kable WN |
Autor |
Wiadomość |
patgaw
Bywalec
Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 92 Skąd: wawa
|
Wysłany: 27-02-2016, 19:31 kable WN
Bolid: Fiat 600 LPG |
|
|
Witam czy mozecie mi powiedziec czy kable WM do seico sa takie same niezalezne od rocznika auta i czy beda pasowac do kazdych swiec?
ktore kable polecicie? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-02-2016, 20:02
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Fiat 600, a seicento ma inne-tu też rozgraniczenie na 800/1.1. Jak masz zakręcany korek wlewu oleju kable do 600 musisz wołać- polecam oryginały, bo jakość zamienników do sc jest na tak niskim poziomie, że nie uznał bym to jako część.
Za oryginały płacisz raz ze 200zł i masz spokój 50-80tys. na lpg, i ze 120 tys na benzynie.
Wszystko inne szajs- czy bosch, czy beru, czy magnetti marelli, które jest obecnie mylone z oryginałem- nie ma jakościowo nic wspólnego z oryginalną częścią i MM made in italy, gdzie kiedyś była fabryka.
Zwykły chińczy, nie najgorszego sortu jeszcze.:-) |
|
|
|
 |
patgaw
Bywalec
Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 92 Skąd: wawa
|
Wysłany: 27-02-2016, 21:21
Bolid: Fiat 600 LPG |
|
|
nie no bez jaj nie bede 200zl za kable placic
a korek wlewu oleju wszedzie chyba jest zakrecany? |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-02-2016, 21:50
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Przecież cewki z MM są od 900 po 1.2 8v są te same. Co to wymysł że '600' ma inne? To taki sam sey jak sporting, suite czy 's'. Bez względu na nazwę serii sey ma ten sam słupek, w tych samych miejscach i odległościach świece i cewki.
900 ma pionowe ułożenie uchwytu z cewkami i inne długości ale 1.1 spi/mpi i 1.2 jest tym samym.
Mało, w 1.2 16v cewki MM też są takie jak w 900 czy 1.1 tylko kable mają fajki z racji głęboko montowanych świec. Inna opcja przy 16v z cewką pojedynczą Boscha. Ten staroć pochodzi z silników sprzed fire i kable są z innym podpięciem do tej cewki.
Zamienników jest od groma wszelkiej maści, do wszystkich typów. Nie trzeba aso szukać gdzie też syf można kupić.
A najdroższe są magnecor'y, wyczynowe z bardzo mocnego i grubego silikonu. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-02-2016, 00:50
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Ja o kablach Ty o cewkach, jak bym tego silnika nie widział, nie rozbierał.
A kable, jak kto chce, do 600 są na 2-ch inne fajki jak w pandzie, zamienniki do 600/a seicento, ludzie też reagują w ten sposób-Koledze się nie dziwie podejścia, jak widzę lpg to wiem, że ,,byle tanio panie'' Tobie z podpisu dziwię się, co do mnie to opisuję to co przerabiałem przez 15lat przygody z cento i wiem swoje nie muszę nikomu nic już udowadniać- cewki i Panda 1.2.69km są jenakowe jak już zacząłeś merytoryczną dyskusję- a najczęstszy błąd w MPI mylnie często odczytywany jako wypadanie zapłonu dotyczy właśnie cewek.
MM- regulator napięcia sc 1.1spi/min. - bez świateł 14,55v-poprzedni wytrzymał rok.
Są ori części, których nie da się zastąpić na dłuższą metę zamiennikiem- chyba, że masz podobnie jak FAP wyrąbane na tą kastę, znajd mi proszę magnecora, o którym w przypadku seja więcej legend jaki on super niż rzeczywistość, bo mam kilku znajomych i samemu mnie 5-6 lat temu magnecory zaczeły przebijać.
A magnecory w Type R, golfie GTI1.8T- działają kilka lat bez zarzutu-przypadek pewnie.
Jaka kasta, takie zapotrzebowanie i części tzw zamienniki- kable beru sc pokruszyły się w sc dosłownie po 3 latach-o oporności nie wspominam- bo między NKG(najgorsze) a ori jest 7 krotnie większa na najkrótszym:-) Ja się już od dawna w inne cento nie bawię mni. z racji klienteli/znudzenia tym pudełkiem, swoje odbudowałem tak, że mogę w każdej chwili wsiąść i jechać bez obawy w dowolne miejsce, ale od tego mam inne pojazdy.
To forum jest na zasadzie zepsuło(zużyło się to a to) co to może być-jacy właściiele takie podejście, a i mądrych nie brakuje. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-02-2016, 10:45
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Ja tego nie badam jak w laboratorium.
Mam mpi na warsztacie, raz przerywa raz nie. Lapek w łapę, testdrive, wynik przebicie cewki od 70'C wody.
Kupuję nową cewkę mm o zastosowaniu jak pisalem wyżej, montuję, działa. Klient jeździ na codzień bo mam z nim kontakt na osiedlu. Było też punto2 na cały zestaw świece, kable + jedna cewka. Był problem z kablem ale na gwarancji wymieniony kpl i jest spokój. Więc po prostu nie rozumiem dlaczego niby jedna cewka jednego producenta ma niby rozgraniczenie w zastosowaniu?
Co do kabli to niestety jak wszystko są robione w różnych krajach przy różnej jakości i zawsze jest loteria na silniku. Możesz mieć ngk które przez 5lat iskry nie puści, a możesz trafić tak, że po kilku tyś przebije.
A pytanie autora jest jasne: czy kable pasują bez względu na rocznik? No więc tak, pasują. A czy kupi za majątek Boscha z turcji który padnie po roku czy tanie ngk z Rumuni i akurat pojeździ kilka lat to niestety nie jest pewne. A raczej nikt nie będzie z omomierzem po hurtowniach gonił sprawdzając kable i cewki. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
patgaw
Bywalec
Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 92 Skąd: wawa
|
Wysłany: 28-02-2016, 11:22
Bolid: Fiat 600 LPG |
|
|
to polec jakas rozsadna pozycje Twoim zdaniem |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-02-2016, 11:29
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Rozsądną, tzn?
Najtrwalsze są kable silikonowe, nie z gumy. A marka? Ja kupowałem mm dopóki nie pojawił się opis 'na licencji'. Potem ngk Bosch champion. Prosta sprawa, nie działa to reklamacja. Czasem jest ok czasem trzeba powalczyć.
Na pewno tego typu rzeczy nie kupuję z neta. Wyłącznie z ręki do ręki z kwitem na gwarancję. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
patgaw
Bywalec
Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 92 Skąd: wawa
|
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-02-2016, 21:21
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Pisałem powyżej. Nie będę się powtarzał.
A syntechy 1.1 można kupić w normalnym sklepie w cenie 40. W życiu bym nie dał ponad 70 za ten badziew. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-02-2016, 22:20
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Bo to są do 600-ki gdzie jest inna głowica właśnie, ale marka lipa.
Można cudować kombinować- jak się ma czas,jak samochód to pojazd z puntku A do B-jak nie wie się jak on pracuje poprawnie- czy to sc, czy honda czy mercedes.
Co do cewek to w 8v mpi z pierwszych lat i póniej też, wgywali i znali problem- sam też go poznałem i nie jest to wina cewki MM, która w spi pochodzi na dobrych kablach i 200tys.
Nie chce mi się tu pisać co jest tego powodem, bo szkoda klawiatury.
Sam miałem w firmie vana, który przejeździł po wymianie cewek do końca silnika czyli 380tys. km i dalej te cewki są w innym silniku 1.2 mpi-w obu jest diwajs w komp.:-)
Co do kabli WN to jedni wolą raz drogo a dobrze inni 5x tanio -na to samo wychodzi.... |
|
|
|
 |
patgaw
Bywalec
Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 92 Skąd: wawa
|
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 29-02-2016, 00:22
Bolid: Seicento |
|
|
a co ma nie pasować kupujesz zakładasz patrząc po aukcji a jak nie alledrogo pierwszy lepszy sklep i po numerze vin ci znajda ino miej dowód rejestracyjny wtedy |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-02-2016, 15:13
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Do 600 2 fajki masz inne do silników z nową głowicą po raz 100-tny . Panda też miała 2 rodzaje silników 1.1/1.2MPI ze starą głowicą i z nową na świece 12-ki nie 14-ki.Poznajesz po korku zakręcanym min. google też nie jest trudne. |
|
|
|
 |
|