FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka wtrysku w seicento 900
Autor Wiadomość
grande90 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-01-2016, 20:58   Kontrolka wtrysku w seicento 900
   Bolid: Sejak


Hej,

Podczas uruchamiania sie i jak seicento wchodzi na wyższe oboroty to zapala się kontrolka wtrysku. Powiecie mi co może byc powodem ?

Z góry dzięki za pomoc !
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-01-2016, 21:12   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Jeśli tylko zapala się kontrolka a nie ma innych objawów to nikt nie jest w stanie napisać co może być przyczyną, bo może być to każdy element układu wtryskowo-zapłonowego. To co bym zrobił na początek to poruszał i podociskał wszystkie wtyczki do czujników przy silniku oraz obejrzał wiązkę silnika czy gdzieś przewód nie jest naderwany. Jeśli to nic nie pomoże to tylko diagnostyka komputerowa i odczyt błędów jakie zarejestrował komputer silnika.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
grande90 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-01-2016, 21:23   
   Bolid: Sejak


nie wspomniałem, że zapala się na czerwono.., jeśli to coś zmienia ;) ok dzięki jutro to sprawdzę.


P.S a jaki jest najgorszy scenariusz i jego koszt ?? ;)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-01-2016, 21:31   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


W 900setce kontrolka wtrysku ma kolor czerwony, więc na inny kolor się nie zapali :))
Jeśli kontrolka się zapala a mimo to silnik chodzi normalnie to przypuszczam, że właśnie coś gdzieś nie łączy i trzeba sprawdzić to co opisałem wyżej, żadnych innych scenariuszów nie ma co na zapas wymyślać :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
grande90 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-01-2016, 21:45   
   Bolid: Sejak


ahaa :) czyli kolor czerowny nie od razu musi oznaczać, że jest przeje**** ? :) auto chodzi dobrze, tylko przy odpalaniu trzeba trochę gazować go... :)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-01-2016, 22:37   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


No to jeśli trzeba gazować to znaczy, że jednak nie chodzi dobrze, powinien odpalać sam bez dotykania gazu :wink: Miałem kiedyś takie sytuacje w seju i okazywało się, że raz wtyczka od czujnika temperatury się poluzowała a za drugim razem od map sensora, zatem na początek warto posprawdzać wtyczki i wiązkę :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-01-2016, 08:00   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


grande90 napisał/a:
Hej,

Podczas uruchamiania sie i jak seicento wchodzi na wyższe oboroty to zapala się kontrolka wtrysku. Powiecie mi co może byc powodem ?

Z góry dzięki za pomoc !

Przy odpalonym i równo pracującym silniku (bez dodawania gazu),tą kontrolkę włączają czujki: położenie przepustnicyw, temp płynu, temp powietrza. Jeśli po odpaleniu silnik wyraźnie nierówno pracuje czy szarpie to kontrolka może być objawem usterki cewki zapłonu, czujki położenia wału lub map'a.

Napisz jak.zachowuje się silnik jak już ruszysz. Cały czas świeci check czy gaśnie i wraca? Obr są równe czy mocno skaczą jak dajesz lub odejmujesz gazu?
Osobiście obstawiambym położenie przepustnicy lub temp płynu.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
grande90 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-01-2016, 15:18   
   Bolid: Sejak


Przejechał em się autem dzisiaj ją sam ( nie moja narzeczoną) i kontrolka zapala się w sumie różnie przy wyższych obrotach przy zmianie biegów też ale też gaśnie często.... Silnik chodzi równo i to wszystko dzieje się na gazie( bo zapomnialem dodać że auto jest za gazowane) na benzynie jeszcze nie jechalem, ale jak pod blokiem go gazowalem na benzynie to kontrolka się nie zapalala :)
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-01-2016, 17:08   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


masakra :wstyd:
Dobrze że raczyłeś sie podzielić tą skromną informacją że problem występuje na gazie!
Odpal silnik po ludzku, na samej benzynie jak bóg przykazał i sprawdź czy działa i jak działa.
A jeśli masz problem stricte z lpg to masz do tego osobny dział na forum.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
grande90 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-01-2016, 18:12   
   Bolid: Sejak


Myślałem, ze gorzej mnie pojedziecie 😁 Na benzynie silnik chodzi hmm tak jakby nie miał mocy a czasem nawet gaśnie sam z siebie 😊 trzeba troche go wkręcić na obroty. Zaznaczam ze Jeszcze na samej benzynie nie jechałem😊
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-01-2016, 18:20   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jeździsz na gazie to wtrysk stoi i 'kurzy się'. potem jak się przełączysz na jedyne słuszne paliwo to może nie wydalać jak trzeba.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
grande90 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-01-2016, 18:45   
   Bolid: Sejak


ja mam podobne zdanie co do słusznych paliw😃 ale narzeczona studiuje wiec autko na lpg to jedyna ciekawa opcja 😉 czyli najlepiej niech chyba od czasu do czasu zrobi sobie parę km na benzynie żeby jak napisałeś odkurzyć wtrysk 😊 wiecie co mnie zastanawia, skoro jeździ ona na gazie to kontrolka wtrysku będzie się palic bo on nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa, tylko czemu nie pali się ona stale a tak z przerwami jak opisałem wcześniej...😊
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-01-2016, 23:56   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


grande90 napisał/a:
Myślałem, ze gorzej mnie pojedziecie 😁 Na benzynie silnik chodzi hmm tak jakby nie miał mocy a czasem nawet gaśnie sam z siebie 😊 trzeba troche go wkręcić na obroty. Zaznaczam ze Jeszcze na samej benzynie nie jechałem😊

To pojedzij i wlej jakiś preparat do czyszczenia wtrysku, smarujący np. valvoline, bo komp. już wybadał, że albo źle rozpyla albo już nie daje paliwa ile wpisane w mapie benzyny.
U mnie w bardzo mocno dłubanym na dużej przepustnicy po zgaszeniu na gorąco i szybkim zapaleniu kontrolka świeci się kilka sekund obroty lekko wystarczy podbić gazem-ale to max wydolność jednopunktu-Ty masz przypieczony ten wtrysk-ostania szansa go uratowac:-)
Z przerwami bo w określonych warunkach.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum