FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dwie przepustnice albo cztery ?
Autor Wiadomość
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-12-2015, 19:44   Dwie przepustnice albo cztery ?
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Temat zaczynany ileś razy ale bez happy endu.
Zatem ponawiam pytanie - czy ktoś własnym sumptem wymodził zestaw 2p lu 4p ?
I czy się podzieli informacjami jak to zrobić ?
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-12-2015, 21:31   Re: Dwie przepustnice albo cztery ?
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


DeZ napisał/a:
Temat zaczynany ileś razy ale bez happy endu.
Zatem ponawiam pytanie - czy ktoś własnym sumptem wymodził zestaw 2p lu 4p ?
I czy się podzieli informacjami jak to zrobić ?

Nie do siebie i dawno temu, sposobów też jest tyle ile wykonawców- na 2-ch rozpołowionych kolektorach 1.2.8v, może być też 2 1.1spi alu 2x38mm sterowane cięgłem standardowym, które podpięte było pod 2 linki z seryjnyej przepustnicu, sygnał z TPS, brany z jednej,listwa 1.2.75+ komp 75 , a zakryte to jak w dolocie węglarskiego arkuszami blachy-zrobił taką pseudo kopułkę i rura do stożka, wtedy nikt tego nie umiał wystroić i paliło to z 12l i jechało od 4-5 tys, walne podniesione mechanicznie. :]
Kolega Melon jeździł dziś na podobnym set-upie

http://www.centomania.com...=40&photoid=200

https://www.youtube.com/watch?v=u-9o4zO06bY to harcorowy 1.1 90km/8800obr. 2p
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 06-12-2015, 23:20   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Ja nigdy nie robiłem 2p czy 4p, ale mam trochę fotek znalezionych w necie, więc może coś wniosę do tematu :))
Od razu mam pytanie, w czym 2p czy 4p jest lepsze od po prostu dużej pojedynczej przepustnicy? Np jakby zrobić 2p z przepustnic od 1.2 75KM czyli 38mm to takie samo pole powierzchni miałaby jedna przepustnica ok 54mm. W przypadku 4P raczej tak dużego pojedynczego odpowiednika się akurat nie znajdzie.
Fotki:
1. Chyba oryginalny produkt RORALLY do Seicento Kit Car:


2. Zdaje się, że fotki pochodzą z ogłoszenia na hodze:



3. Ciekawe rozwiązanie, i chyba najprostsze do wykonania czyli 2p zrobione z seryjnych przepustnic od 1.2.


4. 2p zmodzone z plastikowego kolektora od 1.1mpi, autorem jest kolega Wuniek, który wystawił ten kolektor jakiś czas temu na sprzedaż.


5. I na koniec 2p chyba produkt Pana Kałuży
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-12-2015, 18:10   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Właśnie z ITB jest jak z 16v-2 ssące mogą byś mniejsze niż jeden a dać lepszy efekt :wink:
Kiedyś startował gość na 55mm z alfy i na wałku świątka+ czapka obrobiona dało mu to 87km/ok.7tys i marne 103nm przy 5200obr.
Nigdy nie zagłebiałem tematu 2p i 4p teoretycznie, chociaż teoria mi podpowiada, a praktyka weryfikuje, że z mniejszych średnicx ilość uzyskasz więcej niż z jednej nawt większej-pewnie chodzi o cykl pracy silnika otto typu ssanie.
Ps. Pierwsza fotka to faktycznie rorally do A-grupy.
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-12-2015, 20:45   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


No ITB czyli 4p jeszcze jestem w stanie zrozumieć, że lepsze od jednej dużej przepustnicy bo wtedy każdy cylinder ma indywidualne napełnianie niezakłócone innymi cylindrami (o ile jakieś zakłócenia powstają, ale chyba tak). Ale 2P, które idą wprost do jednego kolektora i nie są odseparowane od siebie to chyba jednak zbyt wiele nie da i w tym przypadku pojedyncza większa przepustnica będzie spełniać podobną rolę, choć z pewnością mądrzy ludzie wymyślili rozwiązanie 2P, więc coś tam na pewno daje, tyle że nie wiem czy to się opłaca przeliczając koszt na efekt.
Swoją drogą na pojedynczej przepustnicy też można sporo wycisnąć z silnika, przykładem niech będą samochody s1600 gdzie homologacja przewidywała pojedynczą przepustnicę o określonej maksymalnej średnicy a i tak wyciągali z silników 1.6 okolice 215KM.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-12-2015, 23:06   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


2p daje po prostu tańszą, prostszą możliwość wykożystania potencjału jednoski w zakresie obrotów(moc/moment) nie możliwych do uzyskania (efektywnych) na 1 P jakkolwiek duża by ona była. 4p teoretycznie jeszcze bardziej tylko to już wyższa szkoła jazdy.
S1600 i wszysko inne co ma do czynienia ze sportem profesjonalnym, traktujemy z uwzględnieniem kosztów- a koszt takiego silnika i np skrzyni sekwencyjnej ze szperą to cena ok. 50000zł czyli nowej fafii III.:-)
Do mojej type R skrzynia sekwencja i szpera od 20tys zł. :wink:
 
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-12-2015, 00:29   
   Bolid: SCS 1.1


Co do 2p to wlasnie jestem na etapie kompletowania wszystkiego bo silnik dalej dlubie, bede mial taki kolektor jak na ktoryms ze zdjec czyli tzw homemade:) czyli kolektor 1.2 on przerobiony na 2p:) powinienem miec taki kolektor za jakies 2 tygodnie u siebie, taki kolektor wykonuje mi taki gosciu z forum SC/CC rally na facebooku (Jak co to na priv moge podac namiary na goscia), wtedy wrzuce fotki jak taki kolektor wyglada i jak jego wykonanie:) a w styczniu bede mogl powiedziec wiecej na temat przyrostow mocowych (niestety nie do konca bedzie to miarodajne bo bede skladal to na innym walku tez, a niestety nie mam nikogo kto by mi to wystroil kilka razy w roznych setupach a sam nie umiem sie obslugiwac det3)
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-12-2015, 17:28   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Canguru77 - no to czekam na relację.

