FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento 0.9 - dziwny objaw
Autor Wiadomość
Chezio 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 07 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Górny ?ląsk
  Wysłany: 26-02-2016, 22:46   Seicento 0.9 - dziwny objaw
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


Siemka, Sejka mam już prawie rok ale od pewnego czasu zaczął mi się pojawiać dziwny problem z piszczącym paskiem klinowym. Otóż pasek zaczął mi popiskiwać jakoś od jesieni, był wymieniany około rok temu, naciągniety jest dobrze do teraz i tu dziwna przypadłość popiskiwania, nie piszczy on ciągle, często, gęsto przy zerowej wilgotności na dworze i rozgrzanym silniku, co ciekawe, przykładowo, podjeżdżam do świateł, silnik zaczyna dziwnie pracować, drgać, jakby miał zaraz zgasnąć i już wiem, że pasek będzie piszczał (nawet przy przegazowaniu na owych światłach). Podczas piszczenia tego paska, auto wydaje mi się też słabsze. Oczywiście po jakimś czasie wszystko wraca do normy (zwykle do 3 minut). Drugi problem jest taki, że auto ma ciężko zapalić na rozgrzanym silniku, na zimnym nie ma żadnego problemu, na rozgrzanym muszę kręcić po 2-3 razy. Czytałem coś o tym, że może to być wina czujnika położenia wału, przeczyszcze go i może jak sie uda to pomierze w poniedziałek i dla pewności wymienie ten pasek, a póki co macie jakieś sugestie koledzy? Może ktoś miał podobny problem? :D

EDIT: zapomniałem dodać, że zdarza się że gdy pasek piszczy to żadna elektryka nie jest włączona poza światłami (może to być istotne dla Was) :D
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 26-02-2016, 23:12   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Jak będziesz zmieniał ten pasek na nowy to przy okazji jak będzie zdjęty to sprawdź jak się kręci alternator, czy czasami już łozyska nie kończą swojej "kadencji" i czy czasami nie próbują się "przycierać"...
 
 
Chezio 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 07 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Górny ?ląsk
Wysłany: 05-06-2016, 11:58   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


Trochę odkopię temat, alternator zrobiony ale problem z odpalaniem na ciepłym silniku wciaż jest i zaczyna się nasilać. Kolejna sprawa to to, że podczas jazdy auto dusi ale tylko przy wyższych obrotach. Jedno z drugim chyba ma coś wspólnego. Czasem też gdy długo kręci zapala się "marchewa". Kiedy auto dusi to po ustąpieniu problemu, troszkę czuć benzynę w aucie.
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 05-06-2016, 12:27   
   Bolid: Seicento 900


Wymiana czujnika wału, o rzeczach podstawowych jak świece kable nie wspominam bo auto serwisowane i wymieniane zgodnie z tablicą przeglądów na pewno?
 
 
Chezio 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 07 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Górny ?ląsk
Wysłany: 05-06-2016, 13:21   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


Świece i kable wymienione, tylko czy czujnik położenia wału ma jakiś wpływ na zachowanie auta podczas jazdy? Na te duszenie sie?
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 05-06-2016, 13:36   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Chezio napisał/a:
tylko czy czujnik położenia wału ma jakiś wpływ na zachowanie auta podczas jazdy?

Przecież jest to jeden z czujników który ustala podstawowe parametry pracy silnika, więc jak może nie wpływać na zachowanie odpowiedniej pracy silnika zarówno podczas jazdy jak i pracy na wolnych obrotach...
 
 
Chezio 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 07 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Górny ?ląsk
Wysłany: 05-06-2016, 14:02   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


Dobra, wymienię i dam znać w poniedzialek czy coś się zmienilo, a póki co to dziekuję Wam wszystkim za porady :D
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-06-2016, 21:57   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Kręcenie po kilka razy na ciepłym (poczekaj jeszcze trochę to w ogóle przestanie odpalać) to typowy objaw padającego czujnika położenia wału. O dziwo te czujniki, nawet gdy są już zepsute, potrafią ciągle działać gdy silnik jest już na obrotach. Tylko przy odpalaniu jest ten objaw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum