FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulowane górne koło rozrządu
Autor Wiadomość
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-11-2015, 18:02   Regulowane górne koło rozrządu
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Czy ktoś ma z was zamontowane regulowane koło rozrządu i napisałby coś o zaletach takiego rozwiązania? Czy w zupełnie seryjnym silniku 8V da się coś uzyskać? Jeśli nie, to przy jakich przeróbkach warto takie koło zamontować?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-11-2015, 21:53   Re: Regulowane górne koło rozrządu
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


barkor napisał/a:
Czy ktoś ma z was zamontowane regulowane koło rozrządu i napisałby coś o zaletach takiego rozwiązania? Czy w zupełnie seryjnym silniku 8V da się coś uzyskać? Jeśli nie, to przy jakich przeróbkach warto takie koło zamontować?

W seryjnym 1.2.8v jaki by nie był, nic dobrego samym kołem i strojeniem nie uzyskasz oprócz drena w kieszeni.
Regulowane koło w 8v generalnie powstało z myślą o fazowaniu wałka rozrządu o dużym czasie wspóotwarcia zaworów poparte zmianami w elektronice-głowicy, dolocie i wydechu.
Tam gdzie możliwości dostrojenia tu już to napiszę sportowego wałka się kończą, a elektronicznie da się jeszcze coś wyciągnąć temu służy koło.
Podstawa to obróbka głowicy, duża przepustnica/lub 2 dotol, kolektor rurowy i przelotowy wydech+ Ecumaster i da się wyciągnąć jeszcze z 1000 obr użytecznych i z 10% mocy i co ważne mimo pojemności nie zmienianej momentu-jednak strojenie i kpl. taki to gruba kasa i 0 oszczędności-budowałem silnik na 295 świątka z regulowanym kołem i na 44mm przepustnicy+ kolektor custom 4-1 i dolot big chummber-wtępnie wyszło 93km/110nm 2,5stopnia kołem (mam taką tarczę, poprawa luzu) i ponowne strojenie dało 107km/przy ok. 7800obr i 123nm chyba 2000tys niżej. Silnik typowo na 1/4 1.2.8v.
Dla zabawy w drugą stronę wyszło 87km/111nm, ale silnik nie chodził prawidłowo.
Rozwiązanie też popularne w KJS-ach, gdzie na wałku innym niż seria czy 2p można trochę podbić moc./obroty-czyli moc w pełnym zakresie obrotów użytecznych/moment jako sprawa trudna staje się trochę bardziej elastyczny-nie ma jak w typowym ostrym wałku do 4 nic krótko ogień i odcinka.
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-11-2015, 22:29   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :wink: Kiedyś dorwałem obrobioną głowicę po mocnym planowaniu. Efekt był taki, że silnik gorzej chodził niż na seryjnej głowicy. Wyszło mi, że to chyba przez mocne planowanie, bo rozrządu nie dało się dobrze ustawić na znakach (pół ząbka w jedną albo w drugą), w takim przypadku, na logikę, chyba też takie regulowane koło by się sprawdziło? Przestawionego rozrządu chyba nie da się jakoś zniwelować strojeniem silnika?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-11-2015, 14:42   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


To nie wiem, czy ktoś nie pomylił głowicy fire z głowicą 126p.- max planowanie to 2mm zakładają obróbkę kanałów, gniazd, zaworów, itd.
Nie słyszałem o takim wałku, który, mimo bardzo długich czasów otwarcia potrzebował by aż tyle zdjęte z głowicy fire.
Samo planowanie bez obróbki ww. rzeczy daje przede wszyskim większą temp. w komorze i to sporo, a bez obróbki dalszej na seryjnym wałku będzie chodził nawet gorzej z racji większej temp. i seryjnych świec, które nawet zimniejsze o oczko w górę z NGK(w symbolu) 7 za 6 czy 5-ki to zrobią się białe po jednym porządnym depnięciu.
Druga kwestia wałek 866 i głowica zjechana na maxa bez obróbki daje dokładnie odwrotny efekt-zmniejszasz komorę spalania, a wałek zasysa i wypuszcza zaworami seryjnym tyle ile pozwalają krzywki i cała obróbka-kanały, zawory, przylgi.
Dochodzi kwestia Pb min 98RON.
Ja mam np. zjechaną głowicę o 0,8mm w 1.1 spi i wałek 866 i cat cums- i w obu przypadkach jest optimum-74,7km i 78,6km.
Swiece denso Iryd i Pb 98.
Nie doczytałem, jak była max obrobiona(tu pojęcie względne i planowana ostro) to również z seryjnym wałkiem, nie będzie to współgrało optymalnie, bez strojenia i zmiany wałka/luzów zaworowych.
Pasek idzie napiąść nawet w planowanej głowicy napinaczem, gdyby się nie dało to musiała by być tak zjechana, że prędzej by w zawory oderzyła :wink:
Do Serii można sobie poprawić głowicę samym planowaniem pod wałek 866 zachowując fabryczny luz i bez upałów jeździć na 95 do 0,5mm. Wtedy będzie ciut lepiej, zwłaszcza jak masz dolot, kolektor rurowy i wydech przelotowy, bez tłumika komorowego, lub komorowo refleksyjnego.
 
 
 
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 02-12-2015, 14:41   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


Kiedyś odebraliśmy od p. Kałuży całą góre do 8v zmodzoną.

Głowica obrobiona, ostry wałek świątka, przepustnica duża itp.

Przy tak ostrym planowaniu nie było możliwości ustawić rozrządu aby była optymalna kultura pracy. Ząb w jedną albo w drugą był oczywiście za dużo.
I wcale zawory nie spotykały się z tłokami ;)

Jedyne wyjście to było wrzucić kółko regulowane.
Co było i tak nieuniknione przed właściwym strojeniem na ecumasterze bo świnka od kałuży to malutkie podlanie mapy tak naprawdę.


Co kolega wyżej napisał o białych świecach spowodowanych temperaturą to oczywiście wysoki AFR. Mieszanka uboga w paliwo i temperatura diametralnie rośnie :wink:
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-12-2015, 21:51   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Kałuża jest typu jak Strózik-albo harcore albo nic :wink: Wałek 555 na 2,5mm zdjęte z głowicy malucha i diabli wiedzą ile z zamachu to najlepszy przykład był-jak nie urwał zaworu to sezon czy 5-10tys przejechał :]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum