centralny zamek |
Autor |
Wiadomość |
Mati177
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 47 Skąd: Radom
|
Wysłany: 04-11-2015, 00:36 centralny zamek
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Witam. Ostatnio podczas mycia szyb w aucie przez przypadek na otwartych drzwiach w miarę mocno przywaliłem w kołek ten co się chowa jak się drzwi zamyka ( chyba każdy wie o który chodzi ) Po tym jak w niego uderzyłem przestał mi działać centralny zamek z kluczyka. Mam tez alarm z centralnym z pilota ale od roku go nie używam bo świruje alarm. Na otwartych drzwiach nie da się wcisnąć tego kołka na zamkniętych się da. Teraz nie wiem od czego zacząć żeby naprawić ten centralny. |
|
|
|
 |
automaniak126
Nałogowiec

Pomógł: 25 razy Dołączył: 29 Sty 2011 Posty: 285 Skąd: z rodziny Fiata
|
Wysłany: 04-11-2015, 18:55 Re: centralny zamek
Bolid: Seicento |
|
|
Mati177 napisał/a: | kołek ten co się chowa jak się drzwi zamyka ( chyba każdy wie o który chodzi ) |
rygiel:D
Mati177 napisał/a: |
Na otwartych drzwiach nie da się wcisnąć tego kołka na zamkniętych się da. |
raczej każdy SEJ tak ma:D
może po przypadkowym wciśnięciu rygielka uszkodziłeś coś od centralnego jakieś cięgiełko czy coś i dlatego nie zamyka... odejmij boczek z drzwi jest na kilka śrubek i może zobaczysz co tak się dzieje:)
PS: a strona od pasażera działa jeśli chodzi o centralny? |
_________________ Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw. |
|
|
|
 |
Mati177
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 47 Skąd: Radom
|
Wysłany: 04-11-2015, 23:09
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
strona od pasażera ma chyba zmieniony zamek albo coś jest z nią nie tak bo odkąd kupiłem seja kluczyk wejdzie w zamek ale nie da się przekręcić i zawsze auto otwieram i zamykam od strony kierowcy dlatego ten centralny bardzo mi się przydaje. Jutro ewentualnie w piątek zdejmę boczek i zamelduje co tam odkryłem |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 04-11-2015, 23:26 Re: centralny zamek
Bolid: Seicento |
|
|
Mati177 napisał/a: | ... odejmij boczek z drzwi jest na kilka śrubek |
to są spinki na nich się trzymają boczki ,są wciskane...
odpowiednie narzędzie do ich odpinania to
ale da sie to zrobić ręcznie i powolutku
jest tylko jedna śruba ( imbus ) przy klamce wew. musisz zdjąć gumowa zaślepkę i odkręcić ta śrubkę
a tak ze zapytam masz seryjny oryginalny zamek czy uniwersalny ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mati177
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 47 Skąd: Radom
|
Wysłany: 05-11-2015, 00:14
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Nie wiem czy to oryginał czy uniwersalny może jak zdejmę boczek będę coś więcej wiedział. |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 05-11-2015, 08:23 Re: centralny zamek
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
roach napisał/a: | odpowiednie narzędzie do ich odpinania to
Obrazek
ale da sie to zrobić ręcznie i powolutku |
Można to zrobić też "narzędziem zastępczym" , czyli widelcem z wyłamanym jednym ząbkiem. |
|
|
|
 |
Mati177
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 47 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-11-2015, 09:28
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Dzisiaj od rana męczę ten centralny już wszystkie śruby z drzwi wykręciłem. Problem był trochę ze zdjęciem korbki ale jakoś poszło. Nie ja pierwszy zdejmowałem boczek bo oprócz dwóch zaczepów wszystko było urwane ( da się te zaczepy jakoś naprawić może na klej? ). Ten centralny raczej nie jest oryginalny siłownik AMT taki niebieski. Wszystko wydaje się być sprawne bo po naciśnięciu na siłownik on się chowa a drzwi pasażera się zamykają. Nie wiem czy tak powinno być że jak nacisnę na siłownik to on wejdzie z 1cm i dopiero załapie i go dociąga i odwrotnie też tak jest. Wydaje mi sie że to kwestia wyregulowania tego centralnego żeby to wszystko działało jak należy. |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 06-11-2015, 10:30
Bolid: Seicento |
|
|
Mati177 napisał/a: | Dzisiaj od rana męczę ten centralny już wszystkie śruby z drzwi wykręciłem. Problem był trochę ze zdjęciem korbki ale jakoś poszło. Nie ja pierwszy zdejmowałem boczek bo oprócz dwóch zaczepów wszystko było urwane ( da się te zaczepy jakoś naprawić może na klej? ). Ten centralny raczej nie jest oryginalny siłownik AMT taki niebieski. Wszystko wydaje się być sprawne bo po naciśnięciu na siłownik on się chowa a drzwi pasażera się zamykają. Nie wiem czy tak powinno być że jak nacisnę na siłownik to on wejdzie z 1cm i dopiero załapie i go dociąga i odwrotnie też tak jest. Wydaje mi sie że to kwestia wyregulowania tego centralnego żeby to wszystko działało jak należy. |
o taki ?? czyli uniwersalny mam taki sam
a no zapomniałem napisać ta korbka...przy wkładaniu nałóż na korbkę ta zawleczkę i dopiero razem dociśnij do bolca co do siłownika mogłeś coś zgiąć on raczej powinien dociągnąć to z marszu....może jest uszkodzony taki pręcik...to on pociąga za sznurki w tym zamku także jest ważna częścią....
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mati177
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 47 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-11-2015, 10:49
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Dokładnie taki siłownik mam tylko trochę więcej kabli z niego wychodzi a poza tym to chyba poszła tam cała rolka izolacji wszystkie kable są w niej. Poprzedni właściciel nie oszczędzał na izolacji
Centralny już wyregulowany i działa jak należy teraz zaczynam składać wszystko tylko co mam zrobić z tymi spinkami, wszystko wyrwane. Klejem do drewna skleić to? Najlepiej żeby szybko schło bo jest tych spinek trochę i ciekawe kto je będzie trzymał aż klej wyschnie. |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 06-11-2015, 10:59
Bolid: Seicento |
|
|
a no tak....ja bym to zapaćkał może jakaś żywicą by to usztywnić....niestety jak to sie ściąga często i nieudolnie łatwo to uszkodzić lub kup nowe z dobrymi mocowaniami |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mati177
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 47 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-11-2015, 12:26
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Może jakoś to skleję. Wcześniej było z urwanymi spinkami i jakoś było |
|
|
|
 |
pawwel
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2015 Posty: 27 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 06-11-2015, 19:16
Bolid: Seicento Van 1.1 MPI 2004 |
|
|
Mati177 napisał/a: | Dokładnie taki siłownik mam tylko trochę więcej kabli z niego wychodzi a poza tym to chyba poszła tam cała rolka izolacji wszystkie kable są w niej. Poprzedni właściciel nie oszczędzał na izolacji
Centralny już wyregulowany i działa jak należy teraz zaczynam składać wszystko tylko co mam zrobić z tymi spinkami, wszystko wyrwane. Klejem do drewna skleić to? Najlepiej żeby szybko schło bo jest tych spinek trochę i ciekawe kto je będzie trzymał aż klej wyschnie. |
Mowa o spinkach tapicerki? Przecież można je bez problemu dokupić. NIe pamiętam jak wyglądają w seicento, ale możesz je dokupić online lub w jakimś lokalnym sklepie. Sieć sklepów AUTOLAND(czerwona flaga z białym napisem) ma wszystkie spinki w swojej ofercie. Jesli źle coś zrozumiałem, to przepraszam na zaś. |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 06-11-2015, 22:58
Bolid: Seicento |
|
|
koledze chodzi nie o spinki bo tych raczej nie da się połamać...chodzi o mocowania...spinki sie wsuwa w mocowania ale przy zdejmowaniu łatwo naderwać je.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mati177
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 47 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-11-2015, 08:56
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Chodzi o to ze spinki są wyrwane z płyty. Płytę zdemontowałem a wszystkie spinki zostały w drzwiach |
|
|
|
 |
Mati177
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 47 Skąd: Radom
|
Wysłany: 09-11-2015, 13:01
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Tak sobie myślałem jak zrobić żeby te spinki się trzymały tej płyty i wymyśliłem takie oto cudo jak poniżej podkładki trzeba włożyć pomiędzy gąbkę a płytę lekko przytrzymać ręką od strony gąbki i włożyć spinki. Trzyma lepiej niż oryginał i obyło się bez klejenia a wymiary podkładki to 18 mm, środek i kanałek około 5,5 mm i grubość 0,5 mm. Może komuś się to przyda
 |
|
|
|
 |
|