Kilka pytań dotyczących wymiany licznika. |
Autor |
Wiadomość |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-01-2016, 12:47 Kilka pytań dotyczących wymiany licznika.
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Witam, wiem, że było już trochę podobnych tematów, ale już się w tym pogubiłem, dlatego byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś by mi odpowiedział na kilka pytań. Otóż w moim seju mam ten najprostszy licznik, bez zegarka i przebiegu dziennego, planuję go wymienić na "bogatszy" ale tych liczników jest trochę rodzai.
1. Czy w tych podstawowych licznikach bez zegara były tylko 2 wtyczki, i czy nie ma problemu żeby podpiąć do nich liczniki z zegarem na 3 wtyczki, czy musze koniecznie szukać liczników na 2 wtyczki?
2. Czy da się w miarę prostym sposobem ustawić w nowym liczniku przebieg na taki, który faktycznie mam w samochodzie?
3. Wiem, że występowały analogowe liczniki już bez linki, tylko na impulsator, ale czy występowały liczniki elektroniczne na linkę?
4. I w końcu, czy w ogóle warto brać się za wymianę linki na impulsator, przerabianie wtyczek, żeby zamontować licznik elektroniczny, czy w moim przypadku najlepiej po prostu zamontować analogowy licznik z zegarem na linkę?
Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś pomógł |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-01-2016, 13:12
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Podstawowa sprawa, liczniki były w 3 głównych wersjach:
- jasny spi na linkę
- jasny spi na impulsator
- czarny mpi, elektroniczny z wyświetlaczem, wyłącznie na impulsator.
Pierwsze dwa mają tradycyjne wtyczki zapinane do folii ze ścieżkami. Natomiast mpi to dwie mikro wtyczki zatrzaskowe a środek licznika to el płytka drukowana.
Żeby impulsator założyć nie trzeba wtyczek robić. Tam są 3 przewody, + po zapłonie, masa i sygnał. Wiadomo ze + i masę można podpisać z czegoś po drodze (licznik, nawiewy, zapalniczka) a sygnał trzeba wziąć w licznik. Przy wersji spi z licznika wychodzi fragment folii z jedną ścieżką i to jest wiadome, przy mpi trzeba znaleźć odpowiedni pin i dolutować się.
Co do detali, licznik bez zegarka też jest na 3 wtyczki. Więc spokojnie. A przebieg żeby ustawić to musisz dobrać się do rolek z cyferkami. Rozebrać cały bębenek i pozostawiać co chcesz. Lub połączyć licznik z wiertarką i napędzać ile tam trzeba :
W mpi się nie bawiłem ale podejrzewam że odpowiednim złączem diagnostyki da się ustawić. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-01-2016, 16:34
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Ale zeby zamontowac licznik elektroniczny z mpi trzeba przerabiac wtyczki, bo tam sa inne. Czyli chyba najlepsza opcja bedzie zamontowanie zwykłego licznika pod linke, ewentualnie zamontowac impulsator i licznik od spi pod impulsator. Chyba ze wcale nie tak trudno sie przerabia te wtyczki. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-01-2016, 18:14
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Nie napisałeś co chcesz zamontować.
Chcesz mpi to szukasz opisu pinów, odcinasz swoje wtyczki i łączysz kable wiązki z odpowiednimi kabelkami wtyczek z licznika. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-01-2016, 20:46
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Okej, chyba juz wszystko rozumiem, dziekuje za pomoc |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 20-01-2016, 21:29
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
Najłatwiej zmienić na na linkę, pasuje p&p ustawienie w nim przebiegu to 30 minut pracy przy biurku. Większość z nich ma zielone podświetlenie. |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
|