FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dzirawy przewód paliwowy przy silniku
Autor Wiadomość
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-04-2016, 14:55   Dzirawy przewód paliwowy przy silniku
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Dzisiaj w drodze do pracy i z powrotem zacząłem czuć mocny zapach benzyny w samochodzie, pod maską okazało się że przewód powrotu paliwa jest przerwany i wesoło pryska sobie z niego benzyna (chociaż silnik się umył :lol: ). Zamierzam to jakoś prowizorycznie uszczelnić, w każdym razie czy da się wymienić sam gumowy fragment czy jestem zmuszony wymieniać go razem z tą metalową rurką idącą pod podwozie? Chyba że da się wygiąć tą rurkę bez uszkadzania jej, tak żeby przewód był bliżej silnika, uciąć uszkodzony fragment przewodu i normalnie podłączyć?
_________________
Moje SC ^^
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-04-2016, 15:10   
   Bolid: Seicento


tej metalowej nie ruszaj.....masz jakieś fotkę tego??? ja u siebie musiałem uciąć ta gumowa rurkę ( która zresztą jest tez w oplocie ) i zastąpiłem ja przewodem gumowym do paliwa...
_________________

 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-04-2016, 15:33   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Tak to wygląda
_________________
Moje SC ^^
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-04-2016, 15:41   
   Bolid: Seicento


faktycznie uciachaj i załóż z powrotem...
_________________

 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-04-2016, 15:45   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


A co w sytuacji kiedy przewód będzie za krótki? Już teraz jest jakby na styk, a po skróceniu może nie dosięgnąć...
_________________
Moje SC ^^
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 18-04-2016, 15:57   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Tailor93 napisał/a:
A co w sytuacji kiedy przewód będzie za krótki?

Jeżeli chodzi o gumową rurkę paliwową to jak będzie za krótka, to zdemontować całkowicie z metalowej rurki i założyć odpowiednio długi kawałęk wężyka do paliwa i o odpowiednim rozmiarze, do tego opaski zaciskowe, zacisnąć na rurce i przy wtrysku i musi być dobrze...
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-04-2016, 16:35   
   Bolid: Seicento


przerabiałem to...wydaje mi się ze masz zapas...chyba ze będzie napięty jak stringi to tak jak kolega pisze wymienić na nowy wężyk...
_________________

 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-04-2016, 18:12   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Był napięty, nie mogłem go skrócić, kupiłem kawałek nowego przewodu, łącznik, zaciski, uciąłem stary przewód, dorobiłem i znowu wszystko szczelne, sytuacja na szczęście opanowana. Jakby ktoś miał podobny problem, potrzebny jest przewód fi 8mm, ja kupowałem go trochę w ciemno ale na szczęście pasuje ;)
_________________
Moje SC ^^
 
 
pemeczk 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 27
Skąd: Bolszewo
Wysłany: 18-04-2016, 19:12   
   Bolid: Seicento FUN


Dokładnie w tym miejscu również mi pęka przewód. Nie przyglądałem się temu dokładnie, ale jak połączony jest przewód elastyczny z tą metalową rurą co idzie pod auto? Da się to rozebrać i wymienić przewód? Czy jak to zrobiłeś?
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 18-04-2016, 20:27   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


pemeczk napisał/a:
ale jak połączony jest przewód elastyczny z tą metalową rurą co idzie pod auto? Da się to rozebrać i wymienić przewód?

Da się, przewód elastyczny jest zaciśnięty na rurce za pomocą takiego metalowego "kapturka" na końcu, najlepiej to rozpiłować ten "kapturek", łatwo to idzie bo to chyba aluminium, zdjąć stary wężyk, założyć nowy, do tego odpowiedni rozmiar opaski zaciskowej, skręcić i wszystko jest OK.
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-04-2016, 20:37   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Nie wymieniłem całego gumowego przewodu, uciąłem go jak najbliżej metalowej rurki, ale tak żeby łącznik wszedł swobodnie do końca, do niego wsadziłem nowy przewód, pościskałem z obu stron łącznika żeby było szczelne, potem dociąłem nowy przewód na wymiar i zacisnąłem nowa opaską przy wtrysku bo tej fabrycznej zatrzaskowej nie umiałem zatrzasnąć :lol: Maks 30 minut roboty a za wszystkie elementy ja zapłaciłem 14 zł ;)

Niestety z nawiewów dalej czuć zapach benzyny, nie wiem czy układ tak nasiąknął tym zapachem, czy też problem jest poważniejszy ;/
_________________
Moje SC ^^
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 18-04-2016, 21:12   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Tailor93 napisał/a:
uciąłem go jak najbliżej metalowej rurki, ale tak żeby łącznik wszedł swobodnie do końca, do niego wsadziłem nowy przewód, pościskałem z obu stron łącznika żeby było szczelne,

No, też może być, ale moim zdaniem im mniej złączek i zacisków tym lepiej... :-P
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-04-2016, 21:19   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Przebadaj wszystko-węże paliwowe,od pompy-jak jeden ze starości pękł to nie wiadomo jak z reszta. Benzyna odparowuje szybko i po uszczelnieniu jej już nie czuć-ciesz się, że się nie zjarał-chłopczykowi pękł i poleciało na iskrę z przebijąjacej fajki ngk....
 
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 18-04-2016, 22:56   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


pół bidy, że 899 - w 1108 pewno kolektor by pochlapało....
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-04-2016, 23:32   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


No tak naprawdę teraz do mnie dociera że ten wyciek mógł być groźny, mam nauczkę żeby nie bagatelizować uszkodzeń węży, o uszkodzeniu wiedziałem, było małe ale widać wibracje silnika jeszcze bardziej uszkodziło przewód i po sprawie. Przewody są tanie, nie zamierzam już zwlekać z wymianami.

Edit: następnego dnia odpaliłem auto i z nawiewów już nic nie śmierdzi, postalo całą noc na świeżym powietrzu i to pomogło jak widać, musiał się porządnie wywietrzyć :)
_________________
Moje SC ^^
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum