamulec tak aby przy zdejmowaniu i zakładaniu paska nie ruszyć rozrządu. (wersja bez blokad rozrządu. ktoś coś wie ? |
_________________ Dobrze Księciunio |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 15-10-2015, 12:17
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Kolego, weż sobie flamastra i namaluj znaki na kółkach i silniku i niczym nie kręć.
Znaki namaluj po wybebeszeniu osłon nadkola i osłony nierządu ZANIM cokolwiek poluzujesz przy pasku. Wymieniasz rolkę i pasek. Wymiana pompy jest zalecana, ale czy konieczna... |
|
|
|
 |
Miłosz
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 14 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 15-10-2015, 12:22
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
To wiem ul7855, znaki maluje przed zdjęciem paska, a po założeniu, kręcę dwa razy taka aby się pokryły znaki. |
_________________ Dobrze Księciunio |
|
|
|
 |
pwwp
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 42 Skąd: stąd
|
Wysłany: 15-10-2015, 12:24
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Oni wbijają 5 bieg bo wtedy jest najlżej kręcić kołem przy 1 biegu byłoby ciężko zakręcić ci kołem.
Co do wbicia 5 biegu i trzymaniu hamulca to raczej nie zda egzaminu bo koło pasowe i tak o 1 cm będziesz mógł ruszyć, żeby to sprawdzić wbij sobie 5 bieg i podnieś jedno koło, a zobaczysz, że możesz nim poruszyć o parę cm bez większych oporów. |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 15-10-2015, 12:26
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
W zasadzie to proste jak budowa cepa, 90% stresu problemów to zaznaczenie położenia tak, aby nie było żadnych wątpliwości.
A miejsca mało, ledwo klucze wchodzą żeby odkręcić osłonę. |
|
|
|
 |
Miłosz
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 14 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 15-10-2015, 12:27
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Ok dzięki |
_________________ Dobrze Księciunio |
|
|
|
 |
Miłosz
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 14 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 15-10-2015, 12:28
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Mam kanał, także jutro będę działał. Właśnie chodzi mi o te 90 % stresu ustawiania ale silnik bezkolizyjny więc 85 % stresu |
_________________ Dobrze Księciunio |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-10-2015, 15:19
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ja nigdy nic nie blokowałem kołami, zawsze rozrząd wymieniałem na luzie przy zdjętym prawym kole. Rozrządu w zasadzie nie trzeba blokować. Obecnie produkowane paski rozrządu mają namalowane znaki. Wystarczy ściągnąć stary pasek i założyć nowy pasek tak żeby znak na dolnym i górnym kole pokrył się ze znakami na pasku. Kołami rozrządu można swobodnie obracać (górnym kołem klucz 17, dolnym klucz 13). Po założeniu paska zgodnie ze znakami, można pokręcić kilka razy wałem i skontrolować położenie znaków (górny ma się pokryć z nacięciem na głowicy, a znak na kole zamachowym ma być na "0" czyli na największym ząbku). Kręcić wałem należy zgodnie ze wskazówkami zegara. Silnik jest bezkolizyjny, więc nie trzeba się brandzlować za bardzo z blokowaniem rozrządu (ale zaznaczyć swoje znaki flamastrem przed zdjęciem starego paska zawsze można). |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Miłosz
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 14 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 16-10-2015, 08:25
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Dzięki Barkor |
_________________ Dobrze Księciunio |
|
|
|
 |
Miłosz
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 15 Paź 2015 Posty: 14 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 17-10-2015, 09:02
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Kurde chyba coś źle zrobiłem bo nie mogę odpalić.
Musiałem źle ustawić rozrząd, jak teraz to ustawić.
Powtórzyć operację ustawiania w jakiś szczególny sposób ? |
_________________ Dobrze Księciunio |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 17-10-2015, 10:44
Bolid: Seicento 900 |
|
|
ustawić wszystko bez jakichś lamerskich markerów a na początek zobaczyćczy wszystkie wtyczki są wpięte a szczególnie od czujnika położenia wału |
|
|
|
 |
|