FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ciepłym nawiewem
Autor Wiadomość
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-01-2016, 10:19   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


korek33 napisał/a:
... Obstawiam uszczelkę pod głowicą,delikatny przedmuch,żadnych objawòw poza słabym grzaniem i minimalnym ubytkiem płynu...(takie mam objawy w swoim-zmieniałem termostat,nagrzewnice i.t.d.),niestety to normalne w kilkunastoletnim sc 900.
No nie do końca. Każdy najmniejszy przedmuch z wydechu w płyn skutkuje pianą w zbiorniku. Chyba że jedziesz 3-4km z obr normalnej jazdy ~2500.

A nagrzewnica wewnątrz niczym nie zarasta żeby przepływ spadał. Z latami używania po prostu zapycha się żebrowanie, liście, pył, owady, ogólnie wszystko co na drodze podczas jazdy.
Mój sey to rocznik 2000. Nagrzewnica wymieniona w 2011, była prawie 50% cięższa niż nowa! Po wymianie przepaść w grzaniu.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 22-01-2016, 11:17   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


dzikitadzik napisał/a:
wojtek12321 napisał/a:
No kurcze, w odpowiedziach taki "bystrzak" i tak obeznany z konstrukcją i budową a nie wie co zrobić aby było dobrze?

Interesuje się mechaniką, a wszystkiego nie wiem. Cały czas uczę się czegoś nowego i co nie co wiem ale mechanikiem nie jestem. Wolę sam dojść naprawić niż dawać komuś za to pieniądze
Ale to nie jest żaden portal randkowy ;/ szukam problemu którego nie mogę rozwiązać :]

No ale z taką "kulturą" twoich "odpowiedzi" to może być trochę ciężko uzyskać odpowiedź, nie sądzisz...nie zraża się do siebie ludzi którzy chcą bezinteresownie udzielić pomocy...
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-01-2016, 11:41   
   Bolid: Seicento 900


Do marca to jeszcze będzie z 20 nowych tematów brak ogrzewania
 
 
dzikitadzik 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 15
Skąd: Łomża
Wysłany: 22-01-2016, 13:26   
   Bolid: Bmw E30 2.5, Nissan 200sx 1.8T, Seicento 900


korek33 napisał/a:
... Obstawiam uszczelkę pod głowicą,delikatny przedmuch,żadnych objawòw poza słabym grzaniem i minimalnym ubytkiem płynu...(takie mam objawy w swoim-zmieniałem termostat,nagrzewnice i.t.d.),niestety to normalne w kilkunastoletnim sc 900.


Uszczelka pod głowicą myślę że jest wykluczona. Kompresja była mierzona i wynosi 12 barów bez żadnego spadku na każdym cylindrze. Musiał by być spadek na którymś z cylindrów żeby obstawić uszczelkę pod głowicą. Dobrze mówię ?

Przekopałem forum i gdzieś tam napisał
X-raT napisał/a:
Kompresja na wolnossaku to przedział 12-14

Czyli mi się wydaje że wszystko jest ok, aczkolwiek coś dymi mi z wydechu i to jest dla mnie dziwne. Silnik nagrzany wentylator chłodnicy się włącza a dymek leci, chyba tak musi być :p
 
 
dzikitadzik 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 15
Skąd: Łomża
Wysłany: 22-01-2016, 13:35   
   Bolid: Bmw E30 2.5, Nissan 200sx 1.8T, Seicento 900


Sebastian_M26 napisał/a:
Do marca to jeszcze będzie z 20 nowych tematów brak ogrzewania

Sebastian_26 nie no twoja pomoc jest mega, powiem Ci weź znajdź sobie jakąś dobrą lekturę i idź sobie poczytaj :shock: a nie zaśmiecasz
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 22-01-2016, 16:19   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


dzikitadzik napisał/a:
Uszczelka pod głowicą myślę że jest wykluczona. Kompresja była mierzona i wynosi 12 barów bez żadnego spadku na każdym cylindrze. Musiał by być spadek na którymś z cylindrów żeby obstawić uszczelkę pod głowicą. Dobrze mówię ?

Dobrze mówisz, ale to zależy, może jak jest nieduży przedmuch to może się ujawnia jak silnik jest nagrzany, lub odwrotnie jak zimny wykazuje "anomalie" i dmucha do układu chłodzenia. Wszystko to zależy w jakich warunkach było mierzone i może być tak że raz jest OK, a przy innych temperaturach silnika może być do d...
Dobrze by było zbadać zawartość spalin w płynie chłodniczym jeżeli jeszcze nie była sprawdzana, bo nie wiem czy była, a nie chce mi się czytać poprzednich postów...
 
 
dzikitadzik 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 15
Skąd: Łomża
Wysłany: 22-01-2016, 17:05   
   Bolid: Bmw E30 2.5, Nissan 200sx 1.8T, Seicento 900


wojtek12321 napisał/a:
Dobrze mówisz, ale to zależy, może jak jest nieduży przedmuch to może się ujawnia jak silnik jest nagrzany, lub odwrotnie jak zimny wykazuje "anomalie" i dmucha do układu chłodzenia. Wszystko to zależy w jakich warunkach było mierzone i może być tak że raz jest OK, a przy innych temperaturach silnika może być do d...
Dobrze by było zbadać zawartość spalin w płynie chłodniczym jeżeli jeszcze nie była sprawdzana, bo nie wiem czy była, a nie chce mi się czytać poprzednich postów...


