FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Map sensor, wymiana i pytania
Autor Wiadomość
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-01-2016, 20:39   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


jędrek napisał/a:
Ten filtr to separator,coś w rodzaju zaworu zwrotnego.


To jest konkretnie filtr oparów paliwa i nie ma nic wspólnego z zaworem zwrotnym :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-01-2016, 03:41   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Kiedyś mnie doszły słuchy, że CC w ogóle nie miały tego ustrojstwa :))
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 03-01-2016, 08:59   
   Bolid: seicento 899


Te filterki mają różne nazewnictwo ale wiadomo o co chodzi :wink:
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-01-2016, 14:36   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Ten filterek to kawałek gąbki, potrzebny tylko i wyłącznie po to żeby żadna cząstka z mapa nie została zassana do silnika w razie jakiegoś uszkodzenia.
comandos21, map do spi, oryginał fiata, kosztuje 150zł a nie ~300 czy lepiej.
A przeźroczysty wężyk padnie Ci bardzo szybko. Zwykły plastik który błyskawicznie twardnieje i pęka. Niedługo znów napiszesz posta o mapie jak będą obr świrować albo sey nie odpali :wstyd:
Wyskakujący check cyklicznie, bez błędu na kompie to może być zawór na pochłaniaczu par paliwa.
W jednym kompie jego brak/usterka zapali check'a, w innym nie. Podobnie w kompach 1.2. Sprawdź to sobie.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 03-01-2016, 15:06   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


X-raT napisał/a:
Ten filterek to kawałek gąbki, potrzebny tylko i wyłącznie po to żeby żadna cząstka z mapa nie została zassana do silnika w razie jakiegoś uszkodzenia.

Sorry że się czepiam, ale na temat tego filtra powstało już tyle dziwnych teorii, a ty dokładasz właśnie kolejną :) W eperze ten filtr widnieje jako filtr oparów paliwa, na włoskich stronach tez znalazłem taki opis, więc nie trzeba wymyślać innych zastosowań jak tylko takie że służy on do pochłaniania oparów paliwa. Mam jeden taki filtr luzem i jak się nim potrząśnie to słychać ze w środku zgromadziła się jakaś ciecz - jak sądzę jest to właśnie benzyna z pochłoniętych oparów.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 03-01-2016, 18:00   
   Bolid: seicento 899


comandos21 przyznam że kilka dni temu wymieniałem ten wężyk,kupiłem go 3 metry a resztę wykorzystam do kompresora.Odporny jest na wyroby naftowe i ciśnienie 20 bar, dałem za niego 17 zł. Faktycznie, niema co się pchać w półśrodki :roll:
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-01-2016, 18:01   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


barkor, nie wymyślam teorii tylko myślę logicznie pracując z materią a nie z opisami katalogów ;)
Skoro kolektor ssący jak nazwa wskazuje ssa a nie dmucha, a do niego jest podpięty pojedynczym wężykiem czujnik ciśnienia bezwzględnego zasysanego powietrza [potoczny map] to nie ma tam żadnych oparów ani oleju ani gazów wydechowych.

PS
Wg katalogów wszelkiej maści pompa paliwa do seicento 1.1 figuruje jako zamiennik popy do pGT co jest kompletną bzdurą ze względu na przepustowość i ciśnienie.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 03-01-2016, 18:23   
   Bolid: seicento 899


X-raT napisał/a:

Skoro kolektor ssący jak nazwa wskazuje ssa a nie dmucha, a do niego jest podpięty pojedynczym wężykiem czujnik ciśnienia bezwzględnego zasysanego powietrza [potoczny map] to nie ma tam żadnych oparów ani oleju ani gazów wydechowych.

Tyle że z tego pochłaniacza faktycznie zalatuje benzyną i coś tam chlapie:znudzony: miałem go w rękach.Skoro pracujący silnik wywiera na niego podciśnienie to w trakcie gaszenia silnika coś tej benzyny i oparów cofnie do niego :roll: chyba same tam się nie rodzą.Zaś w wężyku od pochłaniacza do czujnika jest czysto i nic nie czuć.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 03-01-2016, 20:32   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


X-raT napisał/a:
barkor, nie wymyślam teorii tylko myślę logicznie pracując z materią a nie z opisami katalogów ;)


Heh no o taką pierdołę nie ma co się za bardzo sprzeczać, ale sam właśnie przyznałeś, że to jest tylko Twoja teoria oparta na logicznym myśleniu :p

Jest to filtr, który ma za zadanie pochłanianie oparów paliwa, koniec kropka. W jaki sposób opary paliwa z kolektora dostają się do map sensora pomimo podciśnienia w kolektorze to tego nie jestem w stanie wytłumaczyć, ale faktem jest, że się dostają, bo i u mnie i jak widać kolega wyżej również potwierdził że z filtra czuć benzyną (ktoś jeszcze inny jakiś czas temu napisał mi, że u niego z tego filtra wręcz wylewała się benzyna).

Co do tej części jestem 100% pewny co to jest i do czego służy bo znalazłem wiele opisów na zagranicznych stronach jak i w eperze i za każdym razem będę prostował herezje na ten temat bo pojawiają się zawsze jak tylko ktoś pyta o ten filtr :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
albercik54 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-01-2016, 14:06   
   Bolid: Seicento 1,1 SPI


U mnie się właśnie wręcz wylewa czasami :D A obroty jak falowały tak falują xd
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-01-2016, 15:32   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


albercik54 napisał/a:
U mnie się właśnie wręcz wylewa czasami :D
No to nic innego jak podłączyć do baku jako odzysk.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
comandos21 
Nałogowiec

Wiek: 38
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 106
Skąd: KAMIENIEC
Wysłany: 07-01-2016, 15:40   
   Bolid: FIAT SEICENTO 900


Chłopaki jest GIT :) piszę bo może się komuś to przydać...


Wymieniłem MAP SENSOR (za 69zł z wysyłką liczone zakupiony na allegro) i już ponad 350km zrobione na nim i ani razu się nie zaświeciła kontrolka(gdzie na starym map sensorze zaświecała się już po 9-16km), silnik pracuje jak nowy wręcz i jest gitez :)


Co do wężyka, też zakupie specjalny paliwowy itp. w oplocie ale póki co jeździ na tym oryginalnym i jest pięknie :)

Co do Map sens. w autoryzowanym serwisie, no cóż tak zaliczyli bo samo zajrzenie pod maskę 40zł kosztuje u nich-porażkaaaaaaa facet za diagnostykę komp. mi 100zł policzył to mu podziękowałem. ZDZIERAJĄ I TYLE
 
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 07-01-2016, 16:57   
   Bolid: Seicento 900


ten wężyk do mapa nie może być chyba tylko paliwowy bo występuje tam podciśnienie więc nie może on się zasysać
 
 
comandos21 
Nałogowiec

Wiek: 38
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 106
Skąd: KAMIENIEC
Wysłany: 07-01-2016, 21:14   
   Bolid: FIAT SEICENTO 900


Dlatego zostawiłem oryginalny.
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-01-2016, 00:16   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


comandos21 napisał/a:

Wymieniłem MAP SENSOR (za 69zł z wysyłką liczone zakupiony na allegro) i już ponad 350km zrobione na nim i ani razu się nie zaświeciła kontrolka(gdzie na starym map sensorze zaświecała się już po 9-16km), silnik pracuje jak nowy wręcz i jest gitez :)

Albo przeoczyłem albo wcześniej nie pisałeś, że były jakieś problemy z pracą silnika, pisałeś tylko o zaświecającej się kontrolce. Napisz jakie były objawy (jak silnik pracował skoro teraz chodzi jak nowy), tak z ciekawości i dla potomnych, bo usterka map sensora w seju to naprawdę rzadki temat :wink:

U mnie było podobnie kiedyś, ale nie był winny map sensor a wtyczka do niego, która jakoś nie łączyła, wystarczyło wypiąć i wpiąć ponownie i wszystko wróciło do normy.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum