FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Miękki pedał hamulca, bierze prawie przy podłodze.
Autor Wiadomość
wojtek19xx 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 7
Skąd: Kalety
Wysłany: 23-01-2016, 19:07   Miękki pedał hamulca, bierze prawie przy podłodze.
   Bolid: Seicento 900


Witam. Kupiłem seicento 900 z 1998r. Jest problem z hamulcami ponieważ pedał wchodzi bardzo głęboko i bardzo nisko bierze. Wymieniłem szczęki, bębny, rozpieraki, pompę hamulcową. Dalej to samo. Węże giętkie są Ok. Układ odpowietrzony. Czy te reduktory lub korektory przy pompie hamulcowej mogą mieć wpływ na taki miękki hamulec? Co jeszcze sprawdzić? Proszę o pomoc.
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 23-01-2016, 19:13   
   Bolid: seicento 899


Możliwe że wysiadła pompa hamulcowa ( przepuszczają tłoczki).
 
 
wojtek19xx 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 7
Skąd: Kalety
Wysłany: 23-01-2016, 19:15   
   Bolid: Seicento 900


Pompa nowa.
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 23-01-2016, 19:18   
   Bolid: seicento 899


Oj :shock: mea culpa, przeoczyłem :wink:
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 23-01-2016, 19:45   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Co było najpierw wymiana wszystkiego i awaria czy odwrotnie?
 
 
wojtek19xx 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 7
Skąd: Kalety
Wysłany: 23-01-2016, 20:18   
   Bolid: Seicento 900


Przed wymiana juz byla awaria
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-01-2016, 20:26   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


A jak odpowietrzasz, krok po kroku? O ile ci nie znika nigdzie płyn czyli przewody masz ok, to zostaje tylko PORZĄDNIE odpowietrzyć i musi zadziałać.
A jeszcze taka sprawa: pisałeś że zestaw z tyłu nowy, a co z przodem? Jest ok czy tarcze po 8mm i resztki klocków?
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 23-01-2016, 21:46   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Jak dla mnie to wygląda tak: pojawiła się awaria, ni z gruchy ni z pietruchy wymieniamy cały tył.
Wygląda na to że jak wymienisz dodatkowo cały przód to problem zniknie bo wszystko będzie wymienione.
Tylko takie postępowanie wciąga trochę $$$ :-?

Poza tym wydaje mi się że albo masz nadal powietrze lub np zakleszczone prowadnice zacisków.
 
 
wojtek19xx 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 7
Skąd: Kalety
Wysłany: 24-01-2016, 09:06   
   Bolid: Seicento 900


Kupiłem to autko kilka dni temu, a poprzedni właściciel jeździł z takimi hamulcami już dawno. Ale ja postanowiłem że trzeba to zrobić bo hamulce są najważniejsze. Odpowietrzałem pt lt pp lp, a także pt lp lt lp i dalej to samo. Jak by było zapowietrzone to pedał po podpompowaniu powinien rosnąć a tu dalej tak samo;/
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 24-01-2016, 09:27   
   Bolid: seicento 899


Może jednak zobacz na przód, jak kolega wyżej radzi. Mało który mechanik przy wymianie klocków,tarcz czyści jarzma w których leżą klocki.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-01-2016, 09:30   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


No to widzę pojęcie mgliste o odpiwietrzaniu.
Układ jest krzyżowy. Wpierw najdalsze koło + drugie z tego samego obwodu. Czyli: prawy tył + lewy przód, potem lewy tył + prawy przód.
Po drodze kontrolować poziom płynu w zbiorniczku, ZAWSZE więcej niż pół.
Pedał wciska się spokojnie żeby płynu w pompie nie spienić, a odpowietrzniki luzuje o ćwierć obr.
Zrobisz całość jak bóg przykazał i będzie poprawa od razu. W razie czego powtórz całość.
No i oczywiście to co schodzi z odpietrznika nie wraca w zbiornik.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
wojtek19xx 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 7
Skąd: Kalety
Wysłany: 24-01-2016, 09:43   
   Bolid: Seicento 900


Pisałem przecież że odpowietrzałem tak jak piszesz według sekcji w pompie tj. na krzyż, a także najpierw tył potem przód a i tak nic to nie dało. Płyn zawsze wylewam. Poprzednio miałem cinquecento i tam hamulec był super. Zobaczę jeszcze raz dokładnie ten przód i jeszcze raz odpowietrzę. A czy te korektory przy pompie mogą coś mieć wspólnego?
 
 
rancher 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 23
Skąd: Sooha Kicekless
Wysłany: 24-01-2016, 10:23   
   Bolid: seicento 900


A jak zaciągniesz ręczny to hamulec się robi lepszy ?
_________________

 
 
wojtek19xx 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 7
Skąd: Kalety
Wysłany: 24-01-2016, 10:30   
   Bolid: Seicento 900


Wydaje mi się że tak. Dlatego stawiałem na tył, że tam całe ciśnienie ucieka
 
 
rancher 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 23
Skąd: Sooha Kicekless
Wysłany: 24-01-2016, 10:35   
   Bolid: seicento 900


no to ja bym zaczął od podciągnięcia linki ręcznego, w jakim stanie były cylinderki ? nie były mokre itp ? tłoczki się ruszały bez problemu nie były zapieczone itp ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez rancher 24-01-2016, 10:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum