Remont tylnych hamulców i wahaczy. |
Autor |
Wiadomość |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 08-11-2015, 16:44 Remont tylnych hamulców i wahaczy.
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Witam.
Niebawem czeka mnie remont tychże podzespołów. Autko w przyszłym roku będzie modyfikowane (swap) i zostane ze mną jeszcze dłuższy czas, więc chciałbym się poradzić Was o dobre jakościowo częsci takich podzespołow jak :
Wahacze przednie (magnetti marelli z allegro będa dobre?)
Bębny + szczęki + rozpieraki (firma)
tarcze hamulcowe przód + klocki (firma, model?)
tuleje wahaczy (myślałem nad czerwonym poliuretanem)
linka ręcznego
Chciałbym żeby wymiana tych częsci była jakimś fundamentem pod SWAPa.
Pozdrawiam |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-11-2015, 17:25
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Ad.1 Magnetti marelli, chyba, że masz dojścia do ori wahaczy.
Ad.2 bębny+ szczęki+ cylinderki-bosch(najmniej problemów jak to montuje),rozpieraki tylko ori z serwisu, podobnie jak nie napisałeś a może będziesz wymieniał-tarcze kotwiczne ori fiat-zamienniki mają 3-4mm inny rozstaw nitów i szkęki się źle docierają.
Ad3- czerwone poli na przód oprócz stabilizatora odradzam, na tył oryginalne gumowe tuleje-z poli po pewnym czasie będziesz miał piszczenie zgrzytanie-chyba, że zrobisz kalimitki od malucha i co parę miesięcy smar-jak nie do sportu montuj ori.
Ad.4 Ori linka lub linex- wszysko inne to tandeta do sc.-nie nadążysz regulować, smarować, a i tak pożyje krótko.
Fundament pod swap to brak luzów , korozji , wtedy pakujesz dobre graty i masz podstawę., nie jak widzę większość-gniazdo wahacza aż przerdzewiałe, ale -50 sping jest, amor wylany, ale czerwona sprężyna jest, heble z przodu wymienione, z tyłu kupa rdzy i nie hamuje. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 08-11-2015, 20:05
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Ja nie mam problemu z ruda. Ostatnio konserwowalem wydzierajac do blachy i nie znalazlem zadnych dziur. Takze baza jest dobra. Progi cale jak i podloga i cala reszta. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 09-11-2015, 11:09
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Czy to jest normalne, że na każdej dziurze tył mi że tak powiem "zgrzyta" po wymianie amortyzatorów ? Dodam że mam wybebeszony tył, deska, wygłuszenie itd.
Amory mts, sprezyny również mts. Mam dołozone dwie rozpórki |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-11-2015, 23:21
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Odpowiedź masz w produkcie która jest 3 literowa MTS. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 14-11-2015, 18:17
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Możesz to rozwinąć ? Bo już mnie to irytuje. Przebieg no ze 1200km. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-11-2015, 00:57
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
1922 napisał/a: | Możesz to rozwinąć ? Bo już mnie to irytuje. Przebieg no ze 1200km. |
Materiał z którego wykonane są te sprężyny i technologia powoduje to, że masz takie anomalia, to samo amortyzatory, to tandetna półka za niską cenę stąd niska jakość i ew. problemy w większości przypadków-takie trudne-nie może coś być dobre i tanie szczególnie do cc/sc.-prosty paradoks który się tu przewija miliony razy. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 15-11-2015, 10:28
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Czyli jaką alternatywe polecisz zamiast mts z tyłu ? |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 15-11-2015, 11:29
Bolid: Seicento |
|
|
jeżdżę od roku na poli czer. jak dotąd nic nie skrzypi...jeżeli nawet będzie mnie to nie rusza....jeżeli chodzi o hamulce tył to bym zrobił tarcze...+ przewody w oplocie komplet.....wahacze mam MM kupione fakt na allegro.....naczytałem się o tych mts i na pewno ich nie kupie....u siebie mam weitec i dobrze mi się jeździ...choć zestaw kosztował tyle co mts gwint |
_________________
 |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 15-11-2015, 12:14
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
A jakie tarcze i klocki polecilbys do przodu ?
Ogółem robie teraz remont przed swapem. Zostały mi własnie hamulce do wymiany przod i tył, bak, linka recznego i buda bedzie gotowa. Co do gwintu nie mam zastrzezen a co do tyłu jest dramat. Zastanawiam sie czy u wszystkich ktorzy maja mtsz tylu tak skrzypi? |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-11-2015, 18:06
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
1922 napisał/a: | Czyli jaką alternatywe polecisz zamiast mts z tyłu ? |
Alternatywę amora/zawieszenia?
Kiedyś krótszy amor był dość przyzwoitej jakośći fk, krosno pzm-1 wiadomo beton, przez 15 lat zabawy z cento już mam algorytmy jak i na czym to ma się prowadzić i sport to b6+ eibach/ H&R/ tor pzm-1+ eibach/h&R/AP daily driver b4/kyb-E-G+ eibach/ fk.
Tarcza brembo lita + ds performance na co dzień/ tańsza alternatywa premier/ate+ brembo/ate, nie polecane markowe- trw(jakość skuteczność), ebc-cena/skuteczność.
Zamiennik Serii- tarcza ATE+ klocek bosch, lub brembo+ remsa.
Nawiercane/nacinane-Zimmerman+ Ds performance/brembo max.
Nigdy nie zastanawiałem się na MTS-ami, itp. parę razy widziałem zmieniałem jechałem i dziękuję, tak jak mnie temat hartów, statimów itp nie interesuje.
Przewody sztywne do obadania+ przewody w oplocie jak najbardziej polecam-super sprawa |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 15-11-2015, 19:13
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
hmm chyba bardziej sprecyzuję o co mi chodzi, do czego będzie autko uzywane itd.
Jak na razie ma być daily car'em, z tym że w niedalekiej przyszłości planuje swap, jeszcze nie wiem jaki, dlatego nie będę mówił, bo wielu mówiło i nic nie robiło potem Jak na razie chciałbym przygotować baze pod dalsze modyfikacje.
tak więc, chciałbym autko jak na razie o specyfikacji że tak powiem "rajdowej" czyli szybka dynamiczną jazde, możliwość dohamowywań bez obawy o to, że hamulców mi zabraknie.
Jak na razie mam wymieone przewody miedziane i elastyczne. Reszta jest seryjna
Jeśli chodzi o zawias to tu jest problem bo gleba ma być docelowo na 13tkach 7/7 na 15 jak wlecą to nie wiem jak to będzie. Co ponosi większą wine, amor czy spręzyna ? Są na allegro bilsteiny, ale nie wiem czy one przypadkiem nie są do ori spirngów ? |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-11-2015, 22:51
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Bardziej chodziło mi tu czy to będzie do sportu czy do sportu spod świateł-dwie różne rzeczy.
-7/7 na 15'' Nie lepiej dać mu normalne sportowe zawieszenie obniżające max 40mm , które będzie jakoś pracować nawet na 15''?
Bilstein b4 i b6 są pod serię i spełniają swoją rolę równiej jeżeli włożymy sportowy spring do -4-mm.
Różnica jest taka, że b4 to tańszy zamiennik serii, miększy a b6 prawdziwy sportowy amor-twardszy.
Oby dwa nie będą pracować poprawnie poniżej obniżenia -40mm, do tego potrzebny jest któtszy i twardszy amor, a tych pod takie obniżenie masz 2- fk, ale raczej nie w polsce, krosnopzm1 do -70 też się nie nadaje, jest krótsze ale nie o tyle, żeby pracowało poprawnie.
Przód to Gwint do takiego obniżenia tylko widzę. Tyłu raczej nie widzę, i całości na 15'' |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 16-11-2015, 09:12
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Zle sie wyrazilem. Na 15 wiadomo ze pojdzie w gore aktualnie mam 7/7 na 13 wlasnie. Potem gwint sie podniesie a springi wymieni z tylu. A ten sport to wlasnie taki spod swiatel |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 16-11-2015, 19:49
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Warto ladowac czerwony poliuretan do stabilizatora ? |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
|