Pukanie w lewym kole |
Autor |
Wiadomość |
koniu90
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 4 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 08-05-2016, 09:55 Pukanie w lewym kole
Bolid: Seinceto |
|
|
Cześć
Od kilku dni zauważyłem, że w lewym przednim kole coś popukuje na nierównościach.
Co ciekawe jest kilka rzeczy które zaobserwowałem:
1. Puka tylko na wyprostowanych kołach. Przy skręconych kołach na tych samych nierównościach pukanie nie występuje.
2. Pukanie przenosi się na kierownicę.
3. Wyczuwalny luz na kole kierownicy.
4. Pukanie nie występuje na pojedynczych dziurach np. studzienki itp. tylko jak się wpadnie na jakieś dziury na większym odcinku.
5. Na wyprostowanych kołach wziąłem lewe oraz prawe koło w rękę i zacząłem nimi ruszać, wyczułem luz. Natomiast na skręconych kołach luzu już nie ma.
Auto było ostatnio na przeglądzie i niby wszystko sztywne było.
Osobiście podejrzewam maglownice. Może ktoś z was miał taki sam objaw? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
centowariat
nówka sztuka ;)
Pomógł: 12 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2016, 11:18
Bolid: 1.2T |
|
|
przyjrzyj się górnym mocowaniom amortyzatorów |
_________________ NIECH MOC BEDZIE POD NAMI
PRANIE TAPICERKI WARSZAWA
DETAILING VALETING dobre ceny |
|
|
|
 |
koniu90
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 4 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 08-05-2016, 23:19
Bolid: Seinceto |
|
|
centowariat napisał/a: | przyjrzyj się górnym mocowaniom amortyzatorów |
Jak to można sprawdzić w domowy sposób? |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 09-05-2016, 00:49
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Przegląd przeglądem tam to zawsze wszystko jest ok
Stawiałbym na końcówki drążków, sprawdź czy mają luz pionowy i czy na zablokowanej kierownicy masz luz jak machasz kołem w lewo/prawo. |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
koniu90
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 4 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 09-05-2016, 07:03
Bolid: Seinceto |
|
|
proshotter napisał/a: | Przegląd przeglądem tam to zawsze wszystko jest ok
Stawiałbym na końcówki drążków, sprawdź czy mają luz pionowy i czy na zablokowanej kierownicy masz luz jak machasz kołem w lewo/prawo. |
Też myślałem o końcówkach i na przeglądzie poprosiłem, żeby je sprawdzili to niby okey
Jak dam radę to dzisiaj go podniosę i sprawdzę
pzdr |
|
|
|
 |
koniu90
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 4 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 05-06-2016, 17:28
Bolid: Seinceto |
|
|
Witam
Sory, że tak późno odp, ale dopiero teraz czas mi pozwolił na spokojne sprawdzenie autka.
Samochodzik podniosłem i ściągnąłem koła. Rzeczywiście w zawieszeniu wszystko sztywne, zero luzów. Zauważyłem luz na przekładni, ewidentnie czuć go podczas kręcenia kierownicą.
Dodatkowo co zauważyłem to wyciek z osłony przegubu wewnętrznego, ale to tylko wyciek, luzów brak.
Także zagadka rozwiązana. Maglownica!
Teraz pytanie co sądzicie o tych przekładniach na allegro gdzie cena nawet nie przekracza 200zł, a niby są nówki sztuki?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 05-06-2016, 17:37
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Z tego co pamiętam to już chyba był gdzieś temat o tych przekładniach...jak dobrze pamiętam one nie są nowe tylko regenerowane, albo marne podróbki, nie pamiętam już.
Ale chyba lepiej szukać dobrej używki...
A co do osłony to radze w miarę szybko wymień, puki tylko ona jest do wymiany
Bo za jakiś czas będzie też przegub |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
|