comprex |
Autor |
Wiadomość |
elysium
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 42 Skąd: Mszana Dolna
|
Wysłany: 26-01-2016, 18:13 comprex
Bolid: fiat seicento |
|
|
Jak wyzej, probowal ktos kiedys cos takiego zamontowac np. do 1.2 mpi? Czy byloby to dobre rozwiazanie? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26-01-2016, 23:03
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Jedyne seicento z kompresorem o jakim do tej pory słyszałem:
http://trs-racing.pl/fiat...mpresora-rotex/
z tymże 1.4, ale montaż w 1.2 wyglądałby podobnie. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
elysium
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 42 Skąd: Mszana Dolna
|
Wysłany: 27-01-2016, 05:29
Bolid: fiat seicento |
|
|
Ale comprex to nie do konca kompresor. |
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
|
|
|
 |
elysium
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 42 Skąd: Mszana Dolna
|
Wysłany: 27-01-2016, 10:44
Bolid: fiat seicento |
|
|
Jakby nie bylo to po czesci turbo, pytanie natomiast jest takie czy bylby sens w cos takiego inwestowac, bo koszty nizsze jak przy klasycznym turbo do tego comprex dziala od samego dolu podobnie jak kompresor. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-01-2016, 11:03
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Aha, faktycznie rotrex to trochę co innego, zmyliło mnie to że comprex też napędzany jest paskiem przez silnik. W takim razie raczej nikt w seju tego nie montował, ale zawsze możesz być pierwszy, który tego dokona |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
elysium
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 42 Skąd: Mszana Dolna
|
Wysłany: 27-01-2016, 12:21
Bolid: fiat seicento |
|
|
Niekoniecznie, bo jako ze system stosowany byl w silnikach 2.0 i 2.3 gdzie cisnienie dochodzilo do ok 0.8bara to nie do konca wiem jak to ugryzc, bo komory przykladowo 2.0 maja ok po 500cm3, a w takim 1.2 ok 312cm3 i boje sie troche czy przy takiej roznicy jest szansa uzyskac chociaz 0.4-0.5 bara, bo tam doslownie cisnienie spalin doladowywuje powietrze, bo jesli nie to chyba niedokonca sie taki system oplaca( zalezy jaka moc mozna przy cisnieniu od 0.2- 0.5 uzyskac i co przy okazji trzeba dlubac w silniku) uwzgledniajac moc w stosunku do kosztow. Stad tez ten post. |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 27-01-2016, 16:33
Bolid: Seicento 900 |
|
|
na forum mazdy każdy przeklina to dziadostwo albo zmienia na turbinę. mało trwałe, mało wydajne |
|
|
|
 |
elysium
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 42 Skąd: Mszana Dolna
|
Wysłany: 27-01-2016, 18:55
Bolid: fiat seicento |
|
|
U mnie znajomi mieli taka dosc dlugi czas i nawet jezdzilem nia dwie noce (wesele+poprawiny) i calkiem fajnie sie tym smigalo, pomijajac fakt ze mazda jakiegos kosmicznego kopyta nie miala (duza masa). Stad tez ta ciekawosc o ewentualny montaz czegos takiego. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-01-2016, 14:00
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Szkoda rzeźby, kiedyś przerabiałem na 1.2 75 i poza montarzem wymagającym przymysleń, comrex do sc się nie nadaje, od 3 do ok. 5tys dmuchał później i wcześniej za mały przepływ spalin/za wysokie obroty i nic to nie dawało poza osłabieniem dołu chwilowym wzrostem mocy i już na 3-ce braku możliwości wkręcenia powyżej 5tys-był to comprex z 2.0 diesla i do jego przepływu i obrotów przystosowany. Szybko wyleciał na rzecz wałka o większych czasach i była poprawa. |
|
|
|
 |
elysium
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 42 Skąd: Mszana Dolna
|
Wysłany: 28-01-2016, 20:38
Bolid: fiat seicento |
|
|
I wszystko jasne. |
|
|
|
 |
|