FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.2. 8V porównanie sportowych wałków od wałków
Autor Wiadomość
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-12-2015, 23:45   1.2. 8V porównanie sportowych wałków od wałków
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Były wydechy z nudów porównanie ile i jak leci Polskim wałkom rozrządu;Swiątek, Heinrich,866, cut-cums.
Pacjent 1.2. 8V seria-dolot wydech na dwóch przelotach
-Wałek 269st w kat. Świątka- po 3 imprach amatorkach-stan powinien być jak nowy-ma ślady zużycia jak seria po 200tys. :mg: -
80,3km/102nm-6439/4459obr-do 3 tys mapy nie dostrojone, nie dało się cały dzień.-powyżej jakoś wyszło-do 3 tys jak seria 1.1 , jałowe nierówne,
Problem oprócz wałka-seryjna czapka-2 dni po 6 godz-powiększone kanały, przycięte prowadnice, , komory spalania i zawory zmodyfikowane, ssący na gładko z poprzecznym frezem, zimniejsze świece NGK tzw. 7-luz zaworowy, planowanie 1mm, polerowana przepustnica-niewdzięczna praca :mg:
Test i strojenie nr 2-
86,6km,66540/111,4nm/4230-jałowe stabilne-1000,dostrojony w całym zakresie w 3,5h, mocny od 2,8obr. do 7tys.
Wałek Heinrich-cudo typ sportowo turystyczny-głośny na dużym luzie , na mniejszym jeszcze bardziej-
Czapka po obróbce ww.-84,6km/106,2nm/6790/4880-do 3 tys lipa z zapłonem na Ecu później idzie do 7,5tys górą-na EMU pewnie było by lepiej-dla kogoś kto lubi hondy bez v-teca- :wink:
Cut-cams(mój)-90,9km/116nm/6460/4950 obr-dało się wystroić-od 2,5 do 7300 bardzo mocna 8v się zrobiła.-lepszy wydech-dolot i można by coś jeszcze dodać :wink:
866+ mod czapki- 78,9km/110,4nm/6230/3120-od 1,8obr do 6400 ładnie idzie seryjnie mocny z dołu, góra też niezła.
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-12-2015, 13:31   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Żadna nowość że wałki świątka są prawie jednorazowe. Obojętne jaki silnik i jakiej marki auto.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-12-2015, 14:43   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Przekaz może był zbyt jasny-
nie chodziło mi, że wałki Świątka (niektóre) mają wady,wałki bez obliczeń komputerowych, są na zasadzie jak się uda tak będzie, a wałki dobrych firm są bdb przygotowane;
ale;
-sam montarz wałka bez przygotowania silnika i elektroniki(często osobnej) nie daje nic dobrego.
-wałki nawet do codziennej jazdy zmieniają diametralnie charakterystykę-najczęściej jest to mocna góra wzlędem słabszego dołu.
Wałki markowe(cat-cums, rorally) potrafią znaleść kompromis charakterystyki i są bardzo trwałe.
Oryginalny wałek 866 w dobrym stanie pod względem charakterystyki jest obliczony bdb. nawet do ostrzejszej jazdy.
A co do Świątka znam dużo osób co chodzą im te wałki i sporo którzy mają problemy-czy to fiat, opel, czy crx.:-)
 
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 29-12-2015, 10:02   
   Bolid: Czarny Abarth


wątek ciekawy ale szkoda że nie ma pokrycia w wykresach z prób, można byłoby porównać charakterystyki

Tak wyglądał wałek Świątka W.720 w silniku który zakupiłem, przebieg bliżej nie znany. Sam zrobiłem na nim z 10 tys.


Z drugiej strony oprócz Świątka raczej nie ma u nas dużego wyboru w innych dostawcach, jest jeszcze Rewar Krakowski, ale nie cieszy się taką popularnością i wyborem jak Świątek
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-12-2015, 06:48   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Paweł1984 napisał/a:
-sam montarz wałka bez przygotowania silnika i elektroniki(często osobnej) nie daje nic dobrego.
-wałki nawet do codziennej jazdy zmieniają diametralnie charakterystykę-najczęściej jest to mocna góra wzlędem słabszego dołu.
Święta prawda. Sam tego doświadczam w swoim pGT gdzie siedzi piper-cums, charakterystyka uliczna. Póki co komp nie wystrojony i auto ciągnie od 4-5tyś. Śodek bez zmian, a dołu nie ma w ogóle.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-12-2015, 22:43   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


PGT kiedyś miałem okazję latać i w standardzie sprawne(dziś już mało tego) wyrywa asfalt :wink:
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-12-2015, 18:29   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Noo seria 136KM miała, teraz silnik po remoncie, kute tłoki, wałek, 'ostre' wallbro w baku, większe wtryski i większe turbo. Został IC do wymiany na odpowiedni no i strojenie, ale póki co autko po remoncie budy czeka na składanie.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum