Wymiana łańcucha rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-03-2016, 08:22 Wymiana łańcucha rozrządu
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Witam. Kupilem niedawno Seja 900, 98 rok, z LPG.
Przebieg 178000.
Jest kilka rzeczy do zrobienia, co też systematycznie robię.
Zauważyłem że podczas wiekszego obciążenia silnika np. przyspieszania, a nie tylko jazdy że stała prędkością słychać charakterystyczne dźwięczenie. Myślę że jest to łańcuch, ale to jeszcze spróbuje ustalić na 100%.
Czy posiadacie instrukcje jak go wymienić?
Większość rzeczy staram się robić sam, gdyż jestem studentem co wiąże się z małym budżetem, a i uwielbiam grzebać i majsterkowac. Nie mam więc dwóch lewych rąk.
(Niedługo zrobię temacik dedykowany dla "brzoskwinki" jak tylko zrobię zdjecia.) |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-03-2016, 10:00
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Zerknij do 'manuale' na pewno jest opis.
Największy kłopot to odkręcić koło pasowe z wału. Jak masz klucz udarowy to nie ma tematu, ale bez trzeba się pomęczyć ręcznie, zablokować sobie wał żeby się nie ruszał i mieć dobry klucz z przedłużką. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-03-2016, 10:28
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Dzięki za odpowiedzi!
Jak myślicie- kupić cały zestaw z napinaczem czy sam łańcuch?
Dodam że jedzie do mnie owa książka "Sam Naprawiam". Uważam ją za legendę i w każdym samochodzie jaki mieliśmy, ta książka to był obowiązek. |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 15-03-2016, 12:23
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
Logika mi podpowiada żeby jak wymieniać to wszystko. Do odkręcenia koła pasowego będziesz potrzebował nasadki 36. Ja zrobiłem takie coś żeby grzechotkę 1/2 założyć. Do tego dwie przedłużki 5 bieg i poszło jak po margarynie.
Napisz po wszystkim w jakim stanie były części. |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-03-2016, 13:42
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
No i tu przychodzi kwestia finansów, bo napinacz kosztuje 200...
A sam łańcuch i zębatki 90...
Spróbuje nagrać dźwięk jak wróci od mechanika i ocenicie . |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-03-2016, 16:56
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Napinacz w 90% jest w porządku . Póki ma ząbkowaną powierzchnię jest sprawny. Wymienić trzeba jego ślizg. A tą 'gumę' można kupić za ~50zł.
Tylko miej świadomość, że napinacz jest mocowany pod miską i jak nie masz wprawy i coś ci wpadnie do miski to będziesz musiał ją całą zdjąć. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Piotr1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-03-2016, 16:18
Bolid: seicento 900 |
|
|
Ostrożnie z dokręcaniem nakrętki koła pasowego. W moim silniku mechanik dokręcał nakrętkę pistoletem i ukręcił końcówkę (jakieś 8 mm) wału korbowego. Dobrze, że byłem obecny w warsztacie. Jeśli jest taka potrzeba odstąpię nowy fabryczny napinacz do 900 - etki, więcej na PM. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-03-2016, 14:54
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
To albo miał udar do kucia asfaltu albo wał był plastikowy.
Zobacz jaki moment dokrecenia podaje serwis. Ta nakrętka jest nie do zerwania w normalnych warunkach. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
dzikijachu
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 25 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 06-04-2016, 09:51 Re: Wymiana łańcucha rozrządu
Bolid: Sej 0.9 |
|
|
inskript napisał/a: | Zauważyłem że podczas wiekszego obciążenia silnika np. przyspieszania, a nie tylko jazdy że stała prędkością słychać charakterystyczne dźwięczenie. Myślę że jest to łańcuch, ale to jeszcze spróbuje ustalić na 100%. | 3 tygodnie temu miałem bardzo podobny problem. Z tymże u mnie intensywność tego metalicznego dźwięku nasilała się z dnia na dzień, było słychać już od odpalenia. Kupiłem już nawet łańcuch rozrządu, zostawiłem auto u mechanika a czas później gość dzwoni do mnie, że łańcuch mogę oddać do hurtowni. Winny był alternator, którego łożyska się posypały, obudowa się już wytarła od tego i to tak przeraźliwie dźwięczało. |
_________________ Mój sejacz http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=368918 |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 06-04-2016, 11:42
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Oo... Mój alternator juz nie wyrabia z ładowaniem, będę wymieniał regulator napięcia i czyścił przy okazji-zobacze może to on...
Dzięki za wskazówkę. |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
dzikijachu
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 25 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 06-04-2016, 12:21
Bolid: Sej 0.9 |
|
|
spoko, życzę żeby to było to, bo regenerowany altek mój mechanik dorwał za ponoć 100zł, a koszt rozrządu to jak pisaliście 90 za łańcuch + pare zl za uszczelki i ponad 200zl napinacz |
_________________ Mój sejacz http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=368918 |
|
|
|
 |
|