FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwnie szarpie przy pewnych obrotach bez wzgledu na bieg.
Autor Wiadomość
qbasasa 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Beł
Wysłany: 12-01-2016, 13:11   Dziwnie szarpie przy pewnych obrotach bez wzgledu na bieg.
   Bolid: Seicento


Witam kolegów,
Od pewnego czasu mam problem z moim pikaczento

Kiedy silnik się rozgrzeje przy pewnej prędkości silnika samochód przez chwile zachowuje się tak jak by nie palił na 1 cylinder, albo zapalał go w złym momencie... np. nie zapalil w swoim cyklu tylko w cyklu cyl. 2

Jest to na moje oko około 1000-1200 obrotów i na każdym biegu to się dzieje kiedy silnik przyspieszy albo zwolni problem znika.

Problem jest najbardziej widoczny na 2ce ale występuje na każdym biegu.
Z tym ze na 1 szybko przeskoczyć można przez tą "dziurę"

Dzieje się tez to na benzynie i na LPG ale na gazie jest bardziej widoczne.
Ostatnio jak go trochę potrzymałem tak dziwnie pyrkającego jadąc na 3ce zaprezentował mi błąd "misfire detected cyl4." i migał sobie 4 razy lampka silnika ale dodanie gazu sprawiło ze jechał znowu normalnie a lampka przstala migać.

Ostatnio wymieniałem przewody i świece kolo miesiąca temu bo 1 przewód się popsuł i miał przebicie.
Potem przez pewien czas wszystko było ok ale teraz pojawił się nowy problem....

Jeżeli ktoś ma jakieś domysły to będę wdzięczny.
_________________

 
 
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 12-01-2016, 15:35   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


Sprawdź cewki zapłonowe. ..
 
 
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 12-01-2016, 15:40   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


A i potencjometr przepustnicy warto sprawdzić oraz linkę od gazu na wszelki wypadek.
 
 
qbasasa 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Beł
Wysłany: 12-01-2016, 17:59   
   Bolid: Seicento


Aha silnik się tak wiesza nawet jak nacisnę mocno gaz po prostu przy zakresie pewnym obrotów to się dzieje nie ma różnicy jak mocno gaz trzymam ewentualnie mocniej się zadławi jak trzymam gaz mocno.

Jak miałem uszkodzony potencjometr od gazu to gaz lagował, ale sprawdzę jutro potencjometr i cewkę akurat mam 1 zapasowa.
_________________

 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 13-01-2016, 11:22   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


A zawory to ustawiał czy nie? U mnie też były misfire i jak ręką odjął po regulacji.
A z LPG to już na pewno są podparte.
 
 
qbasasa 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Beł
Wysłany: 13-01-2016, 11:45   
   Bolid: Seicento


Prawdą jest że zawory ustawialem dość dawno temu, jakies 40kkm na moje oko albo 2-3 lata temu :)
Jak zdejmę filtr i znajde specjalistyczny przyrząd seicento nr.1 wygiety w 90* klucz 10 oraz przyrzad nr 2 specjalnie spreparowany wygięty i podszlifowany wkrętak to je tez ogarne przy okazji sprawdzania cewki.

Jeszcze macie jakies pomysły co jeszcze sprawdzić jak już silnik będzie bez filtra?
_________________

 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 13-01-2016, 12:18   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Jaki w ogóle masz silnik, 1100 jak domniemam bo nie piszesz.
Ja resztę zostawiłbym w spokoju, sprawdź zawory.
Z podpartymi nigdy nie osiągniesz poprawy. :-?
 
 
qbasasa 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Beł
Wysłany: 13-01-2016, 13:42   
   Bolid: Seicento


Ach prawda, w dobie wsadzania silników od punto do seicento nigdy nie wiadomo czy seicento MPI to 1.2 czy 1.1 :)

Tak jest, jest to zwykły seryjny silnik z seicento mpi 1.1 rok produkcji 2001.
_________________

 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 13-01-2016, 14:11   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


qbasasa napisał/a:
Ach prawda, w dobie wsadzania silników od punto do seicento nigdy nie wiadomo czy seicento MPI to 1.2 czy 1.1 :)

no, ale nawet tego nie napisałeś wcześniej :P
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
qbasasa 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Beł
Wysłany: 13-01-2016, 14:43   
   Bolid: Seicento


Winą za to obarczam moje myślenie o seicento jako samochodzie robionym tylko w 3 wersjach silnika to jest:
900 spi,
1.1 spi
1.1 mpi,
co w przypadku takiego rozumowania oznacza ze mpi jest silnikiem 1.1.

Aczkolwiek jest ono błędne w przypadku forum na którym sa osoby zmieniające silnik do seicento gdzyż w tym przypadku MPI już nie oznacza tylko 1 rodzaju silnika:)
_________________

 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 13-01-2016, 16:06   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Nie pisałeś nic o MPI.
Ani słowem żeś się nie odezwał do tej pory jaki masz silnik. Po objawach domyśliłem się bo miałem takie same objawy.
 
 
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 13-01-2016, 16:21   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


Mniejsza o to ,nie rozdrabnijamy sie.Wiec problem mamy w układzie sterowania silnika,możemy pominąć układ przniesienia napędu (z kolegi opisu).
 
 
qbasasa 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Beł
Wysłany: 13-01-2016, 20:05   
   Bolid: Seicento


Najgorsza dla mnie jest ta niewiedza co się zepsuło... bo coś ewidentnie nie działa jak powinno, gdzież sie podziała legendarna zwinność i moc mego bolidu od 0 do 30 km/h, nie ma
Bo w sumie w seicento za 200 zł można wymienić niemal podzespołów silnika....
Jutro koło 12 powinienem już dać rade rozmontować bolid i sprawdzić to i owo!

Przepraszam za nie napisanie ze to MPI, przed napisaniem posta patrzyłem ile kosztują podzespoły do MPI i w głowie wciąż miałem ze pisałem MPI, tylko ze okazało się ze nie na forum...
_________________

 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 13-01-2016, 20:47   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Zamierzasz to naprawić czy tylko chcesz zaspokoić ciekawość co siadło.
Maska w górę, pokrywa zaworów out i szczelinomierz w ruch.
 
 
qbasasa 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Beł
Wysłany: 13-01-2016, 21:26   
   Bolid: Seicento


Jutro będzie naprawiane, mam trochę podkładek z poprzednich wymian wiec może jakieś podpasuja nie bede musial wydawac po 8 zl na kazda nowa,
miernikiem obadam czujnik przepustnicy, o ile dobrze pamiętam to zwykły potencjometr ale nie wiem jaki ma zakres rezystancji.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum