termostat seicento 900 |
Autor |
Wiadomość |
Tomek900
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 25 Skąd: ?wiercze
|
Wysłany: 04-01-2016, 20:21 termostat
Bolid: Seiceno 900 |
|
|
samochód był nagrzany wiec grube przewody były gorące oraz te co idą do nagrzewniczki tez gorące,wiec jest termostat do wymiany? |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 04-01-2016, 20:34 Re: termostat
Bolid: seicento 899 |
|
|
Tomek900 napisał/a: | samochód był nagrzany |
No i właśnie, tu liczą się pierwsze minuty od odpalenia silnika. Przy nowym, sprawnym termostacie przy nagrzanym silniku też wszystkie węże będą gorące.Od odpalenia silnika sprawdzaj które węże robią się ciepłe jako pierwsze. |
|
|
|
 |
Tomek900
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 25 Skąd: ?wiercze
|
Wysłany: 04-01-2016, 20:39 termostat
Bolid: Seiceno 900 |
|
|
trochę się już pogubiłem wiec jak powinno być ,jak samochód jest nagrzany to jakie powinny być wszystkie węże. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 04-01-2016, 20:48 Re: termostat
Bolid: seicento 899 |
|
|
Tomek900 napisał/a: | ,jak samochód jest nagrzany to jakie powinny być wszystkie węże. |
Tym sposobem nie będziesz wiedział czy termostat otworzył się zbyt wcześnie czy też zawiesił się w pozycji otwartej. Po pięciu minutach od odpalenia silnika będziesz wiedział które węże są ciepłe, jak tylko do nagrzewnicy to ok. jak cienkie i grube to wymiana.
Na pewno nie masz w sumie ja też wskaźnika temp. płynu by sprawdzić kiedy wskazówka się podnosi a kiedy zaczyna opadać. |
Ostatnio zmieniony przez jędrek 04-01-2016, 21:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 04-01-2016, 21:02
Bolid: Seicento 900 |
|
|
te do chłodnicy mają być zimne parę minut od odpalenia. jak nie są termostat do śmietnika |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 04-01-2016, 21:04
Bolid: seicento 899 |
|
|
Dokładnie tak no może trochę dłużej bo najpierw te cienkie muszą się nagrzać. |
|
|
|
 |
Tomek900
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 25 Skąd: ?wiercze
|
Wysłany: 04-01-2016, 21:09 termostat
Bolid: Seiceno 900 |
|
|
ok już kumam jutro sprawdzę dzięki koledzy |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 04-01-2016, 21:38
Bolid: Seicento 900 |
|
|
jak się otworzą to muszą być bardzo ciepłe. długo ręki trzymać na nich nie możesz |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 05-01-2016, 12:54
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Nagrzewnica to wymiennik ciepła, zwiększając obroty zwiększamy przepływ cieczy stąd ciepło jest intensywniej oddawane do powietrza stąd cieplej gdy dodajemy gazu (w nowszych autach pompa posiada wł asy napęd wiec nie ma w nich takiego efektu.... |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 05-01-2016, 19:06
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Wymieniłem dziś termostat, wytrzymał dokładnie 4 zimy. Stary wziąłem do sprawdzenia, otwiera się już przy 40C. Szkoda że nowego nie sprawdziłem, może to błąd konstrukcyjny. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 05-01-2016, 19:14
Bolid: seicento 899 |
|
|
Sebastian_M26 napisał/a: | Wymieniłem dziś termostat, wytrzymał dokładnie 4 zimy. Stary wziąłem do sprawdzenia, otwiera się już przy 40C. Szkoda że nowego nie sprawdziłem, może to błąd konstrukcyjny. |
Dobrze że nie są drogie, przerabiałem to, też się otwierał za wcześnie.Z nowym też nigdy nie wiadomo,najlepiej sprawdzić przed zamontowaniem. |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 05-01-2016, 19:19
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Nowy na samochodzie działa dobrze. Temp na nim to 87 i nie powinien otwierać się wcześniej niż +-80.
Ja obstawiam błąd konstrukcyjny, źle zaprojektowany. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 05-01-2016, 19:23
Bolid: seicento 899 |
|
|
Sebastian_M26 napisał/a: | Ja obstawiam błąd konstrukcyjny, źle zaprojektowany. |
Chyba jednak też się z Tobą zgodzę |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 05-01-2016, 19:31
Bolid: Seicento 900 |
|
|
W oplu do 95 chłodnica zimna, potem zaczyna się otwierać, przy 102 wentylator a przy 93 pełne zamknięcie. W czasie jazdy cały czas 95, no i to wtedy grzeje. Odczyty z komputera. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-01-2016, 15:38
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Panowie ja mam pod opieką pewne 900 gdzie już od 6lat termostat i reszta układu działa bez wad. Auto robi 15tyś rocznie, 80% miasto.
Ale święta prawda że trzeba sobie dbać o auto, nie tylko myć w leci. A części oryginalne plus uczciwy mechanik to gwarancja spokoju. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|