Koło zamachowe 1.2 16v |
Autor |
Wiadomość |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-05-2016, 16:24 Koło zamachowe 1.2 16v
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Siema,
Czy ktoś może wie czy koło zamachowe w 1.1 8v i 1.2 16v jest takie same? |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-05-2016, 16:50
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Nie są takie same. W 1.1 jest sprzęgło 180mm, a w 1.2 16V jest 190mm. Mocowania do wału są takie same, ale różnica jest w średnicy powierzchni do której przylega tarcza sprzęgła. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-05-2016, 17:32
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Czyli odchudzonego od 1.1 nie ma co zakładać. Trzeba odchudzić to od 1.2 Dzięki |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-05-2016, 22:15
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Znajomy ma 1.2 16V 94KM i zamach od 1.1 wraz ze sprzęgłem 180mm, zamach zrobiony na lekko ponad 3kg i nie ma żadnego problemu. Sprzęgło daje radę. Ja już odchudzałem zamach w 1.2 na ok. 3,6kg i to był błąd, strata kasy i momentu obrotowego. Lekkiego zamachu nawet przy dłubniętym silniku bym nie zrobił teraz. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 11-05-2016, 23:43
Bolid: Seicento |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Znajomy ma 1.2 16V 94KM i zamach od 1.1 wraz ze sprzęgłem 180mm, zamach zrobiony na lekko ponad 3kg i nie ma żadnego problemu. Sprzęgło daje radę. Ja już odchudzałem zamach w 1.2 na ok. 3,6kg i to był błąd, strata kasy i momentu obrotowego. Lekkiego zamachu nawet przy dłubniętym silniku bym nie zrobił teraz. | hmm a pisałeś ze jestem zadowolony z tego kola |
_________________
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-05-2016, 10:01
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Wymiary i waga zamachów 1.1 8v, 1.2 8v i 16v są takie same. Różnica jest tylko w średnicy podtoczenia pod tarczę sprzęgła. Więc odpowiednio przetoczone 8v podejdzie do 16. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-05-2016, 13:33
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Znajomy ma 1.2 16V 94KM i zamach od 1.1 wraz ze sprzęgłem 180mm, zamach zrobiony na lekko ponad 3kg i nie ma żadnego problemu. Sprzęgło daje radę. Ja już odchudzałem zamach w 1.2 na ok. 3,6kg i to był błąd, strata kasy i momentu obrotowego. Lekkiego zamachu nawet przy dłubniętym silniku bym nie zrobił teraz. | Tzn. że nie sprawdziło się? Ja potrzebuję auto tylko i wyłącznie do upalania. Nie jeżdżę już nim na co dzień. |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-05-2016, 15:58
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Ja już odchudzałem zamach w 1.2 na ok. 3,6kg i to był błąd, strata kasy i momentu obrotowego. Lekkiego zamachu nawet przy dłubniętym silniku bym nie zrobił teraz. | Tendencja normalna każdy musi się sparzyć zanim zrozumie że łap do wrzątku się nie wkłada.
Zamach zostaje jak fabryka wypuściła bo grzebanie w nim tylko psuje charakterystykę.
Niby jednemu działa a innemu nie, ale prawda jest taka, że nikt się przyzna jak coś działa lub jak długo działało zanim to wywalił. To kompletnie inna historia, bo niestety tuningowe cwaniactwo polega na tym że jeden z drugim tylko informuje czego to nie zbudował ale już sie ofi nie przyzna że coś po drodze nie funga jakby chciał czy może w ogóle nie sprawdza sie w użytkowaniu |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12-05-2016, 16:47
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
MC Grzechu napisał/a: | ir3n3usz napisał/a: | Znajomy ma 1.2 16V 94KM i zamach od 1.1 wraz ze sprzęgłem 180mm, zamach zrobiony na lekko ponad 3kg i nie ma żadnego problemu. Sprzęgło daje radę. Ja już odchudzałem zamach w 1.2 na ok. 3,6kg i to był błąd, strata kasy i momentu obrotowego. Lekkiego zamachu nawet przy dłubniętym silniku bym nie zrobił teraz. | Tzn. że nie sprawdziło się? Ja potrzebuję auto tylko i wyłącznie do upalania. Nie jeżdżę już nim na co dzień. |
Nie sprawdziło się, po założeniu serii czuć że lepiej ciągnie w dolnym i średnim zakresie obrotów. Wcześniej odczucia były mylne, bo miałem długą skrzynię i wymieniłem ją na sportingową wraz z lekkim zamachem,zatem zmiana była spora głównie za sprawą skrzyni. Teraz mam skrzynię sportingową i zamach seryjny, jedzie lepiej po prostu. Nie wkręca się w obroty tak jak wcześniej, ale też zmieniłem styl jazdy na "dziadkowy", więc dołem potrzebuję więcej momentu. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-05-2016, 19:14
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Czyli mi moment nie jest aż tak bardzo potrzebny w dolnym zakresie. Auto jeździ tylko po imprezach rajdowych gdzie daje się krótko mówiąc w palnik |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-05-2016, 22:25
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
MC Grzechu napisał/a: | Czyli mi moment nie jest aż tak bardzo potrzebny w dolnym zakresie. Auto jeździ tylko po imprezach rajdowych gdzie daje się krótko mówiąc w palnik |
Odchudzaj:) Do jazdy na co dzień można sobie odpuścić albo zebrać niedużo, ale jak do samochodu tylko na rajdy, w dodatku 16V czyli lubiącego wysokie obroty to lżejsze koło będzie na plus
A co do samego koła zamachowego to jego odchudzenie nie ma wpływu ani na moc ani na moment. Po prostu lżejsze koło ma mniejszą siłę bezwładności i akumuluje mniej energii, silnik szybciej wchodzi na obroty i szybciej spada z obrotów, silnik staje się bardziej zero-jedynkowy, dlatego trzeba sobie pomagać gazem przy niższych obrotach bo odchudzone koło już tak nie wspomoże. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-05-2016, 23:45
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Też tak myślę, autem na co dzień nie jeżdżę od grudnia 2015, jest totalną wydmuszką tylko do upalania. W takim razie jutro ślę paczkę do Otoczaka |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-05-2016, 20:09
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Żeby nie zakładać nowego tematu. Pytanie za 100pkt.
Dokąd ma iść ten wąż? |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 15-05-2016, 20:58
Bolid: Seicento |
|
|
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15-05-2016, 22:24
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
MC Grzechu napisał/a: | Żeby nie zakładać nowego tematu. Pytanie za 100pkt.
Dokąd ma iść ten wąż? |
do zaworka evap od oparów paliwa, w fiatach odpowietrzenie zbiornika jest w niebieskich wężykach |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|