FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogólne rady dot. 900-tki
Autor Wiadomość
Desmonth 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 15
Skąd: Mazury
Wysłany: 21-02-2016, 22:33   Ogólne rady dot. 900-tki
   Bolid: Seicento 900


Witam, chciałbym Was spytać o awaryjność w tym modelu i parę innych:
Jeżdżę od jesieni sejem 900 bez żadnych modyfikacji poza LPG
Czy mój egzemplarz (po dziadku) jest po prostu bardziej zużyty, czy jestem zbyt drobiazgowy, otóż trochę się już zdążyłem nawymieniać:
- gąbki siedzenia kierowcy (tylko stelaż to w kupie trzymał, słaba gąbka)
- zawieszenie tył, wytrzymało rok z hakiem
- przewody hamulcowe (pokorodowało wszystko)
- uszczelki drzwi kierowcy ( wypadły z szyby :/ )
- silniczki/pompki spryskiwaczy
- naprawa dmuchawy + czyszczenie
- kilkukrotne choinki w elektryce (niby nic, ale denerwujące)
- jeszcze tego nie robiłem, ale któraś/któreś z poduszek dogorywa pod silnikiem/skrzynią
- sprzęgło jest krótko mówiąc słabej jakości, tylko parę lat wytrzymało i już ślizgało jak przechwyciłem seja.
- regulacja lamp na płyn to jakieś nieporozumienie, nie działa już dawno :D
Do tego dochodzą jeszcze problemy z LPG, szarpie przy zmianie Pb->LPG zazwyczaj
Czy normalnym jest, że notorycznie niezależnie od jakości gazu tocząc się na jałowym gaśnie, regulację dawki wykluczam, próbowałem wszystkiego - czy alternator za mało daje prądu?
Czy dość ekstremalne parowanie szyb to norma, niezależnie od wietrzenia i usuwania na bieżąco śniegu, blota, wody itd?
Czy dziwne dźwięki ze skrzyni na 3-4 biegu zazwyczaj to norma? Nie brzmi to jak łożyska, bardziej takie charczenie, zazwyczaj na chłodnym silniku.
Czy ma ktoś patent na ustawienie spryskiwaczy? Śmiesznie brzmi, bo to prościzna, ale chyba za trudna dla mnie, albo mi się same przestawiają albo pryska jeden gdzieś na bok, albo pod wycieraczkę bez ciśnienia praktycznie (czyściłem te "dysze" i sitka przy pompkach)
Tylko mi często nie chce wskoczyć wsteczny?
No i nie chcę wyjść na małolata, ale czy 125km/h na prostej też jest nieosiągalne dla Was na prostej na pb/gazie?
Da się jakoś zdjąć blokadę kierownicy, czy nie ma sensu i się do tego przyzwyczaić jakoś :) ?
Przebieg prawie 200, autentyczny. Pije płyn chlodniczy i kopci na biało - chyba uszczelka :/
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-02-2016, 09:10   
   Bolid: Seicento 900


Seicento było najtańszym autem i jest zrobione z najtańszych materiałów. Ałto po dziadku najgorsze co może być, chyba że ma 3 lata. Nic nie robione nic nie inwestowane, w silniku smoła.
Po 150tys jazdy miejskiej i kiepskiej obsłudze, tam do wymiany jest praktycznie wszystko. U mnie 150kmh na liczniku przy 145/70 jest normą, , z górki więcej. Realnie wg. Gps to okolice 135-140. Oczywiście 900.
 
 
Desmonth 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 15
Skąd: Mazury
Wysłany: 22-02-2016, 18:53   
   Bolid: Seicento 900


Serwisowany regularnie, na niezłych olejach. No skatowane seicento to rozumiem, żeby takie cyrki sponsorowało, ale ten był kupiony nowy (rocznik 00) i garażowany cały czas, no i cały konserwowany był czymś barankopodobnym po kupnie. Narazie mnie nie porywa ten samochód, mógł dziadek zapodać jakieś używane polo albo civica lub swifta :/
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-02-2016, 19:22   
   Bolid: Seicento 900


Dziś leciałem parę km A1, 145 max wg. gps, to tylko małe 700kg, 40KM i praktycznie żadne opory. Ale fakt, górka wiatr i gówienko wiecej jak 130 nie jedzie. Ja katuje ten silniczek, na ciepło i zimno ale na syntetyku, piątkę wrzucam przy 130 na liczniku.
Sam naprawiam a zaoszczędzone pieniądze przeznaczam na najlepsze części z dostępnych. Ostatnio zakładałem 2 lampy kpl. z magneti za ponad 300.
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 22-02-2016, 20:03   Re: Ogólne rady dot. 900-tki
   Bolid: seicento 899


Desmonth napisał/a:
Czy ma ktoś patent na ustawienie spryskiwaczy?

W każdy otwór w dyszy wchodzisz z igłą i ustawiasz w dany rejon szyby. Regulacja lamp mało komu działa,niewypał.Te wozy to nie cud techniki jak kolega wyżej podkreślił, trzeba się przyzwyczaić lub kapitulacja.
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 22-02-2016, 20:25   Re: Ogólne rady dot. 900-tki
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


jędrek napisał/a:
Te wozy to nie cud techniki jak kolega wyżej podkreślił, trzeba się przyzwyczaić lub kapitulacja.

...lub modyfikacja/ulepszenie według własnych potrzeb...
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-02-2016, 20:42   
   Bolid: Seicento 900


MagnetiMarelli z silniczkami i po problemie (na 5 lat). Lepiej dzienne założyć niż niszczyć tej kiepskiej jakości lampy.
 
 
korek33 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: W-wa
Wysłany: 22-02-2016, 21:03   
   Bolid: seicento 900 sx


Dziewięćsetka ma swoje uroki(przerabiam teraz drugą,nie licze uniaka z tym silnikiem zresztą nówką z salonu), i co moge dodać od siebie-skrzynia hałasuje nawet przy dużo mniejszych przelotach + problem ze wstecznym.,pompki sprysków padają często,jakośc siedzeń marna- nle będe sie nad tym rozwodził,każdy użytkownik sc to przerabia...spryski da się ustawić-kwestia precyzji(zegarmistrzowskiej),..co do silnika 900 p!us lpg+ przelot200 tyś.,- z upg nie ma co zbierać i do tego jescze dziadkowa jazda,sonda lambda pewnie zdechła,wtrysk+silniczek krokowy do przejrzenia,reduktor lpg pewnie wymiana albo regeneracja..moje cudo mimo 150tyś.km idzie jescze 130 na trójce( licznikowe,i jescze nie odcina),więc sam możesz sobie odpowiedzieć....sprzęgło,tuleje tył- no cóż to to niestety nie honda....mój nie paruje-mimo dziurawej podłogi i nie omijaniu kałuż,.pewnie masz, zatkane odpływy z podszybia.,.
_________________
korek33
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 22-02-2016, 21:39   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


korek33 napisał/a:
...pewnie masz, zatkane odpływy z podszybia.,.

Albo ma suwak na kokpicie na nadmuch zewnętrzny - lub w obiegu zamkniętym i jeździ na ogrzewaniu i właśnie w obiegu zamkniętym to wtedy parowanie szyb pewne dopuki się solidnie nie nagrzeje...
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-02-2016, 21:48   Re: Ogólne rady dot. 900-tki
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


[quote="Desmonth"]Witam, chciałbym Was spytać o awaryjność w tym modelu i parę innych:
Jeżdżę od jesieni sejem 900 bez żadnych modyfikacji poza LPG
Czy mój egzemplarz (po dziadku) jest po prostu bardziej zużyty, czy jestem zbyt drobiazgowy, otóż trochę się już zdążyłem nawymieniać:

Nie kupować po dziadkach, kobietach jak stoi też się zużywa, nie montować przypadkowego lpg u Zdzicha, nie kupować tanich zamienników.
 
 
 
Desmonth 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 15
Skąd: Mazury
Wysłany: 22-02-2016, 22:25   
   Bolid: Seicento 900


To może ku sprostowaniu :) :
- wspomniany "dziadzio" to mój własny dziadzio, stąd sej.
- podszybie całe rozbierałem przy czyszczeniu, czyściłem wszystko jak leciało
- Firma która robiła lpg ma wręcz za dobre opinie, kilka aut w moim otoczeniu jeździ na instalacji od nich i jest bezobsługowa, ale mimo wszystko jak znajdę trochę czasu, to w ramach jeszcze gwarancji się przejadę, niech się pomęczą.
- spryski regulowałem w taki właśnie sposób, jak opisaliście, po czym drugie użycie jest zazwyczaj niespodzianką, albo wali za samochód, albo pod wycieraczkę. Rozbiorę to ponownie, może jeszcze dokładniej jakoś te dyszki przetkam, bo często gęsto któraś nie podaje w ogóle (nie zawsze ta sama - różnie)
- o takie infantylizmy jak ustawienie w kokpicie proszę mnie nie posądzać :D

Pytanie: rozbierałem niby to podszybie, a gdzie konkretnie są te kanały odpływowe?
Ma ktoś jakieś budżetowe rozwiązanie świateł w seju, żeby chociaż trochę lepiej było? narazie tylko je maksymalnie w dół na śrubach poprzesuwałem, bo na piętro świecił.
Te 130 na trójce aż spróbuję z ciekawości, zobaczymy ile moje padełko poleci.
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 23-02-2016, 08:39   
   Bolid: Seicento 900


To nic nie daje, jest zakres obrotów użytecznych, od 110 większe przyspieszenie jest na 4. Chcesz pojechać 140 to na liczniku musisz zobaczyć 155.
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 23-02-2016, 18:45   
   Bolid: seicento 899


Desmonth napisał/a:
Pytanie: rozbierałem niby to podszybie, a gdzie konkretnie są te kanały odpływowe?

Z jednego woda leci prosto na wydech a drugi jest trochę na prawo jak patrzysz na silnik, znajdują się dokładnie za plastikową rynienką w której siedzi wygłuszenie.
 
 
mati 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 360
Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
Wysłany: 24-02-2016, 12:03   
   Bolid: 900ccm 2001r


Ma ktoś jakieś budżetowe rozwiązanie świateł w seju, żeby chociaż trochę lepiej było?
Wypiąć te czarne dźwignie z obudowy reflektora, wtedy daje się ustawić.
_________________
Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-02-2016, 02:54   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


mati napisał/a:
Ma ktoś jakieś budżetowe rozwiązanie świateł w seju, żeby chociaż trochę lepiej było?
Wypiąć te czarne dźwignie z obudowy reflektora, wtedy daje się ustawić.

Kupić 2szt po 65-70zł TYC, czy depo z regulacją ręczną,ustawić u diagnosty i widzieć coś i nie oslepiqać, druga opcja dać komuś, żeby przerobił hydrauliczną regulację pokrętłem na elektryczna-bo hydro regulacja w 900 to jeden z najgorszych pomysłów jakie w to pudełko wpasowali- nawet w serwisie tego nie chcieli zmieniać, a padało szybciej od gwarancji.
Z tą tandetą rozumiem, że nie chcesz pakować kosztów, ale chyba światełka, bo do reflektora tego porównać sie można za 70zł szt Cię nie zbawi.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum