Miękki pedał hamulca, bierze prawie przy podłodze. |
Autor |
Wiadomość |
wojtek19xx
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Sty 2016 Posty: 7 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 23-01-2016, 19:07 Miękki pedał hamulca, bierze prawie przy podłodze.
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Witam. Kupiłem seicento 900 z 1998r. Jest problem z hamulcami ponieważ pedał wchodzi bardzo głęboko i bardzo nisko bierze. Wymieniłem szczęki, bębny, rozpieraki, pompę hamulcową. Dalej to samo. Węże giętkie są Ok. Układ odpowietrzony. Czy te reduktory lub korektory przy pompie hamulcowej mogą mieć wpływ na taki miękki hamulec? Co jeszcze sprawdzić? Proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 23-01-2016, 19:13
Bolid: seicento 899 |
|
|
Możliwe że wysiadła pompa hamulcowa ( przepuszczają tłoczki). |
|
|
|
 |
wojtek19xx
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Sty 2016 Posty: 7 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 23-01-2016, 19:15
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Pompa nowa. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 23-01-2016, 19:18
Bolid: seicento 899 |
|
|
Oj mea culpa, przeoczyłem |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 23-01-2016, 19:45
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Co było najpierw wymiana wszystkiego i awaria czy odwrotnie? |
|
|
|
 |
wojtek19xx
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Sty 2016 Posty: 7 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 23-01-2016, 20:18
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Przed wymiana juz byla awaria |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-01-2016, 20:26
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
A jak odpowietrzasz, krok po kroku? O ile ci nie znika nigdzie płyn czyli przewody masz ok, to zostaje tylko PORZĄDNIE odpowietrzyć i musi zadziałać.
A jeszcze taka sprawa: pisałeś że zestaw z tyłu nowy, a co z przodem? Jest ok czy tarcze po 8mm i resztki klocków? |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 23-01-2016, 21:46
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Jak dla mnie to wygląda tak: pojawiła się awaria, ni z gruchy ni z pietruchy wymieniamy cały tył.
Wygląda na to że jak wymienisz dodatkowo cały przód to problem zniknie bo wszystko będzie wymienione.
Tylko takie postępowanie wciąga trochę $$$
Poza tym wydaje mi się że albo masz nadal powietrze lub np zakleszczone prowadnice zacisków. |
|
|
|
 |
wojtek19xx
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Sty 2016 Posty: 7 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 24-01-2016, 09:06
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Kupiłem to autko kilka dni temu, a poprzedni właściciel jeździł z takimi hamulcami już dawno. Ale ja postanowiłem że trzeba to zrobić bo hamulce są najważniejsze. Odpowietrzałem pt lt pp lp, a także pt lp lt lp i dalej to samo. Jak by było zapowietrzone to pedał po podpompowaniu powinien rosnąć a tu dalej tak samo;/ |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 24-01-2016, 09:27
Bolid: seicento 899 |
|
|
Może jednak zobacz na przód, jak kolega wyżej radzi. Mało który mechanik przy wymianie klocków,tarcz czyści jarzma w których leżą klocki. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-01-2016, 09:30
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
No to widzę pojęcie mgliste o odpiwietrzaniu.
Układ jest krzyżowy. Wpierw najdalsze koło + drugie z tego samego obwodu. Czyli: prawy tył + lewy przód, potem lewy tył + prawy przód.
Po drodze kontrolować poziom płynu w zbiorniczku, ZAWSZE więcej niż pół.
Pedał wciska się spokojnie żeby płynu w pompie nie spienić, a odpowietrzniki luzuje o ćwierć obr.
Zrobisz całość jak bóg przykazał i będzie poprawa od razu. W razie czego powtórz całość.
No i oczywiście to co schodzi z odpietrznika nie wraca w zbiornik. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
wojtek19xx
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Sty 2016 Posty: 7 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 24-01-2016, 09:43
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Pisałem przecież że odpowietrzałem tak jak piszesz według sekcji w pompie tj. na krzyż, a także najpierw tył potem przód a i tak nic to nie dało. Płyn zawsze wylewam. Poprzednio miałem cinquecento i tam hamulec był super. Zobaczę jeszcze raz dokładnie ten przód i jeszcze raz odpowietrzę. A czy te korektory przy pompie mogą coś mieć wspólnego? |
|
|
|
 |
rancher
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 23 Skąd: Sooha Kicekless
|
Wysłany: 24-01-2016, 10:23
Bolid: seicento 900 |
|
|
A jak zaciągniesz ręczny to hamulec się robi lepszy ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtek19xx
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Sty 2016 Posty: 7 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 24-01-2016, 10:30
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Wydaje mi się że tak. Dlatego stawiałem na tył, że tam całe ciśnienie ucieka |
|
|
|
 |
rancher
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 23 Skąd: Sooha Kicekless
|
Wysłany: 24-01-2016, 10:35
Bolid: seicento 900 |
|
|
no to ja bym zaczął od podciągnięcia linki ręcznego, w jakim stanie były cylinderki ? nie były mokre itp ? tłoczki się ruszały bez problemu nie były zapieczone itp ? |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez rancher 24-01-2016, 10:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|