Rozpieraki |
Autor |
Wiadomość |
etcik
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 6 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 22-02-2016, 21:18 Rozpieraki
Bolid: Sejo 1.1 |
|
|
Witam
Dziś pojawiła się pewna historia gdy chciałem wyjechać tyłem z ogródka. Mianowicie poczułem się tak jakbym jechał na ręcznym. Z racji tego, że uzdolniony mechanik nie jestem, to wyczułem jedynie objaw, a odpowiednie nazewnictwo bądź dany podzespół niepracujący tak jak powinien to już był problem. Jeszcze białej gorączki dostałem przy odkręceniu tylnego koła celem zlokalizowania problemu, bo kołpak przeszkadzał w usadowieniu klucza na śrubie. Koniec końcem kołpak rozwaliłem w drobny mak, a problemu i tak nie nie umiałem rozwiązać mimo odkręconego koła.
No ale wracając do meritum. Na stacji diagnostycznej okazało się, że tylne hamulce, a w zasadzie rozpieraki są do roboty, bo "nie odbijają jak powinny". Powiedział mi gość jedynie, żeby je wyczyścić i będą hulać.
Pytanie brzmi- czy właśnie wystarczy je wyczyścić czy od razu nowy komplet i wymiana?
I drugie pytanie brzmi czy dam rade jako laik sobie poradzić z całym tym procesem czy nie bardzo? Klocki z przodu sobie ostatnio sam wymieniałem i żyleta do tej pory więc może z tym też dam rade Chyba, że potrzeba kanału i jakichś specjalnych narzędzi nie mówiąc już o zdolnościach manualnych.
PS tematu szukałem, ale wszędzie jest tylko "wymiana hamulców".
Pozdrawiam mechanicy |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 22-02-2016, 21:35 Re: Rozpieraki
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
etcik napisał/a: | ...PS tematu szukałem, ale wszędzie jest tylko "wymiana hamulców". |
Jeżeli jest temat "wymiana hamulców", a w tym temacie jest o wymianie szczęk w tylnych hamulcach to warto poczytać, bo napewno tam będzie też o montażu/demontażu rozpieraków ręcznego. Procedura ta sama tylko różni się tym że nie trzeba wymieniać szczęk tylko je zdemontować i ponownie zamontować.
Trzeba się też liczyć z tym że jeżeli już rozpieraki ręcznego zapieczone i nieruchome to również mogą już być zapieczone siłowniki hamulca zasadniczego w tylnych kołach i przy okazji można wymienić ale to już wiąże się z odpowietrzaniem itp.sprawy, ale to własnie powinno być opisane w powyższych tematach - "wymiana hamulców". |
|
|
|
 |
Magikrealista
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 368 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-02-2016, 22:17
Bolid: Ceed 1.4 DOHC |
|
|
Poradzisz sobie napewno. Zdejmij bęben popatrz co i jak wyjmij szczęki rozpieraki wyczyść wszystko i będzie git. Żadnych narzędzi tam nie trzeba tylko podstawowe. Nie pomyl sprężynek i uważaj na cylinderki |
_________________
 |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 22-02-2016, 22:21
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Akurat rozpieraki w seju to bardzo popularna usterka
Zwłaszcza jak się mało jeździ, ja praktycznie co rok je wymieniam/czyszczę...
Wymienisz spokojnie sam...kanału nie potrzeba.
Rozpinasz rozpierak z linką ręcznego odchylasz szczęki i wyjmujesz...
Uważaj tylko abyś nie wysunął przypadkiem siłowniczka z cylinderka. |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 23-02-2016, 00:00
Bolid: Seicento |
|
|
i mnie tak to wpieniało co roku ze w firmie laserowo dociąłem sobie ów rozpieraki z kwasiaka bo te sklepowe z taniej stali moment ruda
tera tylko może mnie zhamować zamarznięta linka |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
etcik
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 6 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 23-02-2016, 01:03
Bolid: Sejo 1.1 |
|
|
Dziękówa za odpowiedzi, za wiare i słowa otuchy
Jednak zapytam czy nie ma gdzieś jakiegoś tutorialka najlepiej ze zdjęciami?
Wtedy myśle, że podołałbym, bo z samymi takimi jakby podpowiedziami "ściągnij bębny, wyczyść, zobacz" to mimo najlepszych chęci mogę daleko nie zajechać
pzdr! |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
|
|
|
 |
etcik
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 6 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 23-02-2016, 11:05
Bolid: Sejo 1.1 |
|
|
Owszem go0gle nie gryzie, ale z tego co podałeś to obejrzałem wszystkie filmiki i nigdzie nie ma odpowiedzi na moje pytania czy rozpieraki są do wymiany czy wystarczy je jakoś preparatami nasmarować i będą działać.
Są to praktycznie same filmiki stricte pod wymiane szczęk, których tak de facto jest owszem multum na necie i gdybym miał problem z wymianą szczęk to na pewno bym tematu nie założył.
Nie mniej dzięki wszystkim, ide rozkopać auto i zobaczyć sam czy da się coś poczyścić czy trzeba będzie kupić nowe rozpieraki bądź szczęki na dodatek |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 23-02-2016, 11:30
Bolid: Seicento |
|
|
szczerze za nowe rozpieraki dasz niewiele wtedy je smarnać nie zbiedniejesz na dłużej starczą |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
dudy00
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: Szczyrk
|
Wysłany: 23-02-2016, 11:45
Bolid: fiat seicento |
|
|
ostatnio wymieniałem rozpierak i zapłaciłem 6,62 zł za jeden wiec czy opłaca się go reanimować? chyba nie |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 23-02-2016, 12:25
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
etcik napisał/a: | czy rozpieraki są do wymiany czy wystarczy je jakoś preparatami nasmarować i będą działać. |
No przecież na odległość nikt ci tego nie oceni w jakim stopniu masz "zużyte" te rozpieraki, po demontażu sam musisz ocenić czy nadają się jeszcze do "regeneracji" czy trzeba wymienić na nowe. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 23-02-2016, 12:35
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
są na rynku rozpieraki, które są sztywno ze sobą spasowane i te są bez sensu, bo po pół roku rdza je chwyci i amen
a mi sie udało kiedyś kupić takie, które miały jeden element od drugiego 1 mm luzu. te służyły mi oj długo, smar i luz robiły swoje |
_________________
 |
|
|
|
 |
Znawoj
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 40 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2016, 19:26
Bolid: Seicento 1.1MPI, rok 2004, IGŁA! |
|
|
Rozpierak to w uproszczeniu 2 płaskowniki połączone trzpieniem. Powinny się na tym trzpieniu swobodnie obracać ale pewnie u Ciebie będą jak zespawane. Jak już go wyjmiesz z bębna to musisz go rozruszać, możliwe że z pomocą młotka i wd40 a jak już będą się luźno obracać to posmaruj go tam smarem miedziowym, zamontuj i ok. Często te oryginalne i tak się mniej zapiekają niż jakieś zamienniki - rzemieślniki, więc jeśli się rozruszają a nie połamią to je lepiej zostaw. Rozbieraj na raz tylko jeden hamulec, zawsze będziesz mógł zajrzeć do drugiego jak zapomnisz jak powinno być zmontowane. |
_________________ Nie ma brzydkich samochodów, są tylko zaniedbane. |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 23-02-2016, 20:29
Bolid: Seicento |
|
|
|
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
|