FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dusi się na benzynie, trzeba pompować pedalem
Autor Wiadomość
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-03-2016, 20:02   Dusi się na benzynie, trzeba pompować pedalem
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Witam. Mam już dość mego auta.
Tym razem:
Przez jakiś czas po odpaleniu działa na benzynie bardzo spoko, można jechać, jednak po chwili kilku minutach dusi się , trzeba pompować pedalem gazu aby nie zgasł ale w tym stanie można jedynie przełączyć na gaz, nie da się jechac...
Czasem problem ten występuje już przy odpalaniu, i trzeba pompowac pedalem by wogole zapalił.

Na gazie potrafi czasem zgasnąć na biegu jałowym jak dojerzdzam do świateł jak jest zimny ale nie wiem czy ma to związek.

Dziś czyscilem silnik krokowy co nie dało efektów.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-03-2016, 20:10   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jaki krokowy? Po co?
Masz syf na wtrysku z racji używania tylko do rozruchu. Na zimnym kop dolewa silnik to jeszcze jakoś działa, potem dawka paliwa spada z racji rozgrzewania i wtrysk zaczyna źle rozpylać.
Jazda na gazie jest dobra póki nie trzeba do benzyny wrócić. Wtedy lament bo albo wtrysk padnięty albo pompa zatarta. A całość w 90% przez użytkowanie wyłącznie lpg + zalewanie baku na min, byle rezerwa nie świeciła.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-03-2016, 20:17   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Ok z tym wtryskiem też czytałem na innym forum tyle że w Sienie chyba.
A więc co mam z nim zrobić? Dodam że czasem cyka (bardzo głośno) czasem wcale. Oczywiście na przelaczonym na pB

Samochód kupilem z pełnym bakiem pB taki bonus :-) razem z padnietym wtryskiem
A sam już w Vectrze miałem zwyczaj przejechania się raz kiedyś na pB i nigdy nie mam rezerwy. Zawsze pół baku minimalnie.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-03-2016, 20:42   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Przede wszystkim wymień filtr paliwa na nowy.
Działanie wtrysku najłatwiej sprawdzić wkładając go z innego, sprawnego silnika bez lpg. Jak nie masz takiej możliwości to po prostu zatankuj do pełna bak i dolej do baku STP dla silników benzynowych. Wyjeździj to, sprawdzając czy z czasem poprawia się praca silnika.

Można też wymontować wtrysk i wymoczyć go w ON przez dobę czy dwie, a potem zrobić powyższe, ale podejrzewa że auto musi jeździć więc opcja odpada. Można też oddać na przeczyszczenie ultradźwiękowe ale tu też auto uziemione no i koszty spore.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-03-2016, 20:49   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Myślę że wyjezdzenie całego baku benzyny w tym stanie będzie wręcz niemożliwe.
Pozostaje chyba jedynie podmiana wtrysku.. Tylko muszę to jakoś wykombinowac
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-03-2016, 21:07   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Mój sey stał nieruszany przez pół roku, z praktycznie pustym bakiem - 3l paliwa. Bak zardzewiał i po dolaniu 10l benzyny cały syf poszedł na listwę i wtryski. Układ dosłownie był rudy a paliwo zlane z listwy było czerwone.
Listwę umyłem benzyną ekstrskcyjną, z filterków na wtryskach wydmuchałem rudy szlam i zamontowaniem filtr paliwa którego wcześniej nie miałem w ogóle :wstyd:
Auto nie mogło jechać bo wpierw silnik ledwie odpalał i to z gazem w podłodze. Potem już kręcił się na jałowym ale nie szło prxegazować, a z czasem dało się ruszyć z miejsca.
Sam przepływ benzyny przez listwę rozpuścił osad na filtrach wtrysków ale to trwało kilka dobrych h zabawy pod garażem. Teraz silnik jeszcze niezawsze równo pracuje ale sey jedzie pełną mocą.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 30-03-2016, 12:50   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Ile jest mniej więcej benzyny między filtrem paliwa a przepustnica? Może po wymianie filtra bym to jakoś zlał? Zapłonem...

Dziś stała się dziwna rzecz. Jechał super rano smigalem.. Z powrotem w pewnym momencie zgasł mi na gazie podczas jazdy i od tego momentu nie chciał jechać na gazie. Gasł zaraz po przełączeniu. Potem wstawie filmik.
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-03-2016, 15:01   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Ani szklanki nie będzie :)
Wymień filtr, wystarczy. Potem zapłonem normalnie dobij paliwo do wtrysku i pal dziada. Niech chodzi na postoju jeśli nie dasz rady jeździć. Benzyna wszystko rozpuści, prędzej czy później oczyści wtrysk z rdzy i osadu. Ale to nie jest kwestia 15min pracy silnika.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-04-2016, 13:14   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Dziś będę szukał filtru paliwa do kupienia, kupilem xeramica do wtryskiwaczy.
Czy zla praca wtryskiwacza ma wpływ na nie do końca równa pracę na biegu jałowym na benzynie?
Dodam że czasem da się przejechać nim spory kawałek na benzynie, odkąd wziąłem i go przycisnalem na benzynie do odciny.
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-04-2016, 18:23   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


inskript napisał/a:
Czy zla praca wtryskiwacza ma wpływ na nie do końca równa pracę na biegu jałowym na benzynie?
Skoro le pracuje to chyba logiczne że cały silnik telepie na wszystkie strony bardziej lub mniej. Mój w ogóle nie odpalał przez zasyfiałe wtryski.

inskript napisał/a:
Dodam że czasem da się przejechać nim spory kawałek na benzynie, odkąd wziąłem i go przycisnalem na benzynie do odciny.
Dostał max ciśnienie i max czas otwarcia wtrysku to go przecisło trochę. Tu trzeba czasu i jazdy na bp jak najwięcej. Żaden inny cud nie pomoże.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-04-2016, 19:07   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Dzięki za pomoc!
W poniedziałek ma przyjść filtr, jak zmienie to zalewam Xeramica i dam znać czy pomogło po czasie.
A moze się komuś przyda...
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 04-04-2016, 10:05   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Filtr już mam, niestety nie spytalem sprzedawcy przy zamówieniu o firmę i padlo na Wertteile. Bo chciałem tanio...
Niestety samemu nie uda mi się zmienić filtra, gdyż jest to tam wszystko w takim stanie że strach samemu ruszyć. Do tego pociapane warstwa antykorozyjna.
Pojade gdzieś niech mi to wymienia, ale aż ciekawy jestem co tam siedzi w środku w tym filtrze...
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-04-2016, 14:10   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Mój filtr siedzi pod maską. Czysto, sucho i normalne dojście. Oczywiście jest na opaskach a nie szybkozłączkach. Działa, nie cieknie, nie poci sie, nic nie śmierdzi nawet.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 04-04-2016, 15:48   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Niestety w 900 jest koło zbiornika paliwa, i jest zmasakrowany.
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-04-2016, 09:18   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Dziś stwierdzam dodatkowo że piszczy pompa paliwa. Piszczy swiszczy ,narazie nie zawsze i nie jakoś bardzo głośno ale jest słyszalna.
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum