mechanizm wycieraczek |
Autor |
Wiadomość |
talar88
Nałogowiec

Dołączył: 03 Wrz 2015 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-01-2016, 16:57 mechanizm wycieraczek
Bolid: seicento s 1.1 MPI |
|
|
Witam!
dziś po włączeniu wycieraczek ruszyły na pół szyby i stanęły. Na siłę opuściłem je w dół no i coś się zepsuło:D teraz jak rusze ramie wycieraczki ręką w taki sposób jak chodza po szybie to za jedną idzie druga ale oczywiście nie działa ze środka auta:D Jak się tam dostać i co się mogło zespuć? |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 04-01-2016, 17:08 Re: mechanizm wycieraczek
Bolid: seicento 899 |
|
|
talar88 napisał/a: | Jak się tam dostać |
Ściankę grodziową za silnikiem odkręcasz i Masz silniczek wycieraczek w całej okazałości Przełącznik przy kierownicy może nawala lub ścieżki w mechanizmie wycieraczek się wytarły. |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 04-01-2016, 17:58
Bolid: Seicento 900 |
|
|
mogło zerwać wieloklin na silniku albo sam silnik zepsuć. trzeba rozebrać, podłączyć na krótko i się pobawić |
|
|
|
 |
Kretek
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 21 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 04-01-2016, 18:05
Bolid: Seicento 1.1 SPi |
|
|
Albo sprawdź taki banał jak bezpiecznik mógł się po prostu skończyć Jeśli tak się stało i po wymianie bezpiecznika to samo będzie, to rozbieranie Cię nie minie |
_________________ Nie sztuka moc ogarnąć, lecz niemocą władać.
 |
|
|
|
 |
talar88
Nałogowiec

Dołączył: 03 Wrz 2015 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-01-2016, 18:48
Bolid: seicento s 1.1 MPI |
|
|
jak już pisałem napewno się coś złamało bo ręcznie chodzi luzem... nie słychać co prawda silniczka ale zapewne się coś urwało... szkoda tylko , że akurat ten element jest taki drogi:/
Silnik sie spalił i generalnie muszę kupić całość... radzicie używke czy chińszczyzne ale nową...? używki ori 200zł chinska nówka250zł czy raczej ori za 350? |
|
|
|
 |
rysiu
Nałogowiec ABG

Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 764 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 04-01-2016, 21:03
Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r. |
|
|
szukaj oryginalnej używki w dobrym stanie. ja ze 2 lata temu znalazłem silniczek razem z mechanizmem za 5 dyszek i działa do tej pory, chociaż sejek już nie jeździ u mnie |
_________________ Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469
"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 |
|
|
|
 |
talar88
Nałogowiec

Dołączył: 03 Wrz 2015 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-01-2016, 13:19
Bolid: seicento s 1.1 MPI |
|
|
wziąłem ori. 380zł... porażka z tymi mechanizmami. Już ledwo chodził to fakt ale takie koszta w sejku nie zachwycają:D |
|
|
|
 |
kagizuki
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-02-2016, 22:02
Bolid: Seicento Team 1.1 MPI 2001 |
|
|
Generalnie w autkach, które maja z dychę na karku można profilaktycznie w ciemno rozkręcić ten mechanizm, rozebrać go, doczyścić i dobrze nasmarować smarem miedziowym. W Seju wszystkie elementy ruchome związane z ruchem obrotowym są metalowe i z czasem się zacierają, aż do zapieczenia. Wtedy można i spalić silniczek. A mi akurat pękł jeden element, więc musiałem wymienić sam mechanizm. I wsadziłem taki z Anglika, jak nówka - generalnie nie pasuje, ale po drobnej obserwacji działania obu wersji i wykonaniu jednego drobnego spawu przez ślusarza złożyłem z obu całość.
Tak jak pisałem, profilaktycznie też zrobiłem to w Lanosie ojca, ale tam są elementy plastikowe w częściach obrotowych więc takiej ekstremalnej sytuacji z zapieczeniem się raczej się nie doświadczy. O dziwo te plastikowe elementy nie wytarły się. |
|
|
|
 |
|