Głowica 1.2 16v, a głowica 1.4 16v ?? |
Autor |
Wiadomość |
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-03-2016, 14:03 Głowica 1.2 16v, a głowica 1.4 16v ??
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
Witam.
Drodzy koledzy z doświadczeniem potrzebuję informacji czy głowica od silnika 1.4 16V jest współzamienna z głowicą 1.2 16V.
Mam silnik 1.2 16V ( stary typ głowicy ) i potrzebuję głowicę przystosowaną pod montaż górnej łapy silnika.
Oczekuję odpowiedzi sensownych, bo nie chcę kupić głowicy, a następnie się w**** że nie bangla. |
|
|
|
 |
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-03-2016, 09:39
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
Plug and play zamienna nie jest. Kolektory mają inny rozstaw szpilek (wydechowy). Będziesz potrzebował kolektor wydechowy i wtedy powinno nie być problemów. |
|
|
|
 |
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-03-2016, 09:29
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
Czy występują jeszcze jakieś inne ewentualne różnice między tymi głowicami ? |
|
|
|
 |
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 25-03-2016, 11:59
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
Podobno niektóre wałki rozrządu są inne, aczkolwiek te które ja porównywałem były takie same. Reszta powinna być taka sama. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-03-2016, 14:35
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Wałki 1.4 a wałki 1.2 to dwie różne bajki.
Łapa silnika jest mocowana do bloku a nie do głowicy. Głowice wszystkie mają taki sam kształt i budowę. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-03-2016, 11:45
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
X-raT napisał/a: |
Łapa silnika jest mocowana do bloku a nie do głowicy. Głowice wszystkie mają taki sam kształt i budowę. |
X-raT z przykrością stwierdzam, że masz pewne braki znajomości zagadnień związanych z silnikami 1.2 16V,
a na pewno z ich głowicami. Nigdzie nie napisałem, że chodzi mi o silnik, który ma być zamontowany w SC lub CC,
a tam faktycznie łapa jest przykręcana do bloku.
Potrzebuję przerzucić silnik 1.2 16V pochodzący z Lancii Ypsilon / Punto I 86 km. (obecnie biega w moim SC)
do Pandy (169), a w niej łapa silnika jest przykręcana do głowicy, jak zresztą w większości modeli Fiata wyposażonych w tą jednostkę silnikową. Moja głowica niestety nie posiada tych otworów.
W związku z powyższym twierdzę z całą stanowczością, że są głowice z otworami umożliwiającymi montaż łapy silnika, natomiast kolega Bartu dopowiada, że są dwa typy rozstawu szpilek mocujących kolektor wydechowy do głowicy
i obaj się z tym zgadzamy.
Więc nie wszystkie głowice mają taki sam kształt i budowę. |
|
|
|
 |
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 28-03-2016, 20:12
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
Najłatwiej znajdziesz głowice z 1.2 16v Punto 2.
Zresztą panda 100hp ma bardzo podobną łapę do tej w p2
Oczywiście flansza/ wydechowy kolektor do zmiany |
_________________
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-03-2016, 23:00
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
wfm17 napisał/a: | Najłatwiej znajdziesz głowice z 1.2 16v Punto 2.
Zresztą panda 100hp ma bardzo podobną łapę do tej w p2
Oczywiście flansza/ wydechowy kolektor do zmiany |
16v z p2 mam aktualnie na warsztacie i jest na sprzedaż. Żadnych otworów nie ma pod żadną łapę. Normalny pełny odlew jak w starej 16v czy w 8v. Podobnie w 100hp. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|