Osłona przegubu |
Autor |
Wiadomość |
DanFal
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 50 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-02-2016, 20:45 Osłona przegubu
Bolid: seicento 900 |
|
|
Witam muszę wymienić osłonę przegubu zewnętrznego zanim przegub szlak trafi. Kiedyś już to robiłem ale po odkręceniu zwrotnicy straciłem zbieżność i musiałem ustawiać na nowo czy jest inny sposób żeby dobrać się do przegubu bez odkręcania zwrotnicy ? Myślałem o odkręceniu sworznia wahacza od zwrotnicy bo tego inaczej się wkręcici nie da tylko czy wtedy wyjmę ? Ewentualnie jakieś znaki robić tylko czy da się na to zlożyć idealnie tak jak było ? |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 02-02-2016, 21:01
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Ostatnio wymieniałem osłonę przegubu przy okazji zmiany skrzyni więc półośki wyleciały i zbieżność się nie posypała |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 02-02-2016, 21:08
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Po wyciągnięciu sworznia zwrotnicy amortyzator wraz ze zwrotnicą powinno dać się odchylić na tyle żeby wysunąć półoś, ale nigdy nie sprawdzałem, więc pewności nie mam.
Nie rozumiem tylko dlaczego straciłeś zbieżność. Owszem jest pewien luz na śrubach mocujących zwrotnicę do amortyzatora, ale jest on na tyle mały, że nie powinna się zbieżność przestawić na tyle żeby była konieczność ponownego jej ustawiania.
Jeśli u Ciebie ten luz jest aż taki duży to faktycznie możesz spróbować sobie zaznaczyć położenie zwrotnicy w gnieździe amortyzatora. Tzn odrysować czy też wyryć czymś ostrym na obudowie amortyzatora krawędź zwrotnicy, może to by coś pomogło przy ponownym montażu. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
DanFal
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 50 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-02-2016, 21:37
Bolid: seicento 900 |
|
|
Też tak myślałem żeby czymś to zaznaczyć choć najchętniej to wcale bym nie ruszał tego dla pewności. Luz na zwrotnicy jest większy bo był rozpiłowany trochę żeby ustawić kąty kół o czym wszyscy mówią że w seju się nie da itd ale jak trafi się na kogoś kto chce pokombinować to potem jest różnica w prowadzeniu może nie kolosalna ale idzie to wyczuć. Polecam tą metodę i warto szukać kogoś kto się trochę pomęczy ale zrobi a nie tylko znawcy co mówi że się nie da i już a kasę skasuje za pokręcenie jednym drążkiem a potem kierownica w poprzek bo i takich spotkałem już. Wcale nie trzeba tego bardzo mocno piłować żeby zmienić kąty u mnie wystarczyło pare ruchów pilnikiem. Spróbuję ten sworzeń od wahacza wyjąć skręcę koła może wyjdzie wtedy jakoś po dobroci |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 02-02-2016, 22:11
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
No to nie wspominałeś, że masz rozpiłowane otwory w amortyzatorze, to wtedy jasna sprawa, że zbieżność trzeba ustawić ponownie za każdym razem
Wszyscy piszą, że się nie da ustawić pochylenia koła bo to generalnie prawda, w seryjnym zawieszeniu ustawia się tylko zbieżność i to wystarczy przy normalnej jeździe o ile sej nie jest po dzwonie i się fabryczne kąty nie pozmieniały.
Ale rozpiłowywanie otworów (zrobienie tzw "fasolek") to znany patent powszechnie stosowany przez tuningowców i startujących sejami w rajdach |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
Ostatnio zmieniony przez barkor 02-02-2016, 23:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-02-2016, 23:29 Re: Osłona przegubu
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
DanFal napisał/a: | ... czy jest inny sposób żeby dobrać się do przegubu bez odkręcsania zwrotnicy ? Myślałem o odkręceniu sworznia wahacza od zwrotnicy bo tego inaczej się wkręcici nie da tylko czy wtedy wyjmę? | po 1 zbieżność nie zmienia się od zdjęcia amora ze zwrotnicy!! bo nie zmienia się wysokość mc'persona. Zmienia się geometria ale w stopniu niezauważalnym bez przyrządu i na pewno w granicy tolerancji fabrycznej.
Zakładając że masz wszystko ustawione i masz fasolki, to po prostu zaznaczasz markerem albo rysikiem przyleganie amora do zwrotnicy i odkręcasz jak bóg przykazał.
Jak zrobisz.o co pytasz , to owszem, półoś wyjmiesz. Powalczysz z oporem amora jak niewolnik w kopalni ale finalnie wyjdzie. Pytanie jak złożysz ponownie, żeby ścisnąć mc'persona, ustawić nad ruchomym sworzniem wahacza? I ile przy tym stracisz palców |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 03-02-2016, 09:38
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Jak masz piłowane zawieszenie to musisz czymś dobrze zaznaczyć jak było i tyle. Wypucować punkt styku, maznąć farbą. |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 03-02-2016, 17:01
Bolid: Seicento 900 |
|
|
farba mało precyzyjna. rysik/śrubokręt lepszy |
|
|
|
 |
DanFal
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 50 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-02-2016, 19:40 Re: Osłona przegubu
Bolid: seicento 900 |
|
|
X-raT napisał/a: | Jak zrobisz.o co pytasz , to owszem, półoś wyjmiesz. Powalczysz z oporem amora jak niewolnik w kopalni ale finalnie wyjdzie. Pytanie jak złożysz ponownie, żeby ścisnąć mc'persona, ustawić nad ruchomym sworzniem wahacza? I ile przy tym stracisz palców |
Zmieniając wahacz nie ściskałem amora ani go nie demontowałem tylko opuściłem ile się dało stąd moja dedukcja że mi się uda rozłączyć i potem złączyć i gitara pytanie tylko czy idze to potem jakoś odchylić ale to już napiszę jak zrobię wtedy się okaże czy może jednak masz rację. Już raz straciłem zbieżność po zmontowaniu zwrotnicy byle jak też myślałem że będzie to w granicy błędu potem kierownica była krzywo a jezdziło się jak na dzikiej świni także ma to wpływ a drążkami nie ruszałem tylko pochylenie zwrotnicy się zmieniło. Za kilka dni zrobię i napiszę co z tego wyszło |
|
|
|
 |
|