swap a przepisy obowiazujace w pl |
Autor |
Wiadomość |
elysium
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 42 Skąd: Mszana Dolna
|
Wysłany: 28-03-2016, 17:43 swap a przepisy obowiazujace w pl
Bolid: fiat seicento |
|
|
Za jakis czas bede swapowac silnik z 900 na 1.2 i jakos ostatnio gadalem z diagnosta i dowiedzialem sie ze jako ze moc silnika przekracza 30% mocy obecnego silnika to musze odwiedzic rzeczoznawce zeby dostac papier. I tu moje pytanie. Wie ktos gdzie mozna znalezc przepisy dotyczace strikte zmiany pojemnosci i mocy silnika? Bo z tego co koles gada wychodzi ze nawet 1.1 niemoge wstawic bez opinii rzeczoznawcy bo przyrost mocy bedzie powyzej 30%, no i chcialbym sprawdzic jak to dokladnie wyglada od strony prawnej. |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-03-2016, 19:37
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Ja znowu słyszałem inaczej, że można wstawiać każdy silnik, pod warunkiem, że samochód był z nim też seryjnie produkowany. Czyli idąc tym tokiem myślenia można wstawiać 1.1 spi, bądź mpi. Ale jak jest naprawdę to ja nie wiem jeżeli wszystko miałoby być w pełni legalnie, to pewnie po jakimkolwiek swapie trzeba by iść do rzeczoznawcy żeby dostać papier, i z tym papierem iść do wydziału komunikacji, żeby wprowadzić poprawkę do dowodu, a potem jeszcze poinformować ubezpieczyciela o zmianie danych technicznych pojazdu. Jednak jak widzę, dużo osób po prostu swapuje i jeździ, np mając w dowodzie 900, a pod maską 1.2 |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 28-03-2016, 19:45
Bolid: Seicento |
|
|
na autokaciku jest temat o tym.....Autokacik
a na które 1.2 swap'a robisz 8v czy 16v jak na 8v to ja bym olał to..nie widać różnicy...choc Ty masz 900 możesz zawsze powiedzieć ze to 1.1 Mpi i tyle może mniej będzie roboty papierkowej |
_________________
 |
|
|
|
 |
devil92
Bywalec
Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 75 Skąd: się tu wziąłem?
|
Wysłany: 28-03-2016, 19:51
Bolid: Seicento Van 1.2 16V |
|
|
Temat ciekawy, też będę musiał przez to przejść bo chcę mieć w pełni legalny samochód.
Do 1.2 16v (z 1.1 MPI) trzeba będzie rzeczoznawcę? |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 28-03-2016, 20:00
Bolid: Seicento |
|
|
devil92 napisał/a: | Temat ciekawy, też będę musiał przez to przejść bo chcę mieć w pełni legalny samochód.
Do 1.2 16v (z 1.1 MPI) trzeba będzie rzeczoznawcę? |
najlepiej to udaj się do diagnosty i zapytaj ...tez będę to robił ale nie wiem kiedy podjadę...widać ze co diagnosta to inne ma zdanie... |
_________________
 |
|
|
|
 |
elysium
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 42 Skąd: Mszana Dolna
|
Wysłany: 28-03-2016, 21:45
Bolid: fiat seicento |
|
|
Do kazdego swapa musi byc rozszerzony przeglad. Co do rzeczoznawcy to jeden mowi ze musi byc, inny zas ze jesli nie robie zadnych zmian konstrukcyjnych tj. lapy, punkty mocowan itd. itp. to ze nie musi byc papierka. I dlatego pytam czy przypadkiem ktos sie z ustawa na ten temat nie spotkal zeby mozna bylo wszystko dokladnie zweryfikowac. Bo zapytalem goscia wprost czy te 30% to od najmocniejszej wersji silnikowej, a on mi na to ze nie, ze od tej ktora teraz mam w dowodzie. Wiec reasumujac to nawet 1.1 nie przejdzie bo roznica miedzy 39 a 54 konie jest wieksza niz te 30%, a co dopiero takie 1.2 mpi gdzie mam przyrost ponad 90% do tych 39KM ktore byly jak auto z fabryki wyjezdzalo. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29-03-2016, 10:29
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Z tą mocą to jest chyba wymysł tego konkretnego diagnosty, nie wiem na podstawie jakich przepisów oni wymyślają takie rzeczy. Co diagnosta to wymyśla coś innego. Ktoś inny pisał z kolei, że diagnosta powiedział mu, że musi mieć układ hamulcowy taki jak w samochodzie z tym samym silnikiem, co też jest z pewnością wymysłem diagnosty. Po prostu diagności nie chcą brać odpowiedzialności za swapy i podbijać papierów i zbywają takimi wymysłami. Trzeba szukać jakiegoś innego diagnosty, który się podejmie tematu i nie będzie robił celowo pod górkę. Sam na razie jeżdżę z 900 w dowodzie, chętnie bym zalegalizował, ale weź tu znajdź odpowiedniego diagnostę w dzisiejszych czasach |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
|