FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont tylnych hamulców i wahaczy.
Autor Wiadomość
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 08-11-2015, 16:44   Remont tylnych hamulców i wahaczy.
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Witam.

Niebawem czeka mnie remont tychże podzespołów. Autko w przyszłym roku będzie modyfikowane (swap) i zostane ze mną jeszcze dłuższy czas, więc chciałbym się poradzić Was o dobre jakościowo częsci takich podzespołow jak :

Wahacze przednie (magnetti marelli z allegro będa dobre?)
Bębny + szczęki + rozpieraki (firma)
tarcze hamulcowe przód + klocki (firma, model?)
tuleje wahaczy (myślałem nad czerwonym poliuretanem)
linka ręcznego

Chciałbym żeby wymiana tych częsci była jakimś fundamentem pod SWAPa.

Pozdrawiam
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-11-2015, 17:25   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Ad.1 Magnetti marelli, chyba, że masz dojścia do ori wahaczy.
Ad.2 bębny+ szczęki+ cylinderki-bosch(najmniej problemów jak to montuje),rozpieraki tylko ori z serwisu, podobnie jak nie napisałeś a może będziesz wymieniał-tarcze kotwiczne ori fiat-zamienniki mają 3-4mm inny rozstaw nitów i szkęki się źle docierają.
Ad3- czerwone poli na przód oprócz stabilizatora odradzam, na tył oryginalne gumowe tuleje-z poli po pewnym czasie będziesz miał piszczenie zgrzytanie-chyba, że zrobisz kalimitki od malucha i co parę miesięcy smar-jak nie do sportu montuj ori.
Ad.4 Ori linka lub linex- wszysko inne to tandeta do sc.-nie nadążysz regulować, smarować, a i tak pożyje krótko.
Fundament pod swap to brak luzów , korozji , wtedy pakujesz dobre graty i masz podstawę., nie jak widzę większość-gniazdo wahacza aż przerdzewiałe, ale -50 sping jest, amor wylany, ale czerwona sprężyna jest, heble z przodu wymienione, z tyłu kupa rdzy i nie hamuje. :mg:
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 08-11-2015, 20:05   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Ja nie mam problemu z ruda. Ostatnio konserwowalem wydzierajac do blachy i nie znalazlem zadnych dziur. Takze baza jest dobra. Progi cale jak i podloga i cala reszta.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 09-11-2015, 11:09   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Czy to jest normalne, że na każdej dziurze tył mi że tak powiem "zgrzyta" po wymianie amortyzatorów ? Dodam że mam wybebeszony tył, deska, wygłuszenie itd.

Amory mts, sprezyny również mts. Mam dołozone dwie rozpórki
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-11-2015, 23:21   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Odpowiedź masz w produkcie która jest 3 literowa MTS. :mg:
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 14-11-2015, 18:17   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Możesz to rozwinąć ? Bo już mnie to irytuje. Przebieg no ze 1200km.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-11-2015, 00:57   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


1922 napisał/a:
Możesz to rozwinąć ? Bo już mnie to irytuje. Przebieg no ze 1200km.

Materiał z którego wykonane są te sprężyny i technologia powoduje to, że masz takie anomalia, to samo amortyzatory, to tandetna półka za niską cenę stąd niska jakość i ew. problemy w większości przypadków-takie trudne-nie może coś być dobre i tanie szczególnie do cc/sc.-prosty paradoks który się tu przewija miliony razy.
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 15-11-2015, 10:28   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Czyli jaką alternatywe polecisz zamiast mts z tyłu ?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 15-11-2015, 11:29   
   Bolid: Seicento


jeżdżę od roku na poli czer. jak dotąd nic nie skrzypi...jeżeli nawet będzie mnie to nie rusza....jeżeli chodzi o hamulce tył to bym zrobił tarcze...+ przewody w oplocie komplet.....wahacze mam MM kupione fakt na allegro.....naczytałem się o tych mts i na pewno ich nie kupie....u siebie mam weitec i dobrze mi się jeździ...choć zestaw kosztował tyle co mts gwint :znudzony:
_________________

 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 15-11-2015, 12:14   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


A jakie tarcze i klocki polecilbys do przodu ?

Ogółem robie teraz remont przed swapem. Zostały mi własnie hamulce do wymiany przod i tył, bak, linka recznego i buda bedzie gotowa. Co do gwintu nie mam zastrzezen a co do tyłu jest dramat. Zastanawiam sie czy u wszystkich ktorzy maja mtsz tylu tak skrzypi?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-11-2015, 18:06   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


1922 napisał/a:
Czyli jaką alternatywe polecisz zamiast mts z tyłu ?

Alternatywę amora/zawieszenia?
Kiedyś krótszy amor był dość przyzwoitej jakośći fk, krosno pzm-1 wiadomo beton, przez 15 lat zabawy z cento już mam algorytmy jak i na czym to ma się prowadzić i sport to b6+ eibach/ H&R/ tor pzm-1+ eibach/h&R/AP daily driver b4/kyb-E-G+ eibach/ fk.
Tarcza brembo lita + ds performance na co dzień/ tańsza alternatywa premier/ate+ brembo/ate, nie polecane markowe- trw(jakość skuteczność), ebc-cena/skuteczność.
Zamiennik Serii- tarcza ATE+ klocek bosch, lub brembo+ remsa.
Nawiercane/nacinane-Zimmerman+ Ds performance/brembo max.
Nigdy nie zastanawiałem się na MTS-ami, itp. parę razy widziałem zmieniałem jechałem i dziękuję, tak jak mnie temat hartów, statimów itp nie interesuje.

Przewody sztywne do obadania+ przewody w oplocie jak najbardziej polecam-super sprawa :!:
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 15-11-2015, 19:13   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


hmm chyba bardziej sprecyzuję o co mi chodzi, do czego będzie autko uzywane itd.

Jak na razie ma być daily car'em, z tym że w niedalekiej przyszłości planuje swap, jeszcze nie wiem jaki, dlatego nie będę mówił, bo wielu mówiło i nic nie robiło potem :wink: Jak na razie chciałbym przygotować baze pod dalsze modyfikacje.

tak więc, chciałbym autko jak na razie o specyfikacji że tak powiem "rajdowej" czyli szybka dynamiczną jazde, możliwość dohamowywań bez obawy o to, że hamulców mi zabraknie.

Jak na razie mam wymieone przewody miedziane i elastyczne. Reszta jest seryjna

Jeśli chodzi o zawias to tu jest problem bo gleba ma być docelowo na 13tkach 7/7 na 15 jak wlecą to nie wiem jak to będzie. Co ponosi większą wine, amor czy spręzyna ? Są na allegro bilsteiny, ale nie wiem czy one przypadkiem nie są do ori spirngów ?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-11-2015, 22:51   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Bardziej chodziło mi tu czy to będzie do sportu czy do sportu spod świateł-dwie różne rzeczy.
-7/7 na 15'' :roll: Nie lepiej dać mu normalne sportowe zawieszenie obniżające max 40mm , które będzie jakoś pracować nawet na 15''?
Bilstein b4 i b6 są pod serię i spełniają swoją rolę równiej jeżeli włożymy sportowy spring do -4-mm.
Różnica jest taka, że b4 to tańszy zamiennik serii, miększy a b6 prawdziwy sportowy amor-twardszy.
Oby dwa nie będą pracować poprawnie poniżej obniżenia -40mm, do tego potrzebny jest któtszy i twardszy amor, a tych pod takie obniżenie masz 2- fk, ale raczej nie w polsce, krosnopzm1 do -70 też się nie nadaje, jest krótsze ale nie o tyle, żeby pracowało poprawnie.
Przód to Gwint do takiego obniżenia tylko widzę. :] Tyłu raczej nie widzę, i całości na 15'' :))
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 16-11-2015, 09:12   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Zle sie wyrazilem. Na 15 wiadomo ze pojdzie w gore aktualnie mam 7/7 na 13 wlasnie. Potem gwint sie podniesie a springi wymieni z tylu. A ten sport to wlasnie taki spod swiatel :))
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 16-11-2015, 19:49   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Warto ladowac czerwony poliuretan do stabilizatora ?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum