FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont tylnych hamulców i wahaczy.
Autor Wiadomość
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-11-2015, 22:59   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


1922 napisał/a:
Warto ladowac czerwony poliuretan do stabilizatora ?

Nawet zółty , stabilizator to jedno z niewielu miejsc w sc/cc gdzie poli nie napręża miękkiej kostrukcji aż tak, trochę problem może byś przy wahaczu bo poli się nie podda jak guma, ale do opanowania, byle gwintu drobnego w budzie nie zerwać, no i jak usztywniasz przód to z tyłu też przydało byś się twardze resorowanie, ale nie w sensie poli tylko amor+ spring.
Poli do sc daily car stab.-ok, poduszka skrzyni czerwone ok, wieszaki tłumika czerwone ok, w resztę bym się nie pakował. Najgorzej jest przednie wahacze zakuć w poli żółte czy silnik-nawet w sporcie spod świateł można zostawić silnik jak trochę mocniejszy czy w ostrym zakręcie wyrwać wahach, efekty dwiękowe i rezonansy pomijam.
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 17-11-2015, 17:30   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Przekonałeś mnie a poniekąd chyba sam się przekonałem co to znaczy stab i sztywny stab, dla jazdy, ale do rzeczy :

Wymieniałem ostatnio wahacze przednie na "oryginały" magnetti marelli. Stare miały wybite sworznie chodziły jak joystick. Odkręcając stabilizator uleciały śruby, potem sprawy sie skomplikowały i musiałem na razie z niego zrezygnować ale zauwazyłem dwa problemy :

- Pierwszy problem na minimalnych nierównościach auto tłucze jakby nie miało powietrza w kołach (mam gwint ale wcześniej tego nie było). Trzeszczy decha aż strach jechać nie mówiąc o jakiś ryzykownych manewrach
- Strach jeździć bo auto jakby "płynęło" Koła na dziurach jakby się rozsuwały, i przechodząc do sedna :

Czy to wina wyciągniętego stabilizatora czy coś innego jest spieprzone ? Dodam że mam też 900 i tam nie ma staba ale z drugiej strony nie ma też gwintu i wszystko jest OK :))


Czy tarcze Mikoda GT to dobra marka, czy raczej szmelc ? Jakie ewentualne klocki do tego można dorzucić ?

Czy komplet rozpórek od górnego to sprawa godna rozwagi ? Chodzi mi o górną i dolną frame czy jakoś tak, (nie rurowa)
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-11-2015, 21:29   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Ad.1-bardziej obstawiam na brak zbieżnośc/geometrii i jakiś luz w zawiasie.
Mikoda do sc jak się uda, generalnie dosyć dobre tarcze, klocki proponuję zawsze do cywila DS performance i przewody w oplocie-przy sprawnym tyle jest kosa.
Jedyna wada to tarcza mikody z tym klockiem znika dosyć szybko i trochę hałasuje-ale coś za coś.
Spięcie przodu dwiema rozpórkami bardzo polecam,ma tylko wade przy craschu lub jak zawadzisz dolną ropóką-buda do wymiany-tak to sztywność wzrosta bardzo-wyroby GSG są dobre tylko rozpókę górną musisz sobie dobrze wymierzyć i dać wymiary Irkowi.,jak miałeś bitego przodem lepiej od razu ze sruba rzymską kup górną.
Frame jest ok-zazwyczaj pasuje zawsze. :wink:
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 18-11-2015, 20:06   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Kupiłem Brembo max na przód i klocki ferrodo. Zobaczę jak się będą spisywały te części. W przyszłości zainwestuje w przewody w oplocie.

I teraz kilka pytań.

Czy wymiana tarcz hamulcowych jest kłopotliwa ?
Na co przygotować się przy wymianie baku oczywiście oprócz jego dodatkowej konserwacji ?
Na co uważać przy wymianie szczęk tylnych ?

Czy istnieją jeszcze jakieś powody prócz MTS na tyle, z których mógłby skrzypieć na dziurach ? Z tego co widże wiele osób jeździ na takim połączeniu a nikt się nie żali, chyba ze to ja wybitnie trafiłem. Pytam bo niestety aktualnie nie stać mnie na nic innego, a nie ukrywam, ze trochę mnie to wkur.. bo nawet nigdy nie skrzypiało na 16 letnich vanovskich amorach które przezyły już wiele :mg:
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-11-2015, 00:25   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


AD.1-Z Początku kilkadziesiąt km bedą się układały i słabo hamowały,pyliły-to najważniejszy etap-nie zeszklić klocka mocnym hamowanie, bo będzie lipa z zestawu.
Przewody jak pisałem-dożywotnie i nie puchną hebel nie wpada, dozowanie lepsze.
Tylne zawieszenie ma 4 części które mogą skrzypieć-jak słyszę i widzę mts-zaczynam od nich-tuleja gumowa(poli trzeszczy) jak się oberwie stuka, zobacz zwoje na springu jak stoi na kołach-jak zachodzą na siebie masz odp, może odbój seryjny za wysoki vs. spring, więcej tam nic nie ma :wink:
Tarcze-jak wymieniałeś to zabawa-warto odtłuścic. i nie zgubić zawleczki kołka zacisku :mg:
Kanał+ ocena odpowietrzenia-rurek i dwuch gum 7x7,5cm które skruszałe powodują przy większej ilości paliwa smród.
Szczęki-same wymieniasz? Przede wszyskim praca rozpieraków, sprężyny-dolna ciężko idzie-linkę ręcznego popuścić na dotarcie na 5-6 ząbków, po zamontowaniu bembna dobry zestaw po kilkukrotnym naciśnięciu i puszczeniu hebla nie stawia oporów.
Pamiętaj,że linka i wajha na 5 ząbków w górze po opuszczeniu zrobi się 3 i nowe szczęki będą się szklić grzać, bębny nowe?, jak używane warto zjechać rant bo szczęki się nie ułożą dobrze i nie zdejmiesz już bębna jak by coś tak prosto-chyba,że ze szczękami wyrwiesz :mg:
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 19-11-2015, 14:57   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Cały komplet kupiłem szczęk brembo. Szczęki rozpieraki, tłoczki itp Bębny na razie zostaną te co są. Linka oryginalna fiatowska.

Dziś patrzyłem tak powierzchownie i istnieje możliwość że auto na dziurach siedzi na samych odbojach przez to skrzypi. Skróciłem je do tej gleby (-7) o połowe.. Musze dociazyc auto i sprawdzić czy rzeczywiście tak jest. Dziś przyszły tarcze i klocki, w sobote bedzie remont :)) :))
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-11-2015, 22:01   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Zdziwił bym się jak byś kupił po jednej szczęce brembo na stronę :))
Ile i gdzie linka bo to już deficyt i trzeba zmagazynować, do cc już ori nie ma....
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 21-11-2015, 13:04   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Linka jednak taka jest "oryginalna"

Załozyłem dzis zestaw na przód nic nie trze, lekko się grzeją piasty ale to chyba normalne ? Około ilu kilometrów powinienem zrobić że tak powiem w trybie "easy" żeby się te tarcze z klockami dotarły ?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-11-2015, 03:14   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


100 gdzieś na mieście bez mocnego hamowania i wstępnie będzie dotarte, bębny+ szczęki x5 się ułożą stąd moja sugestia o lince i nadal pytam skąd kupiłeś ori bo do sc są do cc nie ma już prawie nigdzie nowych. :wink: , a nie są zamienne.
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 22-11-2015, 06:08   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Lepszy oryginal wsrod zamiennikow. Kupiona na allegro. Ciekaw jestem ile wytrzyma. Z ta oryginalnością trochę się zagalopowalem :)) . dzieki za pomoc.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-11-2015, 17:24   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


1922 napisał/a:
Lepszy oryginal wsrod zamiennikow. Kupiona na allegro. Ciekaw jestem ile wytrzyma. Z ta oryginalnością trochę się zagalopowalem :)) . dzieki za pomoc.

Dlatego pytam bo nie widzę, a po zimie i paru kjs-a moja może też nadawać się do wymiany.
Obecnie testuję linex-jakość wykonania i budowa ok-zobaczę jak z trwałością, może podobnie jak ori, może lepiej, a na pewno taniej 3x:-)
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 23-11-2015, 22:57   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Mam taki problem który dziś się ujawnił po skrecie w prawo coś z przodu że tak powiem huczy przy kole, macie może jakieś podejrzenia co do tego ? Ostatnio wymieniałem tarcze, zrobiłem kilkanaście km i było ok, dziś w drodze do pracy zaczęło huczeć.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 24-11-2015, 17:46   
   Bolid: Seicento 900


ciśnienie w kołach, łożysko, przegub, może zbieżność
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 25-11-2015, 22:45   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Ten problem zażegnałem, okazało się ze nadkole się poluzowało.

Piszczą mi hamulce z przodu, po zagrzaniu, czy to normalne na nowym zestawie ? I jak temu zaradzić ? Zrobiłem koło 150km na nowych tarczach i klockach.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-11-2015, 23:06   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


1922 napisał/a:

Piszczą mi hamulce z przodu, po zagrzaniu, czy to normalne na nowym zestawie ? I jak temu zaradzić ? Zrobiłem koło 150km na nowych tarczach i klockach.

Też mam u siebie zestaw brembo max +ferodo premier i ostatnio również zaczęły czasami piszczeć, widocznie taki urok tego zestawu :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum