Jakie swiece ??? Fiat 600 (2005) z LPG bo sam juz nie wiem.. |
Autor |
Wiadomość |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-03-2016, 22:02
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
krzycho506 napisał/a: | Wybór padł na
SWIECE DENSO IK16TT
teraz pytanie...
jaką przerwę ustawić w mm przed założeniem 0.6mm |
W irydówce nie ustawisz przerwy- trust mi
NGK o tym symbolu jest już podrabiane, ja wiekszość to raz dwa nie koniecznie to wina świec. |
|
|
|
|
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 24-03-2016, 21:11
Bolid: Seicento 900 |
|
|
żadnych irydówek do gazu-większy koszt nie przekłada się na trwałość. ja śmigam na zwykłych denso |
|
|
|
|
krzycho506
Nałogowiec Krzycho
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 620 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 25-03-2016, 17:45
Bolid: VAN MPI we GAZIE |
|
|
sebekle napisał/a: | żadnych irydówek do gazu-większy koszt nie przekłada się na trwałość. ja śmigam na zwykłych denso |
i jakie przebiegi robisz na nich ? |
_________________ A mój roboczo-wóz spala tylko
Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 << |
|
|
|
|
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 25-03-2016, 17:54
Bolid: Seicento 900 |
|
|
20 tys spokojnie na jednym komplecie. a koszt to 9-11zł sztuka. irydowe są po ile? 30-40? |
|
|
|
|
krzycho506
Nałogowiec Krzycho
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 620 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 25-03-2016, 19:34
Bolid: Seicento 900 |
|
|
testowałem wieloelektrodówki w felicii i jednak na zwykłych było lepiej. środkowa wypalała się na trójkątno po 3tys km i za cholerę przerwy w tym nie ustawi. dobrze mi się też jeździło na boschu yttrium |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-03-2016, 23:58
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
sebekle napisał/a: | żadnych irydówek do gazu-większy koszt nie przekłada się na trwałość. ja śmigam na zwykłych denso |
|
|
|
|
|
a_jablon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2016, 09:06
Bolid: FIAT SEICENTO VAN 1,1MPI |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Jak korek odkręcany to gwint 12 zatykany 14mm i dobierasz świece z katalogu- czy irydowe czy irydowe do lpg-na jednych i drugich 60tys będzie bezproblemowo,
Do gwintu 14 czyli pierwszy typ MPI z zatykanym korkiem masz IK16TT irydówki do lpg, albo IK16 irydówki, a lekko zimniejsze IK20 albo gaz IK20TT(dedykowane do cc sporting) jak jedzisz tą kuchenką ostro i może być za ubogo-takie mam w prawie 80konnym sc 1.1 spi i ciepło tam jest podobnie jak na gazie w gazie:-) - simply tylko chwilkę trzeba wybrać w katalogu..... |
Miałem dylemat jakie świece wsadzić w seicento MPI z 2005r - powyższa informacja jest NIEPRAWDZIWA i wprowadziła mi w głowie tyle zamieszania, że omal co nie kupiłem złych świec!!! To NIE PRAWDA, że jak korek odkręcany to 12mm a jak zatykany to 14mm! Precyzyjna odpowiedź na to "jakie świece - 12 czy 14mm" znaleziona została w katalogu BOSCH'a:
Link do katalogu dla 187A1000
Z powyższego wynika jasno, iż do numeru silnika 2543171 stosuje się świece na gwint 14mm a od numeru 2543172 muszą być 12mm. Numer silnika znajdziecie chociażby w karcie pojazdu, być może też będzie na plakietce w bagażniku....
BTW: w moim MPI korek jest gumowy na wcisk a numer silnika zaczyna się na 28.... Świece są 12mm! |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-04-2016, 22:29
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
do gazu ustawić przerwę na 0,7mm |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
KrzychuB
Nałogowiec
Wiek: 40 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 293 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
djrobson
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 30 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 16-07-2019, 08:33
Bolid: 1.1 MPI VAN i Punto2 FL 1.2 8V |
|
|
Jeśli mogę pomóc na szybkiego. 1.1 MPI b.ładnie działa z irydami, 1,2 punto 2 też. W 3 sejach po 60tyś świeczki nie wykazywały zużycia. Obecnie jednak są platyny, jeden dociągnął już 80tyś i nadal latają. Iryd czy platyn w żadnym wypadku nie można regulować przerw, grozi to uszkodzeniem ich cennych pierwiastków! W irydach przerwa jest pozornie duża ale to tak ma właśnie być. |
|
|
|
|
ziggy
Bywalec
Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 80 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 30-07-2019, 07:47
Bolid: Seicento |
|
|
Wybór jest spory, ale akurat świece to jeden z tych elementów na którym nie warto przesadnie oszędzać. Chodzi przecież o ich żywotność. A przecież świece i usterki z nimi związane, to dosyć nieprzyjemna usterka, może nie tyle uniemożliwiająca jazdę, co odbierająca przyjemność z nią związaną.
Proponuję sprawdzić świece NKG - mają dobry stosunek ceny do jakości. Specyfikacja: https://motoszef.pl/swieca-zaplonowa-ngk/7980,15,IKR6G11,a.aspx |
|
|
|
|
|