Pytanie dotyczące układu chłodzenia w 1.2 8V |
Autor |
Wiadomość |
Sobek85
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2015, 16:32 Pytanie dotyczące układu chłodzenia w 1.2 8V
Bolid: Seicento 1.2 8V |
|
|
Witam szanownych forumowiczów.
Składam do kupy stary projekt, który przestał czesciowo rozłożony kilka lat.
Zagubiłem gdzieś przewody wodne i teraz staram sie złożyć wszystko na nowo.
I tu moje pytanie, gdzie najlepiej wpiąć się/poprowadzić przewód idący od króćca zwrotnego w zbiorniczku wyrównawczym? Teoretycznie powinien iść zdaje się pod przepustnicę, ale ja mam zestaw 2p i brak opcji podłączenia... |
|
|
|
 |
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 14-12-2015, 17:19
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
Masz go połączyć z przewodem który normalnie by wchodził od tyłu w przepustnice.
Ten mały idący od trójnika
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sobek85
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-12-2015, 11:26
Bolid: Seicento 1.2 8V |
|
|
Problem jest taki, że u mnie nie ma tego przewodu, Zamiast niego mam "obieg zamkniety z rurek miedzianych" i brak mozliwosci przylaczenia czegokolwiek. Później zrobię zdjęcie i wrzucę.
 |
|
|
|
 |
Sobek85
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-12-2015, 12:05
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Sprawa prosta. Woda idzie ze zbiorniczka w czwórnik przy chłodnicy [dopływ zbiornika-dopływ z nagrzewnicy-odpływ chłodnicy-zasilanie pompy], potem na pompę, z niej w blok i do głowicy. Tutaj ma dwa wyjścia, duży obieg przez termostat do chłodnicy i we wspomniany czwórnik. I mały obieg, w kierunku nagrzewnicy i na przelew do zbiorniczka - trójnik za ssaniem. Tutaj jeśli nagrzewnica jest zamknięta lub nie ma jej w ogóle [rajdówka], płyn idzie przez przepustnicę do zbiorniczka, gdzie może sie spokojnie rozprężać, oddawać gaz z zapowietrzenia po naprawach czy spaliny przy uszkodzeniu upg. Jeśli nagrzewnica jest w aucie, to z niej płyn odpływa długim wężem do czwórnika przy chłodnicy. I tyle.
A wnioskując z braku obiegu płynu przez przepustnicę w innych autach, nowych czy starych, choćby fiatowski 1.2 16v czy 1.4 - jest on zbędny i nie wnosi niczego na + do jazdy, czyli można go nie stosować i poprowadzić płyn z tylnego trójnika bezpośrednio do zbiorniczka.
Przejrzyj swój układ rurek miedzianych i popraw co trzeba |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 27-12-2015, 18:50
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Mam podobne rozterki tylko że w 1,2 16V
Jest tylko chłodnica i zbiorniczek wyrównawczy
I teraz czy z wyjścia na nagrzewnice mogę puścić na przelew zbiorniczka czy to będzie zbyt mały przekrój i musiałbym puścić do powrotu i zastosować czwórnik |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-12-2015, 10:07
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Patrz wyżej i działaj |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 28-12-2015, 11:21
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
To jeszcze jedno
Chłodnica będzie nad silnikiem [nie będzie on w jeździł samochodzie] czy przelew do zbiorniczka mogę na stałe połączyć trójnikiem z odpowietrzeniem chłodnicy?
Taki patent jest np w VW t4 2,5 TDI tylko ze tam termostat jest na powrocie |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-12-2015, 13:16
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Jaki przelew jak chłodnica będzie nad silnikiem?
Zbiorniczek jest wyrównawczy bo równa poziom płynu chłodzącego w silniku, czyli jest najwyżej w układzie. Nie wiem co za patent wymyśliłeś ale to długo nie będzie działać. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 28-12-2015, 18:26
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Zbiorniczek będzie najwyższym punktem bo inaczej ciężko odpowietrzyć układ
Najniższym punktem będzie silnik wyżej chłodnica[brak miejsca w konstrukcji] a na samym czubku zbiorniczek
Jak pisałem to nie samochód |
|
|
|
 |
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 01-01-2016, 13:55
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Poprawka, źle się wyraziłem chodziło ni aby odpowietrznik chłodnicy[wężyk z korkiem na końcu] podłączyć do przelewu zbiorniczka stosując trójnik
Mogę w razie potrzeby zamieścić schemat |
|
|
|
 |
|