4p u mnie raczej odpada - koszty. Natomiast 2p żeby się nie mieszało to można dać przegrodę w kolektorze i tak każda przepustka obsłuży 2 cylindry. Czy to coś da to już inny temat ale samo sprawdzenie nie jest problemem.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-12-2015, 21:54   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


DeZ napisał/a:
Canguru77 - no to czekam na relację.

4p u mnie raczej odpada - koszty. Natomiast 2p żeby się nie mieszało to można dać przegrodę w kolektorze i tak każda przepustka obsłuży 2 cylindry. Czy to coś da to już inny temat ale samo sprawdzenie nie jest problemem.

Jak podstroisz, doprężysz, powiększych kanały, wstawisz wałek o dużym wzniosie i współotwarciu efekt jest na duży +
Samo wstawienie 2p do serii bez korekty softu jeździ gorzej niż zwykłe 1.2.8v...jeżeli to można nazwać jazdą. :wink:
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-12-2015, 22:16   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


DeZ napisał/a:
Natomiast 2p żeby się nie mieszało to można dać przegrodę w kolektorze i tak każda przepustka obsłuży 2 cylindry. Czy to coś da to już inny temat ale samo sprawdzenie nie jest problemem.

Chyba właśnie na tym polega 2P, czyli, że każda przepustnica obsługuje osobno dwa cylindry. Wcześniej nie skumałem tego i myślałem, że to ma wpadać do wspólnego kolektora, ale na ostatniej fotce wyraźnie widać jak to działa, a i ten patent z dwoma seryjnymi przepustnicami z 1.2 zapewne też ma rozdzielony kolektor, bo inaczej to takie 2P nie miałoby sensu :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-12-2015, 23:19   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Paweł1984 napisał/a:
DeZ napisał/a:
Canguru77 - no to czekam na relację.

4p u mnie raczej odpada - koszty. Natomiast 2p żeby się nie mieszało to można dać przegrodę w kolektorze i tak każda przepustka obsłuży 2 cylindry. Czy to coś da to już inny temat ale samo sprawdzenie nie jest problemem.

Jak podstroisz, doprężysz, powiększych kanały, wstawisz wałek o dużym wzniosie i współotwarciu efekt jest na duży +
Samo wstawienie 2p do serii bez korekty softu jeździ gorzej niż zwykłe 1.2.8v...jeżeli to można nazwać jazdą. :wink:


Silnik w moim SC to zapewne nie A-grupa ale od serii odstaje znacznie. 2p to w zasadzie przedostatnia rzecz jaką jeszcze bym zrobił stąd temat.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-12-2015, 23:50   
   Bolid: SCS 1.1


u mnie glowa jest juz mocno zdlubana i walek rowniez bedzie inny (rewar 290 wznios 9.8) no licze na jakies 90km zobaczymy co z tego wyjdzie:) jak tylko przyjdzie kolektor to porobie fotki i tu wrzuce
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-12-2015, 23:01   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Akurat jeżeli to jest wałek rewar 290 i wznios 9,8mm(jeszcze współotwarcie by mi się przydało) to wałek nie jest strikte celujący w moc-powiedział bym z małym kompromisem dla momentu-wałki o wzniosie >10 są typowo pod moc i tną ostro moment przesuwając go w góre, nawet 866 ma 9,6mm nowy :wink:
Wszysko kwestia naczyń połączonych-głowica-wałek-dolot-wylot-program itd.
Pochwal się wynikami-szczególnie momentu,moc czy 85czy 91 nie ma znaczenia-tzn ma przez kilka sekund kiedy masz obroty przy których jest :wink:
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-12-2015, 23:07   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


DeZ napisał/a:
Paweł1984 napisał/a:
DeZ napisał/a:
Canguru77 - no to czekam na relację.

4p u mnie raczej odpada - koszty. Natomiast 2p żeby się nie mieszało to można dać przegrodę w kolektorze i tak każda przepustka obsłuży 2 cylindry. Czy to coś da to już inny temat ale samo sprawdzenie nie jest problemem.

Jak podstroisz, doprężysz, powiększych kanały, wstawisz wałek o dużym wzniosie i współotwarciu efekt jest na duży +
Samo wstawienie 2p do serii bez korekty softu jeździ gorzej niż zwykłe 1.2.8v...jeżeli to można nazwać jazdą. :wink:


Silnik w moim SC to zapewne nie A-grupa ale od serii odstaje znacznie. 2p to w zasadzie przedostatnia rzecz jaką jeszcze bym zrobił stąd temat.

Akurat 2p w sc było by ostatnia rzeczą o której bym myślał, a poszedł bym z głowicą/wałkiem w stronę zmian A-grupowych-i cieszę sie, że tą droge obrałem :wink:
 
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-12-2015, 00:22   
   Bolid: SCS 1.1


no mialem do wyboru w walkach rewaru 290 i wznios 9.8 albo 282i wznios 10.2 bodajze. ale nie bylem pewny czy przy takim wzniosie nie bedzie jakichs problemow z zaworami itd.. dlatego wybralem "dluzszy" walek no i fakt ze ma byc 2p tez raczej w te strone mnie sklanial
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum