Na ciepłym odpala za drugim razem |
Autor |
Wiadomość |
Ermac
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 24 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 05-02-2016, 10:17 Na ciepłym odpala za drugim razem
Bolid: Seicento |
|
|
Witam, kupiłem dzisiaj seicento z 99 roku silnik 900. Na zimnym silniku pali od razu ale jak wróciłem do domu to zaobserwowałem, że żeby go znowu uruchomić to muszę dwa razy kręcić. Kręcę pierwszy raz...bez rezultatu a za drugim razem od razu pali... no i zapala się po przekręceniu kluczyka ta tzw. marchewka która gaśnie po chwili jak silnik się uruchomi. Wierzcie mi...szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi. W aucie nie ma gazu a świece i przewody są wymienione. Niestety nie wiem jak filtr paliwa ale chyba jest stary. Nawet nie wiem gdzie się znajduje i jak go wymienić. Proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 05-02-2016, 10:23
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Wymień potem czujnik wału i sprawdź jego przerwę. |
|
|
|
 |
Ermac
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 24 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 05-02-2016, 10:24
Bolid: Seicento |
|
|
hmm nie jestem mechanikiem więc nie do końca jarze z tą przerwą. Czujnik owszem mogę kupić ale gdzie się go montuje i o co chodzi z tą przerwą? |
|
|
|
 |
muniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-02-2016, 11:09
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Na razie nie kupuj nowego czujnika, przeczyść ten co jest.
To częsta przypadłość w 900-tkach i może wystarczy go przeczyścić. Widać go po zdjęciu prawego przedniego koła, jest przy kole pasowym. Jeśli czyszczenie nie pomoże to zmierz miernikiem jego oporność, powinien mieć ok. 700 ohmów. Dostęp do kabelków czujnika jest od góry, po otwarciu maski widać kabelek idący przy prawym kielichu McPhersona , trzeba rozpiąć kostkę i zmierzyć. Oblukaj wzrokowo czy kabel czujnika nie jest przetarty gdzieś na długości?
Czasem te czujniki gorzej palą na ciepło, tu masz krótki filmik o tym:
https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU |
|
|
|
 |
Ermac
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 24 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 06-02-2016, 07:59
Bolid: Seicento |
|
|
wczoraj jechałem do pracy, raptem 2,5 km. Auto zapalilo na zimno bez problemu. Po robotą zgasiłem, zaczekałem chwile i zapaliłem i zaskoczył od razu. To samo rano po powrocie z pracy. Przyjże siętemu dokładniej. Dziekuje za pomoc. |
|
|
|
 |
maniek3200
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 1 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 06-02-2016, 09:06
Bolid: sejo 900 |
|
|
witam,podlacze sie pod temat, identyczny problem, ale zauwazylem ze jak nie poczekam jak zgasną kontrolki to odpali, a jak poczekam jak maja zgasnac to nie odpala, oczywiscie na ciepłym, czujnik temp podmienialem, cewki rowniez. |
|
|
|
 |
Ermac
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 24 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 15-02-2016, 15:40
Bolid: Seicento |
|
|
A czy przewód gumowy a właściwie rura łącząca filtr powietrza z wtryskiwaczem, w której znalazłem dziurę mogła mieć wpływ na to? Wymieniłem ją ale puki co nie mam jka sprawdzić czy coś się zmieniło. Wtedy to silnik łapał lewe powietrze. |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 15-02-2016, 16:50
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Ermac napisał/a: | A czy przewód gumowy a właściwie rura łącząca filtr powietrza z wtryskiwaczem, w której znalazłem dziurę mogła mieć wpływ na to? Wymieniłem ją ale puki co nie mam jka sprawdzić czy coś się zmieniło. Wtedy to silnik łapał lewe powietrze. |
Jeżeli to było pomiędzy filtrem a wtryskiem to raczej to nie było "lewe powietrze" tylko "brudne powietrze", bo nie oczyszczone przez filtr...
"Lewe powietrze" to by było wtedy jeżeli by je "łapał" poniżej przepustnicy... |
|
|
|
 |
Ermac
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 24 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 19-02-2016, 21:01
Bolid: Seicento |
|
|
No ale po wymianie tego przewodu problem ustąpił i teraz odpala od razu mimo że silnik rozgrzany... |
|
|
|
 |
|