Silnik był sprawdzany tak jak powinno się sprawdzać na ciepłym silniku przepustnica do podłogi wykręcone wszystkie świece wypięta pompa paliwa

No to mnie tu skoczyłeś z tym sprawdzaniem spalin w układnie chłodzenia, no nie było sprawdzane. Chociaż że bąblów nie ma to może powoli uchodzić CO2. Są jakieś domowe sposoby żeby sprawdzić czy trzeba kupowac urządzenie lub do mechanika poskoczyć co ma takie urządzenie
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-01-2016, 17:22   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jakie CO2? Co to za teorie tworzysz? :wstyd:
Albo masz mikro pęknięcia w upg i gazy wydechowe wchodzą w układ chłodzenia albo nie.
Co do kompresji też się mylisz. Mam aktualnie p2 sporting na wwarsztacie gdzie komprecha po 13.5 na gar a jak przejedzie 5-7km to w chłodnicy piana! Tak się płyn gazuje. Co równie ciekawe dymka nie puszcza - jeszcze :P
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 22-01-2016, 17:33   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


dzikitadzik napisał/a:
Są jakieś domowe sposoby żeby sprawdzić czy trzeba kupowac urządzenie lub do mechanika poskoczyć co ma takie urządzenie

http://magazynauto.interi...lka,nId,1504560
https://www.youtube.com/watch?v=PauMu9pteyY
http://domtechniczny24.pl...nia-p-7360.html
http://allegro.pl/ShowIte...rs_socket_id=16
http://allegro.pl/listing...CO2%20uszczelki
 
 
dzikitadzik 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 15
Skąd: Łomża
Wysłany: 23-01-2016, 10:51   
   Bolid: Bmw E30 2.5, Nissan 200sx 1.8T, Seicento 900


X-raT napisał/a:
Jakie CO2? Co to za teorie tworzysz? :wstyd:

A czy gazy wydechowe to nie CO2 ? Tak ale nie jest to ogólna nazwa(spalin) bo wchodzi jeszcze dodatkowo w skład gazów wydechowych woda H2O, trójtlenek siarki SO3(oczywiście chodzi o spalanie całkowitego\w niecałkowitym zaś dochodzi jeszcze parę innych związków chemicznych) ogólnie mogłem napisać spalin/gazów wydechowych/CO2 ale kto jak woli :p . Teoria taka że mogą być właśnie mikro pęknięcia i wtedy w zbiorniczku nie będzie widać dużych bąblów. Tak jak napisałeś :wesoly:

X-raT napisał/a:
Co do kompresji też się mylisz. Mam aktualnie p2 sporting na w warsztacie gdzie komprecha po 13.5 na gar a jak przejedzie 5-7km to w chłodnicy piana! Tak się płyn gazuje. Co równie ciekawe dymka nie puszcza - jeszcze :P


Hmm moim zdanie zależy to gdzie powstało pęknięcie, ale to tylko moje sugestie
Ostatnio zmieniony przez dzikitadzik 23-01-2016, 10:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dzikitadzik 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 15
Skąd: Łomża
Wysłany: 23-01-2016, 10:57   
   Bolid: Bmw E30 2.5, Nissan 200sx 1.8T, Seicento 900


wojtek12321 napisał/a:
dzikitadzik napisał/a:
Są jakieś domowe sposoby żeby sprawdzić czy trzeba kupowac urządzenie lub do mechanika poskoczyć co ma takie urządzenie

http://magazynauto.interi...lka,nId,1504560
https://www.youtube.com/watch?v=PauMu9pteyY
http://domtechniczny24.pl...nia-p-7360.html
http://allegro.pl/ShowIte...rs_socket_id=16
http://allegro.pl/listing...CO2%20uszczelki


w jednych z linków znalazłem ciekawy patent, tanim kosztem. Albo kupić 0,5L tego płyny za 80zł
http://allegro.pl/ShowIte...rs_socket_id=16
i wtedy rurka fermentacyjna
lub od razu gotowy zestaw
http://allegro.pl/tester-...5628845636.html

Wielkie dzięki kolego :grin: za ten linki chyba kupie cały płyn bo to tylko 60zł więcej od gotowego zestawu w którym jest tylko 25ml tego płynu
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 23-01-2016, 13:30   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


dzikitadzik napisał/a:
...i wtedy rurka fermentacyjna...

No i do tego powinieneś mieć jeszcze chyba korek do zbiorniczka wyrównawczego aby "zmodzić", zmontować razem z rurką by to sprawnie działało...
Jako korek może posłużyć odpowiedniego rozmiaru korek gumowy taki jak do robienia wina, już z dziurką na rurke, do nabycia tam gdzie te rurki fermentacyjne...
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 23-01-2016, 14:04   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


I wystarczy już tylko wlać zacier do chłodnicy i :wino:
 
 
dzikitadzik 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 15
Skąd: Łomża
Wysłany: 26-01-2016, 00:17   
   Bolid: Bmw E30 2.5, Nissan 200sx 1.8T, Seicento 900


Zacier w chłodnice nie był lany haha :lol: ale piwko nie odstąpiło mnie na krok.
No i przyszedł czas na wymianę uszczelki pod głowicą, ona temu winna :wesoly: Rudej sporo w głowicy ;/ ale zrobi się płukanko i będzie lala.
Do tego lekkie czyszczenie skrzyni i bloku żeby już to wszystko miało ręce i nogi.
Zabrałem od razu się za porting kanału dolotowego i wydechowego :wesoly: mam nadzieje że różnica jakaś lekka będzie.
Jutro zawiozę głowicę do planowania i sprawdzenia. Zamierzam jeszcze w ten sam dzień jeździć :twisted:
Jeśli ktoś jest chętny mogę podzielić się odczuciami po tych delikatnych modach.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-01-2016, 06:39   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Poza prawidłową pracą silnika niczego więcej niczego nie będzie. 'Drobne mody' mogą samopoczucie poprawić jedynie.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum